Γ.Δ.
1503.18 0,00%
ACAG
0,00%
6.1
BOCHGR
0,00%
4.8
CENER
0,00%
9.93
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.2
EVR
0,00%
1.485
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.798
ΑΒΕ
0,00%
0.469
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
4.135
ΑΛΦΑ
0,00%
1.73
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
0,00%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.23
ΒΙΟ
0,00%
5.79
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.96
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
0,00%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.54
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.327
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.89
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.9
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
0,00%
7.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.904
ΕΛΧΑ
0,00%
2.215
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.128
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.97
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.34
ΕΧΑΕ
0,00%
4.67
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0165
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.06
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
0,00%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.465
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.438
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.787
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
0,00%
21.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
0,00%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
0,00%
0.772
ΞΥΛΚ
0,00%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
0,00%
29.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.52
ΟΠΑΠ
0,00%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
14.67
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
0,00%
4.198
ΠΕΡΦ
0,00%
5.65
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.202
ΦΡΛΚ
0,00%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

G7: Φιλόδοξοι στόχοι για την ηλεκτροκίνηση υπό την πίεση 41 τρισ. δολ.

Mε ορόσημο το «2030 ή και νωρίτερα», οι ηγέτες των επτά ισχυρότερων χωρών του ανεπτυγμένου κόσμου εξετάζουν κατά πόσο είναι εφικτό η πλειοψηφία ή έστω το ήμισυ των νέων μοντέλων που θα πωλούται να είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι τότε.

Αν και η πρόταση αυτή συζητείται εκτενώς, είναι δύσκολο να πεισθούν όλες οι κυβερνήσεις των G7 για το βαθμό που τα μέτρα αυτά θα πρέπει να είναι λεπτομερή και συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Bloomberg.

Από την άλλη πλευρά, οι εκκλήσεις για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής γίνονται όλο και πιο πιεστικές.

Εν όψει της τρέχουσας συνόδου κορυφής των G7, επενδυτικές εταιρείες με συνολικό ενεργητικό άνω των 41 τρισ. δολαρίων απεύθυναν έκκληση στις κυβερνήσεις όλου του κόσμου να λάβουν δραστικότερα μέτρα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την απανθρακοποίηση της βαριάς βιομηχανίας.

Δεν είναι βέβαιο, ωστόσο, εάν οι ΗΠΑ θα στήριζαν ένα τόσο σφικτό χρονοδιάγραμμα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, όπως αυτό που συζητείται από τους G7.

Αν και η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν επανάφερε τις ΗΠΑ στη συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή, δεν είχε χαράξει τόσο φιλόδοξους στόχους για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Στη Βρετανία, αντίθετα, η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον, η οποία έχει φέτος την εκ περιτροπής προεδρεία των G7, έχει απαγορεύσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με πετρέλαιο ντίζελ ή βενζίνη από το 2030.

Χιλιάδες αστυνομικοί περιπολούν το προάστιο της Κορνουάλης στην νοτιοδυτική Αγγλία, όπου θα λάβει χώρα η 47η σύνοδος κορυφής των G7 από την Παρασκευή 11 Ιουνίου μέχρι την Κυριακή 13 Ιουνίου.

Η παρουσία του Αμερικανού προέδρου, Τζο Μπάιντεν έχει ιδιαίτερη σημασία διότι συμβολίζει την επιστροφή των ΗΠΑ στην διεθνή κοινότητα ύστερα από τη διχαστική ρητορική του προκατόχου του, Ντόναλντ Τραμπ.

Είναι η πρώτη συνάντηση των ηγετών του ανεπτυγμένου με φυσική και όχι διαδικτυακή παρουσία κόσμου από την αρχή της πανδημίας.

Το τελευταίο 14μήνο το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής και της προστασίας της βιοποικιλότητας του πλανήτη έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα στην κοινή γνώμη.

Ως εκ τούτου, η ηλεκτροκίνηση και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας καταλαμβάνουν υψηλή θέση στην ατζέντα των ισχυρότερων χωρών του κόσμου.

Οι ηγέτες των G7 αναμένεται να συζητήσουν επίσης μέτρα για την ενίσχυση του ελεύθερου και δίκαιου εμπορίου, την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας και την θωράκιση των χωρών από τον κίνδυνο νέων πανδημιών στο μέλλον.

Στο προσχέδιο του κοινού ανακοινωθέντος αναφέρεται δέσμευση σε δαπάνες 100 δισ δολαρίων για τη μείωση των εκπομπών ρύπων στον αναπτυσσόμενο κόσμο, την απανθρακοποίηση των συστημάτων ηλεκτροδότησής των G7 εντός της δεκαετίας του 2030 και την προστασία τουλάχιστον του 30% της γης και των υδάτων κάθε χώρας από την ομάδα των επτά.

Με την Tesla να έχει ανοίξει το δρόμο, οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης αλλά και της Ασίας έχουν δρομολογήσει την αύξηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στον στόλο τους.

Η σουηδική Volvo και η αμερικανική Ford σκοπεύουν όλα τα μοντέλα τους να είναι ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη μέχρι τα τέλη της δεκαετίας.

H γαλλική Renault στοχεύει στην παραγωγή 400.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέχρι το 2025, ενώ ανάλογα σχέδια έχουν δρομολογήσει και άλλοι παίκτες του κλάδου.

Στην Κίνα, οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων εκτιμάται πως θα αυξηθούν πάνω από 50% το 2021, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Canalys.

Οι σκεπτικιστές, ωστόσο, εστιάζουν στην έλλειψη των υποδομών προκειμένου να γίνουν πρακτικά πιο προσιτά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα σε όλους.
.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!