THEPOWERGAME
Στη γενική συνέλευση του επόμενου μηνός θα αποφασίσουν τελικά οι μέτοχοι της Volkswagen εάν επαρκεί αποζημίωση 10 εκατ. ευρώ από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο, Μάρτιν Βίντερκορν, για το σκάνδαλο Dieselgate.
Αυτή είναι η πρόταση του εποπτικού συμβουλίου της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία, η οποία αποφάσισε να κινηθεί εναντίον του Βίντερκορν και του επικεφαλής της Audi, Ρούμπερτ Στάντλερ, με την κατηγορία πως είχαν απόλυτη γνώση για το λογισμικό που παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα αλλά αποσιώπησαν το σκάνδαλο. Περίπου 11 εκατ. αυτοκίνητα πουλήθηκαν με την απατηλό λογισμικό έως το 2015, όταν η υπόθεση αυτή ήρθε στο φως της δημοσιότητας και κόστισε στην Volkswagen πάνω από 32 δισ ευρώ σε πρόστιμα και νομικές δαπάνες. Από το Dieselgate, η μετοχή της Volkswagen έχει χάσει πάνω από το 40% της αξίας της, διαγράφοντας δισεκατομμύρια από την κεφαλαιοποίησή της.
Η περιουσία του 74χρόνου Βίντερκορν, ο οποίος υπήρξε διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen από το 2007 μέχρι το 2015, όταν υπέβαλε την παραίτησή του με το ξέσπασμα του σκανδάλου, υπολογίζονταν στα 100 εκατ. ευρώ. Εκτός της αποζημίωσης των 10 εκατ. ευρώ, το πρώην αφεντικό της Volkswagen θα δικαστεί τον Σεπτέμβριο με την κατηγορία της απάτης και αναμένεται να καλύψει ακόμη περισσότερες δαπάνες. Έχει επίσης τεθεί στο στόχαστρο των αμερικανικών εισαγγελικών αρχών αλλά μάλλον δεν θα παραστεί σε κανένα δικαστήριο των ΗΠΑ διότι η Γερμανία δεν εκδίδει τους πολίτες της, όπως επισημαίνουν σε σχετικό δημοσίευμα οι Financial Times. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο 58χρόνος Στάντλερ, αρνούνται τις κατηγορίες. Ο Στάντλερ ήταν διευθύνων σύμβουλος της Audi από το 2010 και η μητρική Volkswagen τερμάτισε τη σύμβαση του τον Οκτώβριο του 2018 αφού είχε κρατούνταν από τις αρχές.
Σύμφωνα με την έκθεση που πραγματοποιήθηκε από την νομική εταιρεία Gleiss Lutz κατόπιν εντολής του εποπτικού συμβουλίου, υπήρξαν «παραβάσεις καθήκοντος» στα υψηλά κλιμάκια της διοίκησης του ομίλου από το 2009 μέχρι το 2015. Αναφέρεται επίσης πως ο Βίντερκορν δεν έκανε τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να δοθούν ειλικρινείς και ολοκληρωμένες απαντήσεις στις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ που αντιλήφθηκαν πρώτες το μέγεθος της απάτης της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου. Ο Στάντλερ βρέθηκε επίσης ένοχος για την παράβαση καθήκοντος, όπως επίσης τέσσερα ακόμη υψηλόβαθμα στελέχη.