Γ.Δ.
1366.72 0,00%
ACAG
0,00%
5.38
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
0,00%
8.15
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.33
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.59
ΑΛΦΑ
0,00%
1.537
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.225
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟ
0,00%
4.955
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.7
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.08
ΔΑΑ
0,00%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.47
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.365
ΕΕΕ
0,00%
32.74
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.638
ΕΛΠΕ
0,00%
6.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.1
ΕΤΕ
0,00%
6.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.74
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.977
ΕΧΑΕ
0,00%
4.115
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.302
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.665
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.55
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.408
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.4
ΚΡΙ
0,00%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.89
ΛΑΒΙ
0,00%
0.72
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.7
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.2
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
0,00%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
30.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
0,00%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
0,00%
29.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.31
ΟΠΑΠ
0,00%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.796
ΟΤΕ
0,00%
14.6
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.02
ΠΑΙΡ
0,00%
0.9
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.535
ΠΕΡΦ
0,00%
5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.72
ΠΛΑΘ
0,00%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.525
ΣΑΡ
0,00%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
0,00%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
0,00%
3.45
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Ελιγμοί της ευρωπαϊκής χαλυβουργίας για τις εκπομπές ρύπων

Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών ρύπων τουλάχιστον κατά 55% μέχρι το 2030 από τα επίπεδα του 1990 προκαλεί αντιδράσεις από τη βαριά βιομηχανία, η οποία καλείται να προσαρμόσει την παραγωγή της σε νέα δεδομένα. Αυτή τη φορά, η ευρωπαϊκή χαλυβουργία προσπαθεί να κερδίσει πίστωση χρόνου από την Κομισιόν για να προσαρμοστεί σε αυστηρότερους κανόνες, θεωρώντας πως οι ξένες εταιρείες θα βρίσκονται σε ευνοϊκότερη θέση ακόμη και αν φορολογηθούν οι εισαγωγές τους με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Καθώς η Ε.Ε ετοιμάζεται, ουσιαστικά, να επιβάλει ένα πλαίσιο για τη συμμόρφωση των ξένων εταιρειών σε αυστηρότερα κριτήρια για το περιβάλλον, η ευρωπαϊκή ένωση χαλυβουργιών (Eurofer) προσπαθεί να πείσει τις Βρυξέλλες να μην μειώσει άμεσα το ανώτατο επιτρεπτό όριο για τις εκπομπές ρύπων των εγχώριων ενεργοβόρων βιομηχανιών, υπογραμμίζεται σε επιστολή που δόθηκε στο φως της δημοσιότητας από τους Financial Times.  Η Eurofer φοβάται πως οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες θα επιβαρύνονται δυσανάλογα για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, πληρώνοντας περισσότερα δικαιώματα στο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο ρύπων (Emissions Trading System, ETS). Την ίδια ώρα, οι ανταγωνιστές από το εξωτερικό θα πληρώνουν φόρους μόνον για τα προϊόντα που εισάγουν στα κράτη-μέλη.

Ως εκ τούτου, η Eurofer υποστηρίζει ότι οι ξένες εταιρείες αποκτούν άτυπα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Οι επιπτώσεις θα εξαρτηθούν, επίσης, από το χρονοδιάγραμμα που θα δοθεί σε κάθε περίπτωση.  Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε μια διαδικασία αναθεώρησης του ευρωπαϊκού χρηματιστηρίου ρύπων με στόχο να καλύπτει περισσότερες βιομηχανίες, προτείνοντας την άμεση αλλά σταδιακή κατάργηση του κάθε επιτρεπτού ορίου σε εκπομπές αερίων που είναι επιζήμιες για το περιβάλλον. Η εφαρμογή ενός διασυνοριακού φόρου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2023 εάν όχι αργότερα.

Οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες θα επωμισθούν τουλάχιστον δεκαπλάσιες δαπάνες σε σχέση με τους ανταγωνιστές στην παγκόσμια οικονομία. Για να υπάρξει μια βιώσιμη αγορά για τον «πράσινο χάλυβα» θα πρέπει να δοθεί μια οκταετία προσαρμογής, τονίζεται χαρακτηριστικά.

Παράπονα από τη Μόσχα για την περιβαλλοντική πολιτική της Ε.Ε

Η έκκληση της Eurofer για μεγαλύτερη πίστωση χρόνου έρχεται σε πλήρη αντίθεση με διαμαρτυρίες από το εξωτερικό για τη μεροληπτική μεταχείριση των εισαγωγών από την Ε.Ε. Η Μόσχα δεν δίστασε να κατηγορήσει τις Βρυξέλλες για προστατευτισμό όταν ανακοίνωσαν τα σχέδια για τον μηχανισμό (carbon border adjustment mechanism, CBAM) από τον οποίο θα προκύπτει ο διασυνοριακός φόρος ρύπων. Εκτιμήσεις για τις πρόσθετες δαπάνες που θα επωμισθούν οι ρωσικές εταιρείες κυμαίνονται από τα 3 δισ δολάρια, ετησίως, σε ετήσια βάση μέχρι τα 60 δισ δολάρια εντός οκταετίας.

Η Ρωσία προμηθεύει την Ε.Ε με προϊόντα σχεδόν 10 δις ευρώ που έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από λιπάσματα και αλουμίνιο μέχρι τσιμέντο και χάλυβα, ενώ δεν φορολογούνται από τη Μόσχα για τις εκπομπές ρύπων. Στην ίδια λίστα περιλαμβάνεται η Κίνα και η Τουρκία. Από την πλευρά της, η Ε.Ε έχει τονίσει πως ο CBAM συνάδει με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου. Θέση επί του θέματος πήρε πρόσφατα και ο Τζον Κέρι, ειδικός απεσταλμένος της κυβέρνησης Μπάιντεν για το κλίμα. Τόνισε πως ο διασυνοριακός φόρος ρύπων θα πρέπει να λειτουργεί ως «ύστατο μέτρο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!