THEPOWERGAME
Οι αποστολές smartphone για την Apple και τη Samsung μειώθηκαν το τέταρτο τρίμηνο παγκοσμίως, καθώς αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Xiaomi, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα από την International Data Corporation (IDC) τη Δευτέρα.
Η παγκόσμια αγορά smartphone ανέκαμψε έντονα μετά από δύο χρόνια πτώσης, με τις κινεζικές εταιρείες smartphone να επεκτείνουν γρήγορα το μερίδιο αγοράς τους μέσω επιθετικής ανάπτυξης σε συσκευές χαμηλού κόστους και έντονης εστίασης στην εγχώρια αγορά.
“Παρόλο που παραμένουμε αισιόδοξοι για συνεχή ανάπτυξη το 2025, η απειλή νέων και αυξημένων δασμών από τη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει αυξήσει την αβεβαιότητα σε ολόκληρη τη βιομηχανία,” δήλωσε η Ναμπίλα Πόπαλ, ανώτερη διευθύντρια έρευνας για παγκόσμιες συσκευές πελατών στην IDC.
Οι παγκόσμιες αποστολές της Apple μειώθηκαν κατά 4,1% σε 76,9 εκατομμύρια μονάδες το τέταρτο τρίμηνο, ενώ οι αποστολές της Samsung μειώθηκαν κατά 2,7% σε 51,7 εκατομμύρια μονάδες, καθώς ο ανταγωνισμός από κινεζικές εταιρείες, όπως η Xiaomi, η Oppo και η Honor, εντάθηκε, ανέφερε η IDC.
Το 2024, η Apple κατέλαβε την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά smartphone με μερίδιο 18,7%, ακολουθούμενη από τη Samsung με 18% και την κινεζική Xiaomi με 13,6%.
Ωστόσο, μεταξύ των πέντε κορυφαίων εμπορικών σημάτων smartphone πέρυσι, οι αποστολές της Apple μειώθηκαν κατά 0,9% και της Samsung κατά 1,4%, ενώ η Xiaomi παρουσίασε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, με αύξηση 15,4% στις αποστολές.
Οι κινεζικές εταιρείες κινητών τηλεφώνων απέστειλαν το 56% των παγκόσμιων smartphone το τέταρτο τρίμηνο, σημειώνοντας τον υψηλότερο συνδυασμένο όγκο που έχει καταγραφεί ποτέ σε ένα τρίμηνο, καθώς επέκτειναν την παρουσία τους στην Ευρώπη και την Αφρική, ενισχυμένες από τις συσκευές χαμηλού και μεσαίου κόστους.
“Παρά τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη σε πολλές περιοχές, παρατηρήσαμε μειωμένη ζήτηση για αναδιπλούμενες συσκευές στην αγορά, παρά τις εντατικές προωθήσεις και το μάρκετινγκ,” δήλωσε ο Αντονι Σκαρσέλα, διευθυντής έρευνας για συσκευές πελατών στην IDC.
Οι κατασκευαστές smartphone έχουν αρχίσει να μετατοπίζουν τις δαπάνες για έρευνα και σχεδιασμό μακριά από τις αναδιπλούμενες συσκευές, καθώς το ενδιαφέρον των καταναλωτών παραμένει στάσιμο, πρόσθεσε ο Σκάρσελα.
Διαβάστε επίσης
ΟΛΘ: Τι κρύβεται πίσω από τη δημόσια πρόταση των Ντρέιφους
Arcane: Η επιτυχία των 250 εκατ. στο Netflix ήταν οικονομική αστοχία
Αγορές νέων οικοπέδων από την ΑΒΑΞ για ανέγερση πολυτελών κατοικιών