THEPOWERGAME
Έρευνα σε περίπου 2,6 εκατ. αυτοκίνητα της Tesla έχουν ανοίξει οι αρμόδιες αρχές στις ΗΠΑ, έπειτα από ατυχήματα που συνδέονται με το feature «Actually Smart Summon» των αυτοοδηγούμενων οχημάτων, ενημέρωσε σήμερα Τρίτη η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) της χώρας.
Όπως μεταδίδει το Reuters, η NHTSA δήλωσε εξέτασε καταγγελία που είχε λάβει, σύμφωνα με την οποία υπήρξε σύγκρουση κατά τη χρήση του συγκεκριμένου χαρακτηριστικού, καθώς και τουλάχιστον τρεις αναφορές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης για παρόμοια ατυχήματα που συνδέονται με το feature.
Τα οχήματα Tesla που εμπλέκονται στο ατύχημα αυτό, δεν κατάφεραν να εντοπίσουν στύλους ή σταθμευμένα οχήματα όταν λειτουργούσαν με το Actually Smart Summon, δήλωσε η ρυθμιστική αρχή, προσθέτοντας ότι εξετάζει συμβάντα που έχουν να κάνουν με τη χρήση τόσο του Actually Smart Summon, όσο και του Smart Summon. Όπως διευκρίνισε, ο χρήστης είχε πολύ λίγο χρόνο αντίδρασης για να αποφύγει τη σύγκρουση, «είτε με τη διαθέσιμη οπτική επαφή είτε με το πάτημα του κουμπιού της εφαρμογής του τηλεφώνου, το οποίο σταματά την κίνηση του οχήματος».
Το Actually Smart Summon κυκλοφόρησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και επιτρέπει στους χρήστες να μετακινούν το όχημά τους εξ αποστάσεως, είτε προς τους ίδιους, είτε προς άλλη τοποθεσία, με τη χρήση εφαρμογής smartphone. Το feature που χρησιμοποιούνταν πρωτύτερα, το οποίο τώρα ονομάζεται Dumb Summon, επέτρεπε στους χρήστες να μετακινούν το αυτοκίνητό τους προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, ώστε να μπουν ή να βγουν από θέση στάθμευσης.
Η NHTSA δήλωσε ότι θα αξιολογήσει στην πράξη τη μέγιστη ταχύτητα του Smart Summon, τη χρήση στον δρόμο και την οπτική επαφή που απαιτεί. Η έρευνα θα καλύψει επίσης τον τηλεχειρισμό μέσω εφαρμογής τηλεφώνου, τις επιπτώσεις της καθυστέρησης της συνδεσιμότητας και την απόδοση του συστήματος σε απρόβλεπτες συνθήκες.
Η Tesla, η μετοχή της οποίας υποχώρησε κατά 1,6% προσυνεδριακά, δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη έρευνα της ρυθμιστικής αρχής για την ασφάλεια στην Tesla μέσα σε περίπου τέσσερις μήνες. Τον Οκτώβριο άνοιξε έρευνα σε 2,4 εκατομμύρια οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό πλήρους αυτοοδήγησης (FSD), έπειτα από τέσσερις αναφερθείσες συγκρούσεις περιλαμβανομένης και μιας θανατηφόρας το 2023.
Διαβάστε επίσης
Τι απαντούν οι ασφαλιστικές για τις μεγάλες αυξήσεις στα συμβόλαια υγείας
Στεγαστικά δάνεια: Νέοι κανόνες για τη χορήγησή τους
Σκυλακάκης: Τι είπε για τις επιδοτήσεις στο ρεύμα