Γ.Δ.
1469.67 +0,92%
ACAG
+2,41%
5.94
BOCHGR
-0,22%
4.6
CENER
+0,53%
9.44
CNLCAP
+2,07%
7.4
DIMAND
+0,97%
8.31
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
+1,73%
12.94
TITC
+0,88%
40.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.524
ΑΒΕ
+3,48%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.575
ΑΚΡΙΤ
+5,71%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,66%
4.555
ΑΛΦΑ
-0,28%
1.617
ΑΝΔΡΟ
+1,89%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+1,10%
10.12
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.79
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.72
ΑΤΤ
+3,29%
0.69
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
+1,30%
5.44
ΒΙΟΚΑ
-0,53%
1.875
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.595
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-1,79%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,87%
18.48
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+1,73%
12.34
ΔΟΜΙΚ
-2,10%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,27%
0.31
ΕΒΡΟΦ
+3,13%
1.81
ΕΕΕ
+1,34%
33.32
ΕΚΤΕΡ
-0,89%
1.78
ΕΛΒΕ
+4,17%
5
ΕΛΙΝ
+5,91%
2.33
ΕΛΛ
-1,02%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,36%
2.23
ΕΛΠΕ
+0,80%
7.56
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,52%
1.872
ΕΛΧΑ
+0,52%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,24%
1.225
ΕΤΕ
+0,98%
7.66
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,37%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,45%
2.23
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.51
ΙΑΤΡ
0,00%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+2,45%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,41%
4.875
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+1,75%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+4,76%
1.1
ΙΝΤΚΑ
+0,85%
2.98
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,13%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,87%
0.435
ΚΟΥΑΛ
-0,64%
1.244
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.99
ΚΡΙ
+1,35%
15
ΚΤΗΛΑ
-4,62%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.795
ΛΑΜΔΑ
+2,24%
7.31
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,52%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,41%
2.87
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+1,89%
2.16
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.88
ΜΙΝ
+2,46%
0.5
ΜΟΗ
+1,98%
20.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.73
ΜΟΤΟ
+3,36%
2.77
ΜΟΥΖΚ
+9,92%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,87%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,33%
3.8
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.605
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
33.52
ΝΑΚΑΣ
+6,99%
3.06
ΝΑΥΠ
+7,00%
0.856
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.278
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,82%
22.4
ΟΛΠ
-0,33%
30
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,64%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,72%
0.829
ΟΤΕ
+2,27%
14.88
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,75%
0.996
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,79%
3.85
ΠΕΡΦ
+2,02%
5.56
ΠΕΤΡΟ
-0,97%
8.18
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,86%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.715
ΣΑΡ
+2,06%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+4,30%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.9
ΣΠΙ
+2,20%
0.558
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.94
ΤΖΚΑ
-0,67%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,98%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,93%
3.71
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Το τραγικό δυστύχημα της Jeju Air και η οδύσσεια της Boeing

Εάν η Boeing ήταν ήδη αντιμέτωπη με την επιφυλακτικότητα των εργαζομένων και των πελατών της, το αεροπορικό δυστύχημα της Jeju Air μ’ ένα 737-800 θα μπορούσε να εκληφθεί ως μια ακόμη σκληρή δοκιμασία για τον όμιλο αεροναυπηγικής των ΗΠΑ. Μόνον δυο άτομα από τους 181 επιβάτες έχει επιβεβαιωθεί πως επιβίωσαν από την πτήση 2216. Φαίνεται πως το σύστημα τροχών δεν ενεργοποιήθηκε στην προσγείωση λόγω ενδεχόμενης σύγκρουσης με πουλιά και έτσι το αεροσκάφος προσέκρουσε σε τοίχο περίφραξης του Muan International Airport, με αποτέλεσμα να τυλιχθεί στις φλόγες. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος κατασκευάστηκε προ 15ετίας, με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους να ανακοινώνει πως είχαν διενεργηθεί οι εργασίες συντήρησης στο αεροδρόμιο της Μπάνγκοκ χωρίς να εντοπιστούν δυσλειτουργίες. Η Boeing ανακοίνωσε, επίσης, πως βρίσκεται σε επαφή με την εταιρεία για τη διερεύνηση της υπόθεσης.

Εδώ και τουλάχιστον μία εξαετία η Boeing έχει δεχτεί αλλεπάλληλα χτυπήματα, με το δυστύχημα αυτό να συμβαίνει σε μια περίοδο που ο όμιλος βρίσκεται σε ευάλωτη θέση. Έχει παρέλθει ένας μήνας μετά την απόφαση της να ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή του 737 Max παρά τις αμφιβολίες των εξωτερικών παρατηρητών για την ορθότητα της όλης στρατηγικής για την αποκατάσταση της κερδοφορίας της. Αρχές Νοεμβρίου είχαν λήξει απεργιακές κινητοποιήσεις επτά εβδομάδων με τη διοίκηση να συμφωνεί με τους εργαζόμενους σε αυξήσεις μισθών της τάξεως του 38% μέσα στην επόμενη τετραετία. Αναλυτές του κλάδου είχαν επισημάνει πως η επαναφορά της ομαλής λειτουργίας της Boeing και η εκπλήρωση πάνω από 4.000 παραγγελιών για τα 737 Max -τα οποία προορίζονται να αντικαταστήσουν τα 737-700, 800 και 900- δεν θα βοηθήσουν στην μακροπρόθεσμη οικονομική κατάσταση του ομίλου αεροναυπηγικής.

Βασικό πρόβλημα των διοικήσεων της Boeing κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών είναι η διαρκής και ασταμάτητη επιδίωξη για τη μείωση των δαπανών παρά τις τραγικές ενδείξεις που επιβεβαιώνουν πως η ελαχιστοποίηση του κόστους σ’ ένα τόσο κρίσιμο κλάδο, όπως είναι η αεροναυπηγική, έχει κάποια όρια. Το τραγικό συμβάν με την Jeju Air αφορά σ’ ένα δοκιμασμένο αεροσκάφος της Boeing και όχι τη νέα σειρά των 737 Max που εκτελούσαν την πτήση Lion Air Flight 610 προς την Ινδονησία και αυτήν της Ethiopian Airlines Flight 302, που συνετρίβησαν.

Μετά τα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ινδονησία το 2018 και στην Αιθιοπία το 2019 που προκλήθηκαν από προβλήματα στο λογισμικό σύστημα σταθεροποίησης των αεροσκαφών, τo Bloomberg είχε αποκαλύψει πως προηγουμένως η Boeing είχε απολύσει έμπειρους μηχανικούς και πίεζε τους προμηθευτές της για τη μείωση των δαπανών. Μετά από εκτενή έρευνα, το αμερικανικό πρακτορείο είχε αποκαλύψει πως στην πορεία τόσο ο αμερικανικός όμιλος αεροναυπηγικής όσο και οι ανάδοχοι του στηρίζονταν σε εργαζόμενους προσωρινής απασχόλησης που αμείβονταν χαμηλά, δηλαδή έως και 9 δολάρια την ώρα για να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν λογισμικά συστήματα. Πολλές φορές, οι εργασίες αυτές ελάμβαναν χώρα σε χώρες που δεν είχαν πείρα στην αεροναυπηγική, όπως η Ινδία.

Έναν χρόνο πριν, η αποκόλληση ενός παραθύρου λίγο μετά την απογείωση πτήσης της Alaska Airlines έθεσε ξανά στο προσκήνιο τα 737 Max. Ειδήμονες ξανά έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου, με τον Ντόμινικ Γκέιτς της Seattle Times να τονίζει πως η ρίζα των προβλημάτων της Boeing ξεκινά πριν από μια 25ετία, όπου ζητήματα ασφάλειας και ποιότητας παραμερίζονταν για την ελαχιστοποίηση του κόστους. Έτσι αντί να συνεργάζεται με τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές της, ο όμιλος αποξενώθηκε από αυτούς. Από το 2010, στο μεταξύ, έχουν καταβληθεί περίπου 68 δισ. δολάρια στους μετόχους μέσα από την επαναγορά μετοχών και την καταβολή μερισμάτων.

Το συγκεκριμένο δυστύχημα στη Νότια Κορέα, κατά πάσα πιθανότητα, αποδίδεται σε φυσικά αίτια, όπως συνέβη μ’ ένα A320 της Airbus στον ποταμό Χάτσον της Νέας Υόρκης, όπου και οι δυο κινητήρες του αεροσκάφους καταστράφηκαν από σμήνος πουλιών, το 2009. Τότε ο πιλότος κατάφερε να μη χαθεί ούτε μια ζωή. Όμως, είναι σαφές, πως οι προτεραιότητες της Boeing θα πρέπει να αλλάξουν ριζικά, με τη μείωση των δαπανών να αντικαθίσταται ως προτεραιότητα από την ενίσχυση του κύρους της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης

Μπορεί η Lego να παραμείνει η πιο cool κατασκευάστρια παιχνιδιών στον κόσμο;

Love Actually: Η κλασική ταινία των Χριστουγέννων με τα μάτια των πρωταγωνιστών

Ύποπτο “βραχυκύκλωμα” στην ηλεκτρική διασύνδεση Φινλανδίας & Εσθονίας

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!