Γ.Δ.
1457.38 +0,59%
ACAG
+1,92%
5.83
BOCHGR
+1,11%
4.57
CENER
-0,54%
9.25
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
+3,25%
8.26
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
-1,41%
12.6
TITC
+0,38%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,66%
1.53
ΑΒΕ
-1,83%
0.43
ΑΔΜΗΕ
+1,16%
2.62
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,88%
4.52
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.58
ΑΝΔΡΟ
-0,32%
6.3
ΑΡΑΙΓ
+0,20%
10.1
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+1,21%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.2
ΒΙΟ
-0,19%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,06%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
-6,98%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,92%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,72%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,33%
18.48
ΔΑΑ
+0,33%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,25%
11.9
ΔΟΜΙΚ
-1,25%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,86%
32.9
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
1.78
ΕΛΒΕ
-1,26%
4.72
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+9,64%
2.16
ΕΛΠΕ
+3,83%
7.46
ΕΛΣΤΡ
+0,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,76%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,60%
1.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.21
ΕΤΕ
+0,63%
7.64
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,49%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,44%
4.5
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.328
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+2,94%
1.05
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,82%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,35%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+5,40%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+1,88%
5.95
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,45%
0.771
ΛΑΜΔΑ
+0,42%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+1,32%
1.54
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-0,35%
2.83
ΜΙΝ
-0,40%
0.498
ΜΟΗ
+1,79%
20.52
ΜΟΝΤΑ
+2,98%
3.8
ΜΟΤΟ
-2,04%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,27%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-2,23%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+1,03%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.815
ΟΤΕ
-0,14%
14.7
ΟΤΟΕΛ
+1,17%
10.38
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,10%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,74%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.276
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,94%
6.6
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-3,43%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+1,02%
5.96
ΣΠΙ
+5,95%
0.534
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,50%
19.89
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
+1,20%
3.78
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Καζακστάν: Τι λένε οι επιζώντες του αεροσκάφους που συνετρίβη

Τουλάχιστον έναν δυνατό κρότο, καθώς το αεροσκάφος πλησίαζε στον αρχικό προορισμό του, δηλώνουν ότι άκουσαν δύο επιβάτες και ένα μέλος του πληρώματος του αεροπλάνου της Azerbaijan Airlines που συνετρίβη στο Καζακστάν. Όπως υπενθυμίζει το Reuters, προορισμός του αεροπλάνου ήταν το Γκρόζνι της Τσετσενίας, στην νότια Ρωσία.

Το αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση J2-8243 συνετρίβη την περασμένη Τετάρτη. Με την πτώση του μετατράπηκε σε μία μπάλα φωτιάς κοντά στην πόλη Ακτάου του Καζακστάν, αφού παρέκκλινε του αρχικού προορισμού του σε μια περιοχή στη νότια Ρωσία όπου η Μόσχα έχει επανειλημμένως χρησιμοποιήσει τα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας κατά ουκρανικών επιθέσεων με drones. Τουλάχιστον 38 άνθρωποι σκοτώθηκαν ενώ 29 επέζησαν.

«Μετά τον κρότο (…) νόμιζα ότι το αεροπλάνο θα διαλυθεί», δήλωσε ο Σουμπχονκούλ Ραχίμοφ, ένας από τους επιζήσαντες της συντριβής, στο Reuters από το νοσοκομείο. Όπως είπε, μετά τον δυνατό κρότο είχε αρχίσει να κάνει τις προσευχές του προετοιμαζόμενος για το τέλος. «Ήταν προφανές ότι το αεροπλάνο είχε πάθει κάποιου είδους ζημιά», είπε. «Ήταν σαν να ήταν μεθυσμένο, δεν ήταν το ίδιο αεροπλάνο πια».

Καζακστάν: Πρόβλημα με το οξυγόνο στην καμπίνα πριν την πτώση

Μία άλλη επιβάτης του αεροπλάνου δήλωσε στο πρακτορείο ότι άκουσε έναν δυνατό κρότο. «Φοβήθηκα πολύ», είπε η Βάφα Σαμπάνοβα, προσθέτοντας πως υπήρξε και δεύτερος κρότος. Στη συνέχεια ένας αεροσυνοδός τής είπε να μετακινηθεί στο πίσω μέρος του αεροπλάνου.

Σύμφωνα και με τους δύο επιβάτες, φαίνεται ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τα επίπεδα οξυγόνου στην καμπίνα, μετά τον κρότο.

Ο αεροσυνοδός Ζουφουλγκάρ Ασάντοφ δήλωσε ότι δεν επετράπη στο αεροπλάνο να προσγειωθεί στο Γκρόζνι λόγω της ομίχλης και ο πιλότος έκανε κύκλους όταν ακούστηκαν οι κρότοι έξω από το αεροσκάφος. «Ο κυβερνήτης είχε μόλις αρχίσει να ανεβάζει το αεροπλάνο όταν άκουσα έναν κρότο από το αριστερό φτερό. Υπήρξαν τρεις κρότοι», είπε. Κάτι έπεσε με δύναμη στο αριστερό χέρι του και η πίεση στην καμπίνα άρχισε να πέφτει.

Καζακστάν: Πιθανός ο ρόλος της Ρωσίας στη συντριβή

Πέρα από τον τρόμο της συντριβής, οι αφηγήσεις των επιζώντων δίνουν μια ιδέα του τι μπορεί να προκάλεσε την καταστροφή.

Η Azerbaijan Airlines ανέστειλε σήμερα τις πτήσεις σε ρωσικές πόλεις και είπε ότι θεωρεί πως η συντριβή προκλήθηκε από αυτό που αποκάλεσε «εξωτερική φυσική και τεχνική επέμβαση». Δεν διευκρίνισε ωστόσο τι είδους επέμβαση ήταν αυτή.

Τέσσερις πηγές με γνώση των προκαταρκτικών ευρημάτων της έρευνας του Αζερμπαϊτζάν για τη συντριβή δήλωσαν στο Reuters χθες Πέμπτη ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη κατά λάθος από τη ρωσική αντιαεροπορική άμυνα.

Η Ρωσία έχει ζητήσει να μην εξαχθούν συμπεράσματα για τη συντριβή πριν από την ολοκλήρωση της έρευνας από το Καζακστάν και το Αζερμπαϊτζάν

Το Embraer πέταξε από το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν μέχρι το Γκρόζνι, στη νότια ρωσική επαρχία Τσετσενία, και από εκεί εξετράπη της πορείας του για εκατοντάδες μίλια διασχίζοντας την Κασπία Θάλασσα για να καταπέσει και να συντριβεί στο Καζακστάν.

«Ο κυβερνήτης είπε πως έλαβε σύσταση να προσγειώσει το αεροσκάφος στη θάλασσα, αλλά αποφάσισε να κατευθυνθεί στο Ακτάου και να το προσγειώσει στο έδαφος», δήλωσε ο Ασάντοφ. «Προειδοποίησε ότι η προσγείωση θα ήταν δύσκολη και μας ζήτησε να είμαστε έτοιμοι και να προετοιμάσουμε τους επιβάτες».

Συνετρίβη στην απέναντι ακτή της Κασπίας έπειτα από μια έκτακτη κατάσταση που προκλήθηκε από τη σύγκρουση του αεροσκάφους με «σμήνος πουλιών», σύμφωνα με τη ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.

Πλάνα που τράβηξαν επιβάτες του αεροσκάφους πριν τη συντριβή δείχνουν τις μάσκες οξυγόνου να έχουν πέσει και τους επιβάτες να φοράνε σωσίβια. Πλάνα που τραβήχτηκαν αργότερα δείχνουν επιβάτες με αίματα και μώλωπες να σκαρφαλώνουν έξω από το αεροπλάνο. Μετά την αναστάτωση που προκάλεσε η συντριβή στο έδαφος επικράτησε αρχικά σιγή, προτού αρχίσουν να ακούγονται τα βογκητά των τραυματιών, είπε ο Ραχίμοφ.

Το αεροπλάνο της εταιρίας Azerbaijan Airlines αντιμετώπισε προβλήματα κοντά στο Γκρόζνι, το οποίο απέχει περισσότερα από 850 χιλιόμετρα από τις γραμμές του μετώπου στην Ουκρανία, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί κατ’ επανάληψη στόχο ουκρανικών drones που χτυπάνε πολύ πίσω από τις ρωσικές γραμμές.

Η Ρωσία χρησιμοποιεί προηγμένο εξοπλισμό ηλεκτρονικών παρεμβολών κατά των ουκρανικών drones και επικοινωνιακών συστημάτων και μεγάλο αριθμό αντιαεροπορικών συστημάτων για να καταρρίπτει τα drones.

H ρωσική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας δήλωσε σήμερα πως το αεροπλάνο αποφάσισε να παρεκκλίνει του αρχικού του προορισμού λόγω πυκνής ομίχλης και λόγω συναγερμού για ουκρανική επίθεση με drones στην περιοχή της Τσετσενίας.

Σύμφωνα με τη Rosaviatsia, στον πιλότο του αεροσκάφους προτάθηκαν εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης, αλλά εκείνος επέλεξε το Ακτάου στο Καζακστάν, Ανέφερε ότι θα παράσχει πλήρη υποστήριξη στις έρευνες του Καζακστάν και του Αζερμπαϊτζάν.

Ερωτηθείς σχετικά με τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες η ρωσική αντιαεροπορική άμυνα κατέρριψε κατά λάθος το αεροπλάνο, ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε σήμερα ότι δεν έχει τίποτα να προσθέσει και πως δεν επιθυμεί να δώσει οποιαδήποτε αξιολόγηση μέχρις ότου η επίσημη έρευνα καταλήξει στα πορίσματά της.

Διαβάστε επίσης

ΥΠΕΘΟ: Καμία παράταση για τα τέλη κυκλοφορίας

Εξοικονομώ 2025: Στα 434 εκατ. ο προϋπολογισμός του προγράμματος

Αράχωβα: Γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα έμειναν από μπαταρία

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!