THEPOWERGAME
Η Ιταλία προετοιμάζεται για την πώληση μειοψηφικού μεριδίου στον σιδηροδρομικό φορέα Ferrovie dello Stato Italiane SpA, ο οποίος ελέγχει τη Hellenic Train, στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησης να μειώσει το δημόσιο χρέος μέσω εκποίησης περιουσιακών στοιχείων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της πρωθυπουργού, Τζόρτζια Μελόνι, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιοποίησαν γνώστες του θέματος.
Η πώληση αποσκοπεί, επίσης, στη μείωση των οικονομικών απαιτήσεων της Ferrovie και εντάσσεται στη νέα στρατηγική που έχει χαράξει ο Διευθύνων Σύμβουλος Στέφανο Ντοναρούμα, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα νωρίτερα φέτος. Σύμφωνα με το Bloomberg, η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει εντός της εβδομάδας το στρατηγικό της πλάνο, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους περίπου 100 δισ. ευρώ για την επόμενη πενταετία.
Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει και την αναδιοργάνωση των ξένων περιουσιακών στοιχείων της Ferrovie σε μία νέα διεθνή μονάδα. Η εταιρεία, που ανήκει στο ιταλικό Υπουργείο Οικονομικών, δραστηριοποιείται σε τομείς όπως οι μεταφορές, οι υποδομές και τα ακίνητα, σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ελλάδα, η Ισπανία και φυσικά η Ιταλία.
Η πώληση του μεριδίου της Ferrovie συνδέεται με το ευρύτερο σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων της Μελόνι, το οποίο στοχεύει στη συγκέντρωση περίπου 20 δισ. ευρώ από κρατικά περιουσιακά στοιχεία μέχρι το 2026. Ο στόχος είναι η μείωση του δημόσιου χρέους, που ξεπερνά το 130% του ΑΕΠ, και η βελτίωση της δημοσιονομικής θέσης της χώρας, ώστε να πληρούνται οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Ιταλία προβλέπει μείωση του ελλείμματος στο 3,8% φέτος, από προηγούμενη εκτίμηση 4,3%, και περαιτέρω περιορισμό κάτω από το όριο του 3% της ΕΕ τα επόμενα χρόνια.
Παρόλο που η Ιταλία έχει το δεύτερο μεγαλύτερο χρέος στην Ευρώπη μετά την Ελλάδα, οι χρηματοπιστωτικές αγορές δεν δείχνουν ιδιαίτερη ανησυχία. Η διαφορά (spread) μεταξύ των ιταλικών και γερμανικών 10ετών ομολόγων – ένας δείκτης κινδύνου – έχει μειωθεί κάτω από τις 110 μονάδες βάσης, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2021. Αυτό είναι εντυπωσιακό, ιδίως καθώς η Γαλλία αντιμετωπίζει αυξημένο έλεγχο από τους επενδυτές, με υψηλότερα περιθώρια κινδύνου στα ομόλογά της.
Διαβάστε επίσης
Προ των πυλών εξαγορά σούπερ μάρκετ από ξένο επενδυτή
Οι ασφαλέστερες πόλεις στον κόσμο για το 2025: Η 1η ευρωπαϊκή
GSI: Πού “κολλάει” η απόφαση συμμετοχής του κυπριακού δημοσίου