THEPOWERGAME
Τα μέτρα αντιντάμπινγκ που επέβαλε η Κίνα στις εισαγωγές μπράντι προέλευσης Ευρωπαϊκής Ένωσης (EE), αμφισβήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητώντας επίσημα διαβουλεύσεις ενώπιον του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).
Το βήμα αυτό αντικατοπτρίζει την πάγια άποψη της ΕΕ ότι τα προσωρινά μέτρα που επέβαλε η Κίνα στο μπράντι προέλευσης ΕΕ δεν συνάδουν με τους κανόνες του ΠΟΕ.
Η Κίνα δεν απέδειξε την ύπαρξη κινδύνου πρόκλησης ζημίας στον κινεζικό κλάδο παραγωγής μπράντι, ούτε αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του εικαζόμενου κινδύνου ζημίας και των εισαγωγών μπράντι προέλευσης ΕΕ, αναφέρει ανακοίνωση της Κομισιόν. Επιπλέον, η Κίνα κίνησε την υπόθεση με βάση ανεπαρκή αποδεικτικά στοιχεία που δεν πληρούν τα πρότυπα δικαίου του ΠΟΕ.
Εκφράζοντας τη διαφωνία της με τα ασυμβίβαστα με τον ΠΟΕ μέτρα της Κίνας σε προσωρινό στάδιο, η ΕΕ αναλαμβάνει αποφασιστική και έγκαιρη δράση για την προστασία των συμφερόντων της βιομηχανίας και της οικονομίας της. Ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις, δήλωσε σχετικά:
«Η ΕΕ λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη κάθε αθέμιτη ή αμφισβητήσιμη χρήση των μέσων εμπορικής άμυνας κατά οποιουδήποτε τομέα της οικονομίας της. Ζητώντας διαβουλεύσεις με την Κίνα σχετικά με τα προσωρινά μέτρα αντιντάμπινγκ που επέβαλε στο μπράντι προέλευσης ΕΕ, η Κομισιόν υλοποιεί τη δέσμευσή της να προστατεύσει τη βιομηχανία της από αβάσιμες κατηγορίες και από την κατάχρηση των μέτρων εμπορικής άμυνας».
H Γαλλία θεωρήθηκε ως στόχος της έρευνας του Πεκίνου για το μπράντι λόγω της υποστήριξής της στους δασμούς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αντιπροσώπευε επίσης το 99% των εισαγωγών μπράντι της Κίνας πέρυσι, με τις αποστολές γαλλικού μπράντι να φτάνουν τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Hennessy και η Remy Martin ήταν μεταξύ των εμπορικών σημάτων που επλήγησαν περισσότερο, με τους εισαγωγείς να πρέπει να καταβάλουν εγγυήσεις ύψους 39% και 38,1%, αντίστοιχα.
Μια έρευνα διαπίστωσε προκαταρκτικά ότι το ντάμπινγκ του μπράντι από την ΕΕ απειλεί τον τομέα του μπράντι της ίδιας της Κίνας με «σημαντική ζημία», δήλωσε το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου.
Αντιδράσεις των παραγωγών κονιάκ στην ΕΕ για την Κίνα
Μια ένωση που εκπροσωπεί τους παραγωγούς κονιάκ που έχουν πληγεί από ισχυρισμούς για ντάμπινγκ γαλλικού κονιάκ στην Κίνα δήλωσε ότι οι υποτιθέμενες εκπτώσεις τιμών είναι ασυνήθιστα μικρές για μια τέτοια υπόθεση.
Το Bureau National Interprofessionnel du Cognac δήλωσε ότι το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ξεκίνησε την έρευνα για το υποτιθέμενο ντάμπινγκ του ευρωπαϊκού κονιάκ με βάση τις μειώσεις των τιμών κατά περίπου 16%.
«Το επίπεδο αυτό φαίνεται μοναδικά χαμηλό σε σύγκριση με αυτό που είναι γενικά αποδεκτό ως δικαιολογία για μια έρευνα αντιντάμπινγκ», δήλωσε στο Bloomberg η εκπρόσωπος του BNIC, Valérie Mabin.
Την περασμένη εβδομάδα η Κίνα ξεκίνησε έρευνα αντιντάμπινγκ για προϊόντα ποτών, όπως το αποσταγμένο μπράντι από σταφύλι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, γνωστό ως κονιάκ. Η κίνηση αυτή ήρθε ως απάντηση, αφού το μπλοκ άνοιξε έρευνα το περασμένο φθινόπωρο σχετικά με τις επιδοτήσεις της Κίνας για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Διαβάστε επίσης
Γιάννης Αντετοκούνμπο: ”Mπαίνει” στο γυναικείο μπάσκετ μέσω venture capital
Δώρο Χριστουγέννων ΟΑΕΔ 2024: Τα ποσά που πληρώνει η ΔΥΠΑ
Πώς να μειώσετε την κατανάλωση ενέργειας τα Χριστούγεννα