THEPOWERGAME
Ο Κάρλος Γκοσν δηλώνει μετανιωμένος που δεν δέχτηκε πρόταση της General Motors για να εργαστεί στις ΗΠΑ και παρέμεινε στη Nissan. Σε συνέντευξη που έδωσε στην αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal, διευκρίνισε πως δεν επιθυμεί να πάρει εκδίκηση αλλά θέλει πίσω τα δικαιώματα που του στέρησε η Nissan και «τα οποία πρέπει να του επιστραφούν».
«Έχω βομβαρδιστεί τους τελευταίους 14 μήνες από μια εκστρατεία “δολοφονίας χαρακτήρα” που χρηματοδοτήθηκε από τη Nissan με τη συνεργασία της γενικής εισαγγελίας και την ανοχή εάν όχι την ενθάρρυνση ενός τμήματος της ιαπωνικής κυβέρνησης», δήλωσε στον Νικ Κοστόβ της Wall Street Journal.
Έτοιμος να συνεργαστεί με τις γαλλικές αρχές ο Γκοσν
Κίνητρο του Γκοσν είναι να καθαρίσει το όνομα του, όπως τόνισε ο ίδιος, σε μια υπόθεση που έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, ιδιαίτερα μετά την κινηματογραφική του απόδρασή με αεροπλάνο από την Οσάκα της Ιαπωνίας στο σπίτι του στη Βηρυτό. Θεωρώντας πως δεν θα έχει δίκαιη δίκη στην Ιαπωνία, όπου συνελήφθη το 2018 με την κατηγορία για την απόκρυψη εσόδων και παράνομο πλουτισμό, ο Γκοσν δηλώνει πως είναι έτοιμος να συνεργαστεί με τις γαλλικές αρχές.
«Περιμένω να έρθει αυτή η στιγμή. Θα ήθελα να είχε έρθει νωρίτερα», δήλωσε ο Γκοσν. Ο ίδιος τονίζει πως ουδέποτε δέχτηκε πρόσθετες αποδοχές που ξεπερνούσαν τα όρια του νόμου. Στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας ενισχύουν την πεποίθηση του Γκοσν πως οι κατηγορίες και η σύλληψη του είχαν ενορχηστρωθεί από παράγοντες της Nissan που διαφωνούσαν με τη συγχώνευση ανάμεσα στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και τη συνέταιρο Renault.
Σήμερα οι σχέσεις των δυο αυτοκινητοβιομηχανιών φαίνεται να έχουν κλονιστεί σε σημείο που επηρεάζει την οικονομική τους κατάσταση. Ήδη μέσα στο 11μήνο του 2019, οι Nissan και Renault είχαν πουλήσει 500 χιλιάδες λιγότερα αυτοκίνητα. Από τον Μάρτιο του 2019, ειδικότερα, δεν αποκαταστάθηκε η κερδοφορία της Nissan, καταγράφοντας λειτουργικές ζημιές 150 δισ. γιεν το προηγούμενο οικονομικό έτος. O Κάρλος Γκοσν ανέλαβε τα ηνία της Renault περίπου προ 25ετίας και μετέπειτα της Nissan όταν βρίσκονταν στα όρια της χρεοκοπίας και κατάφερε να τις επαναφέρει στην κορυφή του παγκόσμιου κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.