Γ.Δ.
1539.88 -0,28%
ACAG
+0,50%
6.04
AEM
+8,75%
4.35
BOCHGR
+0,40%
5.04
CENER
-2,83%
9.61
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,85%
8.16
EVR
-1,01%
1.47
NOVAL
-0,81%
2.46
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,66%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,40%
1.952
ΑΒΕ
+0,22%
0.462
ΑΔΜΗΕ
-0,93%
2.66
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,81%
4.3
ΑΛΦΑ
+2,47%
1.787
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-1,20%
10.72
ΑΣΚΟ
-0,90%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+2,22%
7.38
ΑΤΕΚ
+8,86%
0.86
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.776
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.37
ΒΙΟ
-1,19%
5.79
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.89
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.54
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,07%
18.5
ΔΑΑ
-0,80%
8.478
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,31%
12.91
ΔΟΜΙΚ
-1,58%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,97%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+1,62%
1.88
ΕΕΕ
+0,55%
33.18
ΕΚΤΕΡ
+0,66%
1.82
ΕΛΒΕ
-2,88%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
-0,69%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.23
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,32%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-2,51%
1.79
ΕΛΧΑ
-1,90%
2.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,66%
1.185
ΕΤΕ
-1,10%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-0,58%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.41
ΕΧΑΕ
-0,51%
4.87
ΙΑΤΡ
-0,60%
1.665
ΙΚΤΙΝ
-2,75%
0.353
ΙΛΥΔΑ
-1,45%
1.705
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
5.26
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,22%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-1,83%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+1,33%
1.145
ΙΝΤΚΑ
-2,15%
3.19
ΚΑΡΕΛ
+2,42%
338
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.38
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.376
ΚΟΥΕΣ
+0,48%
6.27
ΚΡΙ
-1,59%
15.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-0,52%
0.965
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.61
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.03
ΜΑΘΙΟ
+2,78%
0.666
ΜΕΒΑ
+0,78%
3.86
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.34
ΜΕΡΚΟ
-2,56%
38
ΜΙΓ
-0,86%
2.885
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,31%
21.1
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.73
ΜΟΤΟ
-0,71%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,47%
25.62
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-2,16%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,45%
34
ΝΑΚΑΣ
+1,95%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,77%
0.786
ΞΥΛΚ
-3,11%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,72%
27.4
ΟΛΠ
+1,29%
31.5
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.56
ΟΠΑΠ
0,00%
16.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,63%
0.784
ΟΤΕ
-0,27%
14.56
ΟΤΟΕΛ
+0,72%
11.2
ΠΑΙΡ
+3,38%
1.07
ΠΑΠ
+0,79%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,95%
4.468
ΠΕΡΦ
-0,93%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+4,23%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-3,09%
1.254
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
-1,67%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,58%
1.71
ΣΑΡ
+0,70%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+1,05%
5.78
ΣΠΙ
-1,57%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-1,29%
1.53
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+3,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+0,38%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.55

Πύραυλοι και πτήσεις σε μια επικίνδυνη συνύπαρξη στον ουρανό

Παρά την ευρύτερη ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή λόγω του πολέμου μεταξύ του Ισραήλ με τη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ, o εναέριος χώρος στη Μέση Ανατολή ως επί το πλείστον  παραμένει ανοικτός. Μάλιστα, τα δρομολόγια της Πολιτικής Αεροπορίας από την περιοχή της Μέσης Ανατολής, είναι σήμερα πιο σημαντικά μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που απέκλεισε τις αεροπορικές εταιρείες από τον εναέριο χώρο των δύο χωρών.

Ειδήμονες, ωστόσο, τονίζουν πως η επικινδυνότητα των πτήσεων αυτών είναι μεγάλη, καθώς ο αριθμός των πυραύλων που διασταυρώνονται στην ευρύτερη περιοχή της εμπόλεμης ζώνης έχει αυξηθεί αισθητά από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ πέρυσι την 7η Οκτωβρίου, αναφέρει η Wall Street Journal.

Σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικής ασφάλειας Osprey Flight Solutions, 162 πύραυλοι εκτοξεύονται, κατά μέσον όρο, κάθε μήνα από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα έναντι μόνον 10 που ίσχυαν αντίστοιχα το 2023. Τα περιστατικά είναι συχνά. Έχουν γίνει αντιληπτοί πύραυλοι από πιλότους και επιβάτες κατά τη διάρκεια πτήσεων, έχουν πλήξει αεροδρόμια και έχουν εκτοξευτεί από στρατιωτικές και παραστρατιωτικές ομάδες χωρίς καμία προειδοποίηση στις αεροπορικές εταιρείες.

Οι κυβερνήσεις και οι εποπτικές αρχές της πολιτικής αεροπορίας δεν έχουν καταφέρει ή έχουν καθυστερήσει για να κλείσουν ή να περιορίσουν τον εναέριο χώρο. Η Wall Street Journal, ωστόσο, τονίζει πως η κατάρριψη αεροσκάφους της Malaysia Airlines από φιλορωσικές στρατιωτικές μονάδες στην ανατολική Ουκρανία το 2014 και ενός ακόμη της Ukrainian Airlines μετά την απογείωση στην Τεχεράνη το 2020, διότι οι ιρανικές δυνάμεις θεώρησαν πως ήταν πύραυλος, ήταν τραγικά προηγούμενα.

Περίπου 80 πτήσεις εκτράπηκαν κατά τη διάρκεια των πυραυλικών επιθέσεων του Ιράν κατά του Ισραήλ την 1η Οκτωβρίου ενώ αρκετά άλλα δρομολόγια συνεχίστηκαν χωρίς καμία προσαρμογή πάνω από τον εναέριο χώρο του Ιράκ, της Ιορδανίας, της Συρίας και του βορείου τμήματος της Σαουδικής Αραβίας.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως η Osprey καταγράφει μόνον την εκτόξευση βαλλιστικών και πυραύλων πλεύσης ή κρουζ και όχι τις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, μη κατευθυνόμενους πυραύλους ή πυρομαχικά, τα οποία επίσης μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας.

Κίνδυνοι εξακολουθούν να ελλοχεύουν. Το Ιράν προτίθεται να προχωρήσει σε αντίποινα εις βάρος του Ισραήλ, με την Osprey να προειδοποιεί τις αεροπορικές εταιρείες πως μια επίθεση μπορεί να είναι συντονισμένη με παραστρατιωτικές ομάδες στο Ιράκ, τη Συρία, την Υεμένη και τον Λίβανο. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι κίνδυνοι διευρύνονται ενώ ήδη τα χτυπήματα ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ θέτουν στο στόχαστρο περιοχές κοντά σε αεροδρόμια. Χαρακτηριστική ήταν η προσγείωση πυραύλου σε πάρκινγκ στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ.

Διαβάστε επίσης

Φοροδιαφυγή: Τα νέα εργαλεία για την πάταξή της και πώς τα κρίνουν οι πολίτες

Γιάννης Αντετοκούνμπο: ”Mπαίνει” στο γυναικείο μπάσκετ μέσω venture capital

Πρώτες Ύλες: Ζητούνται επενδύσεις 2,7 δισ. ευρώ έως το 2030

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!