THEPOWERGAME
Με τις εκλογές στις ΗΠΑ να πλησιάζουν, οι δαπάνες για πολιτικές διαφημίσεις αγγίζουν σχεδόν το 1 δισ. δολάρια μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία AdImpact, όπως αναφέρει το CNBC. Η συγκεκριμένη δαπάνη των 994 εκατομμυρίων δολαρίων αντιστοιχεί σε σχεδόν το ένα δέκατο του συνολικού ποσού άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έχει δαπανηθεί για πολιτικές διαφημίσεις από τις αρχές του 2023. Αν και η Ημέρα των Εκλογών μπορεί να φέρει ένα προσωρινό τέλος σε αυτό το κύμα διαφημίσεων, έχουν ήδη προγραμματιστεί ακόμα 300 εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις από την Κυριακή μέχρι την Τρίτη.
Η πιο δαπανηρή εκλογική αναμέτρηση είναι, όπως αναμενόταν, αυτή για την προεδρία, όπου έχουν δαπανηθεί πάνω από 272 εκατομμύρια δολάρια για διαφημίσεις. Η εκστρατεία του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έχει ξοδέψει ελαφρώς περισσότερα από την εκστρατεία της αντιπροέδρου Καμάλα Χάρις — 43,4 εκατομμύρια έναντι 40,7 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την AdImpact. Ωστόσο, οι Δημοκρατικοί, με τη βοήθεια επιτροπών πολιτικής δράσης, έχουν καταφέρει να ξοδέψουν ελαφρώς περισσότερα από τους Ρεπουμπλικάνους στην προεδρική εκστρατεία την περασμένη εβδομάδα.
Η πλειονότητα των δαπανών αυτού του ποσού αφορά τις “down-ballot” εκλογές, δηλαδή θέσεις εκτός προεδρίας, γερουσίας και κυβερνήτη. Οι διαφημιστικές δαπάνες για αυτές τις εκλογές φτάνουν τα 267 εκατομμύρια δολάρια. Ειδικά στη Φλόριντα, τα δημοψηφίσματα για τα δικαιώματα των αμβλώσεων και τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας έχουν προσελκύσει δαπάνες ύψους 19 και 18,5 εκατομμυρίων δολαρίων αντίστοιχα. Στην Καλιφόρνια, το δημοψήφισμα για τον έλεγχο των ενοικίων ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις.
Οι εκλογές για τη Γερουσία έχουν συγκεντρώσει 227 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις. Σύμφωνα με το CNBC, οι εκλογικές αναμετρήσεις στο Οχάιο, το Τέξας και την Πενσυλβάνια έχουν δει πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια η καθεμία σε δαπάνες διαφημίσεων την τελευταία εβδομάδα, ενώ το Ουισκόνσιν και το Μίσιγκαν βρίσκονται λίγο πιο κάτω, με περισσότερα από 23 εκατομμύρια.
Οι εκλογές για τη Βουλή των Αντιπροσώπων έχουν συγκεντρώσει πάνω από 208 εκατομμύρια δολάρια. Οι πιο ακριβές εκστρατείες αφορούν την 19η εκλογική περιφέρεια της Νέας Υόρκης, όπου ο Ρεπουμπλικάνος βουλευτής Μαρκ Μολινάρο προσπαθεί να διατηρήσει τη θέση του απέναντι στον Δημοκρατικό Τζος Ράιλι, με σχεδόν 9 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις. Στην Καλιφόρνια, η 45η και η 27η περιφέρεια, όπου αναμετρώνται οι υποψήφιοι Μισέλ Στιλ και Ντέρεκ Τραν, καθώς και οι Μάικ Γκαρσία και Τζορτζ Γουάιτσαιντς, βλέπουν επίσης αυξημένες διαφημιστικές δαπάνες.
Αντίθετα, οι εκλογές για κυβερνήτες ήταν πιο περιορισμένες σε διαφημιστική κάλυψη, με μόνο 18 εκατομμύρια δολάρια δαπάνες την τελευταία εβδομάδα, λόγω της έλλειψης ανταγωνιστικών αγώνων. Ωστόσο, στην πολιτεία του Νιου Χάμσαϊρ, η ανοιχτή εκλογική αναμέτρηση για τη θέση του κυβερνήτη, μεταξύ της πρώην Ρεπουμπλικανής γερουσιαστή Κέλι Αγιότ και της πρώην Δημάρχου του Μάντσεστερ Τζόις Κρεγκ, έχει συγκεντρώσει την υψηλότερη δαπάνη με 6,7 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις.
Διαβάστε επίσης
Progreece: Ποιοι είναι οι Ισραηλινοί που επενδύουν 25 εκατ. στη Θεσσαλονίκη
Το Halloween τελείωσε και οι Disneyland φορούν τα γιορτινά τους
Ο γρίφος των κορεσμένων δικτύων και των υψηλών τιμών ενέργειας