Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Aπεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ: Ποιος είναι ο αντίκτυπος στα logistics

Η μαζική απεργία των λιμενεργατών στα λιμάνια στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και στις ακτές του Κόλπου αναμένεται να προκαλέσει καταστροφές στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στην οικονομία, ενώ οι Αμερικανοί καταναλωτές είναι πιθανό να παρατηρήσουν ελλείψεις σε δημοφιλή προϊόντα, εάν η στάση εργασίας διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρατηρεί το CNBC.

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που εκτείνονται από το Μέιν έως το Τέξας κατέβηκαν σε απεργία από την Τρίτη ανοίγοντας διαμάχη με την εργοδοσία για τους μισθούς και την αυτοματοποίηση. Η δράση, η οποία είναι πιθανό να έχει σοβαρές συνέπειες στα πλοία που μεταφέρουν φορτία δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η πρώτη του συνδικάτου International Longshoremen’s Association, ή ILA, εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Η ILA, η οποία εκπροσωπεί περίπου 45.000 λιμενεργάτες, έκανε πράξη την απειλή της για απεργία σε 14 μεγάλα λιμάνια, αφού οι συνομιλίες κατέρρευσαν με την εργοδοτική ομάδα United States Maritime Alliance, ή USMX, πριν από την προθεσμία της 30ής Σεπτεμβρίου.

Απεργία στα λιμάνια των ΗΠΑ: Φουρτούνες για εταιρείες και καταναλωτές

«Το κορυφαίο συμπέρασμα εδώ είναι ότι η διάρκεια ενισχύει τον αντίκτυπο», δήλωσε η Lisa DeNight, διευθύνουσα σύμβουλος εθνικής βιομηχανικής έρευνας της Newmark, στην εκπομπή “The Exchange” του CNBC τη Δευτέρα.

«Αν αυτή η απεργία συνεχιστεί για μερικές ημέρες, οι επιπτώσεις θα είναι, λοιπόν, μάλλον βραχύβιες, θα έλεγα. Αν αυτή η απεργία παραταθεί, θα έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε όλη την παγκόσμια οικονομία – όχι μόνο στην οικονομία των ΗΠΑ. Έτσι, το απρόβλεπτο αυτού του ζητήματος εδώ είναι πραγματικά στο παιχνίδι και έχει το μέγεθος να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», πρόσθεσε. Η DeNight δήλωσε ότι ακόμη και μια μικρή διαταραχή μόλις δύο ημερών θα μπορούσε να έχει «πραγματικά σημαντικές επιπτώσεις σε ορισμένες βιομηχανίες», συμπεριλαμβανομένων των φαρμακευτικών προϊόντων, της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μεταποίησης.

Οι θαλάσσιες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν ήδη πληγεί σκληρά φέτος από τις συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, τη μακρά ξηρασία που επηρέασε τη διώρυγα του Παναμά και την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης. Ακόμα κι έτσι, ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της πλατφόρμας πληροφοριών για τις τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών Xeneta, δήλωσε ότι δεδομένου ότι πάνω από το 40% των συνολικών εμπορευματοκιβωτίων εισέρχονται στις ΗΠΑ μέσω λιμένων στην ανατολική ακτή και την ακτή του Κόλπου, «το διακύβευμα δεν θα μπορούσε να είναι υψηλότερο».

Μιλώντας στην εκπομπή «Street Signs Europe» του CNBC την Τρίτη, ο Sand δήλωσε ότι αναμένει ότι η απεργία θα διαρκέσει μία εβδομάδα. «Βλέπουμε τα ντόμινο να πέφτουν σε πολλαπλά στάδια τώρα. Αρχικά, φυσικά, η άμεση επίδραση είναι στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ και στην ακτή του Κόλπου, σωστά;». δήλωσε ο Sand. Στη συνέχεια, θα υπάρξει αντίκτυπος για τα πλοία που βρίσκονται σήμερα στην ουρά έξω από τα λιμάνια, πρόσθεσε, πράγμα που σημαίνει ότι τα επόμενα ταξίδια τους προς τις ΗΠΑ με νέα εμπορεύματα θα καθυστερήσουν.

«Θα δούμε αναστάτωση με κάποια πλοία που θα καθυστερήσουν να φύγουν από την Ευρώπη και τη Μεσόγειο προς το τέλος Οκτωβρίου και τις αρχές Νοεμβρίου», δήλωσε ο Sand. Τα πλοία θα καθυστερήσουν να φύγουν από την Ασία προς το τέλος Δεκεμβρίου και τις αρχές Ιανουαρίου – «και ουσιαστικά τότε είναι που θα συμβεί η επόμενη κανονική μίνι-κορυφή στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, ενόψει της κινεζικής Πρωτοχρονιάς».

«Έτσι, είναι πραγματικά κρίσιμη στιγμή με τόσα πολλά πράγματα να διακυβεύονται τώρα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια τέλεια καταιγίδα, αλλά είναι επίσης μια πολύ καλή διαπραγματευτική θέση για όσους θέλουν απεργία», δήλωσε ο Sand. Για τους Αμερικανούς καταναλωτές, είπε ότι η απεργία θα μπορούσε σύντομα να οδηγήσει σε ελλείψεις ευπαθών ή ελεγχόμενης θερμοκρασίας προϊόντων, όπως οι μπανάνες και άλλα φρέσκα φρούτα.

Προληπτικά μέτρα

Ο δανικός ναυτιλιακός γίγαντας Maersk προειδοποίησε ότι μόνο μια διακοπή λειτουργίας μιας εβδομάδας θα μπορούσε να πάρει τέσσερις έως έξι εβδομάδες για να ανακάμψει, «με σημαντικές καθυστερήσεις που επιδεινώνονται κάθε μέρα που περνάει». Σε μια ενημέρωση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, η Maersk δήλωσε ότι η διακοπή θα οδηγήσει πιθανότατα σε καθυστερήσεις στη διακίνηση φορτίων, αυξημένο κόστος και υλικοτεχνικές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις που βασίζονται στα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου. Μια παρατεταμένη εργατική διαμάχη, πρόσθεσε η εταιρεία, μπορεί να επιδεινώσει αυτές τις διαταραχές.

Ωστόσο, δεν ανησυχούν όλοι για τις ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις των απεργιών στα αμερικανικά λιμάνια. Ο Bradley Saunders, οικονομολόγος της Capital Economics για τη Βόρεια Αμερική, ανέφερε σε ερευνητικό σημείωμα που δημοσιεύθηκε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι η απεργία είναι απίθανο να προκαλέσει σημαντικές οικονομικές διαταραχές, διότι – παρά τις διαψεύσεις που είχαν προηγηθεί – ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντε θα έχει «λίγες επιλογές» παρά να παρέμβει και να επικαλεστεί νομοθεσία για την επιστροφή στην εργασία πριν από τις εκλογές του Νοεμβρίου. Ο Μπάιντεν έχει δηλώσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσει την υφιστάμενη εργατική νομοθεσία για να αναγκάσει τους συνδικαλιστές να επιστρέψουν στη δουλειά, κάτι που εμπίπτει στις αρμοδιότητές του βάσει του νόμου Taft-Hartley.

Ο νόμος Taft-Hartley, που ψηφίστηκε το 1947, ήταν μια αναθεώρηση της αμερικανικής νομοθεσίας που διέπει τις εργασιακές σχέσεις και τη συνδικαλιστική δραστηριότητα, η οποία παρείχε στον πρόεδρο των ΗΠΑ την εξουσία να αναστείλει μια απεργία για μια «περίοδο αναστολής» 80 ημερών σε περιπτώσεις όπου κινδυνεύει η «εθνική υγεία ή ασφάλεια».

«Οι συχνοί κλυδωνισμοί στις αλυσίδες εφοδιασμού τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει τους παραγωγούς πιο ευαισθητοποιημένους στους κινδύνους από τη διατήρηση χαμηλών αποθεμάτων», δήλωσε ο Saunders στις 25 Σεπτεμβρίου. «Επομένως, είναι πιθανό ότι οι επιχειρήσεις θα έχουν λάβει προληπτικά μέτρα σε περίπτωση απεργίας – και όχι μόνο επειδή η πιθανότητα αυτή έχει διαφημιστεί από την ILA εδώ και μήνες», πρόσθεσε.

Διαβάστε επίσης

UBS για Μέση Ανατολή: Τι θα κρίνει την πορεία των αγορών

Oktoberfest: 10 must γερμανικές μπύρες και ας είστε στην Ελλάδα

Σδούκου: Το FSRU της Αλεξανδρούπολης είναι μια τεράστια επένδυση

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!