Γ.Δ.
1391.47 +0,50%
ACAG
-0,37%
5.43
BOCHGR
-0,68%
4.4
CENER
-1,54%
8.29
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.36
NOVAL
-0,88%
2.265
OPTIMA
+0,63%
12.68
TITC
+1,83%
36.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,29%
1.374
ΑΒΕ
+0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-2,44%
3.605
ΑΛΦΑ
-0,35%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,74%
9.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-11,80%
0.658
ΑΤΤΙΚΑ
+2,91%
2.12
ΒΙΟ
+2,40%
5.12
ΒΙΟΚΑ
-1,16%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-0,74%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,86%
17.48
ΔΑΑ
+0,56%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,95%
11.67
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,02%
0.297
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
-0,12%
32.96
ΕΚΤΕΡ
+2,87%
1.432
ΕΛΒΕ
-0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.646
ΕΛΠΕ
+1,13%
6.725
ΕΛΣΤΡ
-2,43%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-2,20%
1.78
ΕΛΧΑ
+6,20%
1.748
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,31%
7.038
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,45%
2.005
ΕΧΑΕ
+1,08%
4.215
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-2,26%
0.303
ΙΛΥΔΑ
-1,44%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-1,26%
4.71
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+2,29%
0.894
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+2,96%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
-0,44%
1.13
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+4,21%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-2,20%
0.4
ΚΟΥΑΛ
-0,38%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-1,61%
5.51
ΚΡΙ
+1,45%
14
ΚΤΗΛΑ
-2,94%
1.65
ΚΥΡΙΟ
+7,05%
0.942
ΛΑΒΙ
-0,41%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,11%
3.58
ΜΕΝΤΙ
-0,98%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+3,56%
3.055
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+1,63%
2.49
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,45%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.22
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.86
ΞΥΛΚ
0,00%
0.255
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+1,45%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,86%
15.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.78
ΟΤΕ
-0,13%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-1,76%
10.06
ΠΑΙΡ
0,00%
0.976
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,25%
3.639
ΠΕΡΦ
+1,58%
5.15
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-0,72%
13.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,84%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,45%
5.8
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.01
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+0,97%
1.565
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
-2,33%
0.502
ΣΠΥΡ
-3,94%
0.122
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,83%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+5,31%
0.595

Meyer Werft: Γιατί η Γερμανία σώζει τη ναυπηγό κρουαζιερόπλοιων

Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, χαρακτήρισε τη Meyer Werft ως «βιομηχανικό διαμάντι» κατά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης διάσωσης της ναυπηγικής εταιρείας από το κράτος στα τέλη Αυγούστου. Τώρα οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί και η ανάλυση δείχνει γιατί η γερμανική κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας επενδύουν πολλά χρήματα για τη διάσωση της Meyer Werft και τη διατήρηση της ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων.

Η Meyer Werft έχει πάνω από 200 χρόνια ιστορίας και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες ναυπηγικές εταιρείες παγκοσμίως, με περίπου 7.000 εργαζόμενους και άλλες χιλιάδες θέσεις εργασίας στους προμηθευτές της. Παρά τις δυνατές επιδόσεις της, όπως αναφέρει το Zeit Online, η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της αύξησης των τιμών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Οι συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από την πανδημία δεν προβλέπουν αναπροσαρμογές για τις αυξημένες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, ενώ οι τράπεζες είναι πιο προσεκτικές στη χρηματοδότηση των ναυπηγικών δανείων.

Η χρηματοδότηση από το κράτος στοχεύει στην εξασφάλιση των χιλιάδων θέσεων εργασίας και στη στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη Γερμανία. Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει στρατηγικά συμφέροντα, καθώς σε περίπτωση επιδείνωσης της γεωπολιτικής κατάστασης, οι εγκαταστάσεις της Meyer Werft θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικά πλοία.

Η κριτική που εγείρεται από περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως οι Πράσινοι, αφορά την αντίφαση μεταξύ της κατασκευής κρουαζιερόπλοιων και των στόχων για κλιματική προστασία. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της διάσωσης, όπως ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, αναφέρουν ότι η Meyer Werft μπορεί να συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση με την κατασκευή πλατφορμών για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η κρατική ενίσχυση, όπως αναφέρει το Zeit Online, περιλαμβάνει την αγορά περίπου 80% των μετοχών της εταιρείας από την κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, καθώς και την παροχή εγγυήσεων για δάνεια συνολικού ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Παρ’ όλο που η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να διατηρήσει τη συμμετοχή της μακροπρόθεσμα, αναμένει να επαναφέρει την εταιρεία σε ιδιωτικά χέρια όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ο ανασυγκροτημένος σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει την αποχώρηση 340 εργαζομένων μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου και την επαναφορά της έδρας από το Λουξεμβούργο στη Γερμανία. Παρά τη χρηματοδότηση, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Meyer Werft θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη μόνο το 2028.

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!