Γ.Δ.
1532.94 -0,42%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,98%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
+0,56%
44.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.735
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-0,74%
1.7545
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,53%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+1,80%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.48
ΔΑΑ
+0,74%
8.158
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,23%
12.84
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.77
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.76
ΕΛΒΕ
-5,38%
4.92
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.24
ΕΛΠΕ
-0,73%
7.495
ΕΛΣΤΡ
+1,89%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
+0,72%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,32%
8.362
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.463
ΕΧΑΕ
+1,06%
4.775
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.755
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,60%
1.125
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.24
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,29%
1.386
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,88%
2.81
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,93%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,70%
25.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,29%
34.2
ΝΑΚΑΣ
-2,00%
2.94
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,75%
28
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,31%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,94%
14.81
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,66%
4.336
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.14
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,14%
1.238
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,01%
3.935
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Meyer Werft: Γιατί η Γερμανία σώζει τη ναυπηγό κρουαζιερόπλοιων

Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, χαρακτήρισε τη Meyer Werft ως «βιομηχανικό διαμάντι» κατά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης διάσωσης της ναυπηγικής εταιρείας από το κράτος στα τέλη Αυγούστου. Τώρα οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί και η ανάλυση δείχνει γιατί η γερμανική κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας επενδύουν πολλά χρήματα για τη διάσωση της Meyer Werft και τη διατήρηση της ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων.

Η Meyer Werft έχει πάνω από 200 χρόνια ιστορίας και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες ναυπηγικές εταιρείες παγκοσμίως, με περίπου 7.000 εργαζόμενους και άλλες χιλιάδες θέσεις εργασίας στους προμηθευτές της. Παρά τις δυνατές επιδόσεις της, όπως αναφέρει το Zeit Online, η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της αύξησης των τιμών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Οι συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από την πανδημία δεν προβλέπουν αναπροσαρμογές για τις αυξημένες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, ενώ οι τράπεζες είναι πιο προσεκτικές στη χρηματοδότηση των ναυπηγικών δανείων.

Η χρηματοδότηση από το κράτος στοχεύει στην εξασφάλιση των χιλιάδων θέσεων εργασίας και στη στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη Γερμανία. Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει στρατηγικά συμφέροντα, καθώς σε περίπτωση επιδείνωσης της γεωπολιτικής κατάστασης, οι εγκαταστάσεις της Meyer Werft θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικά πλοία.

Η κριτική που εγείρεται από περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως οι Πράσινοι, αφορά την αντίφαση μεταξύ της κατασκευής κρουαζιερόπλοιων και των στόχων για κλιματική προστασία. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της διάσωσης, όπως ο υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, αναφέρουν ότι η Meyer Werft μπορεί να συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση με την κατασκευή πλατφορμών για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η κρατική ενίσχυση, όπως αναφέρει το Zeit Online, περιλαμβάνει την αγορά περίπου 80% των μετοχών της εταιρείας από την κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, καθώς και την παροχή εγγυήσεων για δάνεια συνολικού ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Παρ’ όλο που η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να διατηρήσει τη συμμετοχή της μακροπρόθεσμα, αναμένει να επαναφέρει την εταιρεία σε ιδιωτικά χέρια όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ο ανασυγκροτημένος σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει την αποχώρηση 340 εργαζομένων μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου και την επαναφορά της έδρας από το Λουξεμβούργο στη Γερμανία. Παρά τη χρηματοδότηση, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Meyer Werft θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη μόνο το 2028.

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!