Γ.Δ.
1423.61 +0,31%
ACAG
0,00%
5.82
CENER
+0,73%
9.63
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,84%
9.6
NOVAL
+0,58%
2.615
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+1,26%
32.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,60%
1.348
ΑΒΕ
+0,43%
0.472
ΑΔΜΗΕ
+2,97%
2.255
ΑΚΡΙΤ
-3,80%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,70%
2.84
ΑΛΦΑ
+2,62%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,84%
10.61
ΑΣΚΟ
-1,07%
2.78
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-10,42%
6.02
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΙΟ
+0,18%
5.55
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,56%
1.77
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,27%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-2,19%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.28
ΔΑΑ
-0,26%
7.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,05%
11.28
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
3.32
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.505
ΕΕΕ
+1,14%
33.84
ΕΚΤΕΡ
+0,95%
1.918
ΕΛΒΕ
-0,89%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.03
ΕΛΛ
-0,37%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.98
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.045
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,09%
1.668
ΕΛΧΑ
-1,07%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,79%
1.26
ΕΤΕ
+1,07%
7.384
ΕΥΑΠΣ
-2,17%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,23%
1.98
ΕΧΑΕ
-0,78%
4.47
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,78%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+1,90%
1.61
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,82%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
1.144
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,86%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,66%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
3.04
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
-1,04%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+5,52%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+2,25%
0.455
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.25
ΚΡΙ
+4,84%
13
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,38%
1.075
ΛΑΒΙ
0,00%
0.807
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.11
ΛΑΜΨΑ
+1,12%
36.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,81%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,65%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,41%
3.435
ΜΙΝ
-2,70%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,18%
21.62
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4
ΜΟΤΟ
-1,13%
2.63
ΜΟΥΖΚ
+5,34%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,41%
24.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,95%
33.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.912
ΞΥΛΚ
-1,34%
0.295
ΞΥΛΠ
-9,84%
0.348
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
27
ΟΛΥΜΠ
+1,23%
2.46
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,36%
0.828
ΟΤΕ
+0,47%
15.04
ΟΤΟΕΛ
+1,82%
11.18
ΠΑΙΡ
+0,20%
1
ΠΑΠ
-1,70%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,70%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,75%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,77%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
-0,37%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,28%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,31%
1.605
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
+0,33%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.4
ΤΖΚΑ
+2,82%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,28%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,00%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Meyer Werft: Γιατί η Γερμανία σώζει τη ναυπηγό κρουαζιερόπλοιων

Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, χαρακτήρισε τη Meyer Werft ως «βιομηχανικό διαμάντι» κατά την ανακοίνωση της χρηματοδότησης διάσωσης της ναυπηγικής εταιρείας από το κράτος στα τέλη Αυγούστου. Τώρα, οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί και η ανάλυση δείχνει γιατί η γερμανική κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας επενδύουν πολλά χρήματα για τη διάσωση της Meyer Werft και τη διατήρηση της ναυπήγησης κρουαζιερόπλοιων.

Η Meyer Werft έχει πάνω από 200 χρόνια ιστορίας και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες ναυπηγικές εταιρείες παγκοσμίως, με περίπου 7.000 εργαζόμενους και άλλες χιλιάδες θέσεις εργασίας στους προμηθευτές της. Παρά τις δυνατές επιδόσεις της, όπως αναφέρει το Zeit Online, η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της αύξησης των τιμών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Οι συμβάσεις που είχαν υπογραφεί πριν από την πανδημία δεν προβλέπουν αναπροσαρμογές για τις αυξημένες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών, ενώ οι τράπεζες είναι πιο προσεκτικές στη χρηματοδότηση των ναυπηγικών δανείων.

Η χρηματοδότηση από το κράτος στοχεύει στην εξασφάλιση των χιλιάδων θέσεων εργασίας και στη στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη Γερμανία. Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει στρατηγικά συμφέροντα, καθώς σε περίπτωση επιδείνωσης της γεωπολιτικής κατάστασης, οι εγκαταστάσεις της Meyer Werft θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για στρατιωτικά πλοία.

Η κριτική που εγείρεται από περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως οι Πράσινοι, αφορά την αντίφαση μεταξύ της κατασκευής κρουαζιερόπλοιων και των στόχων για κλιματική προστασία. Ωστόσο, οι υποστηρικτές της διάσωσης, όπως ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ, αναφέρουν ότι η Meyer Werft μπορεί να συνεισφέρει στην ενεργειακή μετάβαση με την κατασκευή πλατφορμών για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η κρατική ενίσχυση, όπως αναφέρει το Zeit Online, περιλαμβάνει την αγορά περίπου 80% των μετοχών της εταιρείας από την κυβέρνηση και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, καθώς και την παροχή εγγυήσεων για δάνεια συνολικού ύψους περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. Παρόλο που η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να διατηρήσει τη συμμετοχή της μακροπρόθεσμα, αναμένει να επαναφέρει την εταιρεία σε ιδιωτικά χέρια όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Ο ανασυγκροτημένος σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει την αποχώρηση 340 εργαζομένων μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου και την επαναφορά της έδρας από το Λουξεμβούργο στη Γερμανία. Παρά τη χρηματοδότηση, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η Meyer Werft θα αρχίσει να καταγράφει κέρδη μόνο το 2028.

Διαβάστε επίσης

Αίτημα στην Κομισιόν για επέκταση του “Ηρακλής” κατά 1 δισ.

Mickey: Ο “Δαβίδ” της Παραγουάης που νίκησε τον “Γολιάθ” Disney

Στο ναδίρ η ζήτηση για LNG: Οι προοπτικές των τερματικών σταθμών στην Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!