THEPOWERGAME
Εάν είναι δύσκολο να κατακτήσεις την κορυφή, ακόμη πιο απαιτητικό είναι να παραμείνεις εκεί, διατηρώντας τη διαφορετικότητα των παραγωγών σε σειρές και ταινίες.
Εμπόδια σε αυτήν την αποστολή προστίθενται από την επιτυχή επάνοδο των παραδοσιακών ομίλων ψυχαγωγίας Disney, HBO και ViacomCBS, οι οποίοι κατάφεραν να αυξήσουν κατά τουλάχιστον 3 εκατ. τους συνδρομητές τους όταν η Netflix εμφάνισε μετριοπαθή άνοδο για πρώτη φορά μετά από καιρό.
Με τις επιπτώσεις της πανδημίας να μετριάζονται όσο προχωρούν οι εμβολιασμοί και τη διάθεση του κόσμου να περνά περισσότερο χρόνο εκτός κατοικίας, οι πλατφόρμες ψυχαγωγίας θα πρέπει να προσαρμοστούν σε συντηρητικότερους ρυθμούς ανάπτυξης.
Το 2020 ήταν το καλύτερο έτος στην 24ετή πορεία της πλατφόρμας παραγωγών ψυχαγωγίας από όλες τις γωνιές του κόσμου.
Οι συνδρομητές της Netflix ξεπέρασαν τα 200 εκατ. καθώς προστέθηκαν ακόμη 37 εκατ. στο πελατολόγιο της.
Από τους νέους συνδρομητές, οι 8,7 εκατ. καταγράφηκαν το τέταρτο τρίμηνο του περσινού έτους.
Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, όμως, ο ανταγωνισμός εντάθηκε με τις Disney Plus, ViacomCBS και ΗΒΟ να προσελκύουν 9, 6 και 3 εκατ. συνδρομητές αντίστοιχα, όταν η Netflix κατέγραψε μόνον 450.000 άτομα στις ΗΠΑ και τον Καναδά που είναι οι μεγαλύτερες αγορές της.
Αλλά ο ιδρυτής της Netflix, Ρίντ Χέιστιγνκς, φαίνεται να αναγνωρίζει πως έφθασε η στιγμή για μια ανάσα.
«Αυτά τα τελευταία 10 χρόνια αναπτυσσόμαστε ομαλά και τώρα ο δρόμος γίνεται λίγο πιο τραχύς», δήλωσε ο Χέιστινγκς στο πλαίσιο της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου.
Η πλατφόρμα ελεύθερης ροής που εξελίχθηκε, ουσιαστικά σε έναν πολυεθνικό όμιλο ψυχαγωγίας προειδοποίησε πως είναι πιθανό ο αριθμός των συνδρομητών να παραμείνει αμετάβλητος κατά τη διάρκεια του πρώτου εξάμηνου του 2021.
Αναλυτές της αγοράς αναφέρουν πως η Netflix είναι υπό μια έννοια «παγιδευμένη» στις υψηλών προδιαγραφών παραγωγές που έχει συνηθίσει το κοινό. Τελευταία το μερίδιο της έχει υποχωρήσει λόγω της ανάδυσης πάνω από 100 υπηρεσιών ελεύθερης ροής, σύμφωνα με στοιχεία της Ampere που παραθέτουν οι Financial Times.
Η TVision που προσμετρά την ακροαματικότητα των ομίλων ψυχαγωγίας κυρίως στις ΗΠΑ, υπολογίζει πως ο χρόνος τηλεθέασης της Netflix έχει μειωθεί από το 28% το γ΄τρίμηνο του 2020 στο 23% μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021.
Αν και δεν φαίνεται να επαναπαύεται η Netflix, ο Χέιστινγκς δεν φαίνεται ανήσυχος. Ούτως ή άλλως, οι συνδρομητές της Disney Plus, του βασικού ανταγωνιστή, έφθασαν τον Μάρτιο τα 100 εκατομμύρια.