Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Φόβοι για “καταιγίδα” στις εφοδιαστικές αλυσίδες των ΗΠΑ

Οι ατέρμονες διαπραγματεύσεις με σωματεία εργαζομένων και διοικήσεις των λιμανιών στην Ινδία και τις ΗΠΑ μέχρι και των σιδηροδρόμων στον Καναδά θέτουν υπό απειλή τη λειτουργία των εφοδιαστικών αλυσίδων στις ΗΠΑ. Ήδη το παγκόσμιο εμπόριο προσπαθεί να ισορροπήσει μετά τη διακοπή θαλάσσιων δρομολογίων στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω του πολέμου στη Μέση Ανατολή.

Ανησυχίες για καθυστερήσεις στην έγκαιρη παραλαβή προϊόντων για τις διακοπές των Χριστουγέννων εκφράζουν οι έμποροι στις ΗΠΑ, ενώ ελλοχεύει κίνδυνος και ανατιμήσεων σε κατηγορίες προϊόντων. Παράγοντες στον κλάδο των διεθνών μεταφορών προειδοποιούν πως απεργιακές κινητοποιήσεις από διαφορετικά μέτωπα μέσα στο επόμενο διάστημα μπορεί να προκαλέσουν τη μεγαλύτερη αναταραχή στο εμπόριο των ΗΠΑ της τελευταίας 40ετίας.

Ημερήσιο κόστος 250 εκατ. δολαρίων στον Καναδά

Στον Καναδά οι σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων πάγωσαν, αφού οι Canadian National Railway και Canadian Pacific Kansas City (CPKC), οι δύο μεγαλύτερες σιδηροδρομικές εταιρείες του Καναδά, αποφάσισαν να απαγορεύσουν την πρόσβαση σε πάνω από 9.000 εργαζόμενους την Πέμπτη λόγω άκαρπων συνομιλιών με το σωματείο Teamsters Canada Rail Conference. Συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι ήδη δήλωσαν πως οι Canadian National και CPKC διεκδικούν συμβιβασμούς στον φόρτο εργασίας και τις βάρδιες, αφήνοντας αιχμές πως οι μισθοί δεν επαρκούν, σύμφωνα με πηγές της Wall Street Journal.
Ο υπουργός Εργασίας, Στίβεν ΜακΚίνον, μαζί με άλλους κυβερνητικούς αξιωματούχους αρνούνται να παρέμβουν, παρά την έκκληση των επιχειρηματιών, που θέλουν τα εμπορεύματά τους να φθάσουν στον προορισμό τους, ενώ η Moody’s υπολογίζει πως μια ακινητοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών μπορεί να κοστίσει στην οικονομία έως και 250 εκατ. δολάρια, ημερησίως.

Εν όψει της λήξης της προθεσμίας που είχε οριστεί για την Πέμπτη, οι σιδηροδρομικές εταιρείες είχαν ήδη ματαιώσει ορισμένα δρομολόγια με φορτία υψηλού κινδύνου από την προηγούμενη εβδομάδα. Ενδεικτικό είναι πως η Ένωση Χημικών Βιομηχανιών φοβάται πως φθείρονται αποθέματα χλωρίνης που επρόκειτο να μεταφερθούν. Ο Καναδάς έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή χλωρίνης στον κόσμο, η οποία καταπολεμά τα βακτήρια. Χρησιμοποιείται εκτενώς για την παραγωγή καταναλωτικών προϊόντων και ειδών υγιεινής.

Κήρυξη απεργίας από 85.000 λιμενεργάτες στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ

Ελλοχεύει, επίσης, κίνδυνος να προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα 37 λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, οδηγώντας σε συμφόρηση τα λιμάνια στη δυτική ακτή της χώρας. Το σωματείο International Longshoremen Association (ILA) προειδοποίησε πως τα 85.000 μέλη του θα απεργήσουν στις αρχές Οκτωβρίου εάν δεν υπάρξει συμφωνία με τη διοίκηση των λιμανιών μέχρι τότε. «Δεδομένου ότι χρειάζονται 24 ημέρες για ένα τυπικό δρομολόγιο από τη Γένοβα της Ιταλίας στο λιμάνι της Σαβάνα στην Τζόρτζια και ακόμη 10 ημέρες για την ολοκλήρωση των διαδικασιών εκκαθάρισης των φορτίων επί ξηράς, οι ναυτιλιακές εταιρείες οφείλουν να λάβουν μέτρα από τον Αύγουστο και να αξιοποιήσουν εναλλακτικές οδούς στις εφοδιαστικές αλυσίδες», προειδοποίησε η πλατφόρμα δεδομένων Xeneta. Προϊόντα αξίας εκατ. δολαρίων εισέρχονται στις ΗΠΑ από τα λιμάνια στην ανατολική ακτή ημερησίως, ενώ μεταφορές γίνονται από τη Βόρεια Αμερικανική στα λιμάνια του Καναδά.

Ινδία: διετείς διαπραγματεύσεις δεν καταλήγουν πουθενά

Οριστική φαίνεται, επίσης, να είναι απόφαση των 20.000 εργαζομένων στα λιμάνια της Ινδίας για την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων στα τέλη Αυγούστου. Παρά τις διετείς προσπάθειες για την εύρεση συμβιβασμού για τους μισθούς, τα επιδόματα και τις συντάξεις, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι αναφέρουν πως έφθασαν σε αδιέξοδο και περιέγραψαν «αξιοθρήνητο» το επίπεδο των σχέσεων με τα λιμάνια που λειτουργούν υπό την εποπτεία του ινδικού κράτους, σύμφωνα με επιστολή που απέκτησε η Financial Times.

Τον Μάρτιο του 2021 το υπουργείο Ναυτιλίας είχε δημιουργήσει μια διμερή επιτροπή διαπραγματεύσεων, με τους εκπρόσωπους των εργαζομένων να υποβάλλουν τις προτάσεις τους έξι μήνες μετά. Έκτοτε δεν βρέθηκε συμβιβασμός μεταξύ των δύο πλευρών. Πηγές του πρακτορείου Reuters τονίζουν πως εάν η απεργία διαρκέσει πάνω από δύο με τρεις ημέρες, οι επιπτώσεις θα αρχίσουν να γίνονται αισθητές στο εμπόριο και κατ’ επέκταση στην οικονομία της χώρας. Αξίζει να αναφερθεί πως το δημοσιονομικό έτος που έληξε στα τέλη Μαρτίου οι εξαγωγές της Ινδίας διαμορφώθηκαν στα 437 δισ. δολάρια και οι εισαγωγές στα 677 δισ. δολάρια. Τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ινδίας βρίσκονται στο Τσενάι, στο Κοχί και τη Βομβάη. Συνδυαστικά έχουν ικανότητα διαχείρισης 1,62 δισ. μετρικών τόνων σε φορτία.

Διαβάστε επίσης

Γιατί τα AI chatbots δεν μπορούν ακόμη να αντικαταστήσουν τον ψυχοθεραπευτή σας

Έκπτωση φόρου έως 3.200 ευρώ για ανακαίνιση ακινήτου

Ποια είναι τα νέα βιώσιμα κτίρια που αναγεννούν την Αθήνα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!