THEPOWERGAME
Η «οικονομία χαμηλών πτήσεων» της Κίνας, μιας χώρας που πρωτοπορεί στην τεχνολογία των drones, όλο και κερδίζει έδαφος. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο Κινέζοι μηχανικοί πραγματοποίησαν δοκιμή του μεγαλύτερου μέχρι στιγμής drone… φορτωτικής. Παράλληλα, ένα ελικόπτερο ταξί δοκιμάζει την πτήση που θα ξεκινήσει σύντομα και θα καλύπτει μία απόσταση 100 χιλιομέτρων με τελικό προορισμό τη Σαγκάη.
Η πρώτη δοκιμή έγινε από την κρατικά χρηματοδοτούμενη εταιρεία Sichuan Tengden Sci-tech Innovation Co την Κυριακή. Ένα drone με διπλή μηχανή, φορτωμένο με δύο τόνους βάρος, πραγματοποίησε με επιτυχία μία πτήση διάρκειας 20 λεπτών στην επαρχία Σετσουάν της νοτιοδυτικής Κίνας. Το drone, που κατασκευάστηκε από την κινεζική εταιρεία Tengden, με άνοιγμα φτερών 16,1 μέτρων και ύψος 4,6 μέτρων, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το πιο δημοφιλές ελαφρύ αεροσκάφος στον κόσμο, το τετραθέσιο Cessna 172.
Η Κίνα είναι η κορυφαία κατασκευάστρια drone του πλανήτη και δοκιμάζει διαρκώς μεγαλύτερα φορτία που μπορούν να διακομιστούν με μεταφορές μέσω μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Παράλληλα, οι μεταφορικές εταιρείες της Κίνας σχεδιάζουν επανδρωμένες και μη επανδρωμένες αεροπορικές υπηρεσίες ταξί. Στην ανάπτυξη αυτήν έχει συμβάλει και η χαλάρωση των περιορισμών για τις πτήσεις χαμηλού υψομέτρου, καθώς και τα κίνητρα επιδοτήσεων που προσφέρει το Πεκίνο.
Οι κινεζικές αεροπορικές αρχές προβλέπουν ότι έως το 2030 η συγκεκριμένη βιομηχανία χαμηλών πτήσεων θα ανέρχεται σε μία οικονομία 279 δισ. δολαρίων, καθώς ο τομέας θα έχει τετραπλασιαστεί σε αξία από εκείνη που είχε το 2023. Της δοκιμαστικής πτήσης της Tengden, που έγινε την περασμένη Κυριακή, προηγήθηκε εκείνη τον Ιούνιο ενός μεταφορικού drone που ανέπτυξε η κρατική Aviation Industry Corp of China (AVIC).
Το HH-100 της AVIC έχει χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 700 κιλών και ακτίνα πτήσης 520 χιλιομέτρων. Το 2025 η AVIC σχεδιάζει να δοκιμάσει το μεγαλύτερο μεταφορικό drone της, το TP2000, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 2 τόνους φορτίου και να πετάξει τέσσερις φορές μακρύτερα από το HH-100.
Άλλωστε, η Κίνα έχει ήδη ξεκινήσει τη χρήση των μεταφορικών υπηρεσιών μέσω drone. Τον Μάιο η Phoenix Wings, αεροπορική θυγατρική του γίγαντα των μεταφορών SF Express, ξεκίνησε να παραδίδει φρέσκα φρούτα από τη νησιωτική επαρχία Χαϊνάν προς τη νότια επαρχία Γκουαντνγόνγκ, χρησιμοποιώντας drones Fengzhou-90 της εταιρείας SF.
Οι μεταφορές μέσω drone υπόσχονται ταχύτερη παράδοση και μειωμένα μεταφορικά κόστη, αλλά και παραδόσεις σε περιοχές που δεν διαθέτουν αεροδρόμια και αεροδιαδρόμους, αλλά και στις ταράτσες πυκνοκατοικημένων πόλεων. Ο ίδιος τρόπος μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για υπηρεσίες ταξί.
Ταξί ελικόπτερα και επιβατικά drones
Τον Απρίλιο η εταιρεία μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων EHang Holdings έλαβε πιστοποίηση για ένα επιβατικό drone. Πρόκειται για το πρώτο επιβατικό drone αυτόνομης πλοήγησης, χωρίς δηλαδή άνθρωπο πιλότο, που έλαβε σχετική πιστοποίηση.
Για πρώτη φορά σε έκθεσή της η κινεζική κυβέρνηση αναγνώρισε πως η οικονομία χαμηλών πτήσεων θα μπορούσε να είναι ένας νέος μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας με τη λεγόμενη κάθετη κινητικότητα (από την προσγείωση και απογείωση των drones που, σε αντίθεση με τα αεροσκάφη, γίνεται κάθετα) να αναγνωρίζεται ως «η νέα παραγωγική δύναμη» στη μεταφορά επιβατών και φορτίων.
Το περασμένο Σάββατο ένα μη επανδρωμένο ελικόπτερο αναχώρησε για πρώτη φορά από το Κουνσούν, μία πόλη στην επαρχία Τσιανγκσού, προς το αεροδρόμιο Πουντόνγκ της Σαγκάης. Για περίπου 250 δολάρια (1.800 γιουάν) η εταιρεία Shanghai NewSky Heli Co ευελπιστεί να μειώσει την απόσταση της πτήσης από λίγες ώρες σε περίπου 20 λεπτά. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο ανοίγει στις 18 Αυγούστου και αναμένεται να εξυπηρετήσει έως και 30.000 επιβάτες τον χρόνο. Φυσικά, όλα αυτά ανοίγουν νέα ζητήματα στον κλάδο του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και της ασφάλειας των αερομεταφορών.
Διαβάστε επίσης
Όριεντ Εξπρές: Ο θρύλος “ξυπνά” και ξαναμπαίνει στις ράγες
Ολυμπιακοί Αγώνες: Οι 14 αξιοσημείωτες πρωτιές στο Παρίσι
Πόσες κρατικές συμβάσεις υπεγράφησαν την τελευταία τριετία