Γ.Δ.
1465.93 -0,23%
ACAG
+1,40%
5.79
CENER
+0,73%
9.6
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,77%
9.17
NOVAL
-0,72%
2.75
OPTIMA
+0,65%
12.3
TITC
+0,16%
31.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-1,53%
1.418
ΑΒΕ
+3,66%
0.482
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.205
ΑΚΡΙΤ
-7,41%
0.875
ΑΛΜΥ
-1,63%
3.02
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.6615
ΑΝΔΡΟ
-0,60%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.65
ΑΣΚΟ
-1,78%
2.76
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.6
ΑΤΤ
+3,76%
9.38
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.96
ΒΙΟΚΑ
+1,24%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+3,21%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.76
ΔΑΑ
+0,05%
8.002
ΔΑΙΟΣ
-6,10%
3.08
ΔΕΗ
+0,52%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+2,43%
3.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.316
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.62
ΕΕΕ
+0,12%
33.48
ΕΚΤΕΡ
-2,52%
2.13
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
-1,08%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,73%
2.045
ΕΛΠΕ
+0,68%
7.385
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,69%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,20%
1.852
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.28
ΕΤΕ
-3,99%
8.094
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.027
ΕΧΑΕ
+1,49%
4.775
ΙΑΤΡ
-0,85%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.41
ΙΛΥΔΑ
+2,78%
1.85
ΙΝΚΑΤ
-0,80%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-1,60%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,17%
1.22
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-5,26%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,69%
1.465
ΚΟΡΔΕ
+0,60%
0.502
ΚΟΥΑΛ
+0,83%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,93%
5.42
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-0,80%
0.872
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.46
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,71%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,27%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
+1,01%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,49%
3.75
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,62%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.04
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
36.92
ΝΑΚΑΣ
-3,62%
2.66
ΝΑΥΠ
+4,28%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,05%
0.284
ΞΥΛΠ
+3,37%
0.43
ΟΛΘ
0,00%
21.1
ΟΛΠ
-4,36%
26.3
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
+0,74%
14.92
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.82
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+0,21%
3.788
ΠΕΤΡΟ
+0,46%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.19
ΠΛΑΚΡ
+4,05%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,36%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.347
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,89%
6.68
ΣΠΙ
0,00%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.28
ΤΖΚΑ
-3,63%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,11%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,63%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,76%
3.96
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Έρευνα: Η πανδημία έκανε τους Ευρωπαίους λιγότερο νευρικούς στο τιμόνι

Πρόκειται πιθανότατα για ένα «έμμεσο αποτέλεσμα» της υγειονομικής κρίσης: οι Ευρωπαίοι, ανάμεσά τους και οι Έλληνες, είναι λιγότερο νευρικοί στο τιμόνι μετά την εκδήλωση της πανδημίας της Covid-19, σύμφωνα με το 11ο Βαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης του ιδρύματος Vinci Autoroutes που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Οι οδηγοί βρίζουν πλέον λιγότερο εύκολα, αν και εξακολουθούν να βρίζουν πολύ συχνά: 52% έχουν ήδη βρίσει έναν άλλο οδηγό, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά τέσσερις μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, η οποία είχε πραγματοποιηθεί στην αρχή της περασμένης χρονιάς, πριν ξεσπάσει η επιδημία του νέου κορονοϊού.

Επίσης λιγότεροι είναι οι οδηγοί που κορνάρουν χωρίς να υπάρχει λόγος (47%, -4 μονάδες) και που θεωρούν ότι γίνονται «άλλος άνθρωπος» στο τιμόνι, δηλαδή πιο νευρικοί, παρορμητικοί ή επιθετικοί (12%, -4).

Οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών είναι οι πιο νευρικοί: οι Έλληνες και οι Γάλλοι είναι αυτοί που βρίζουν περισσότερο τους άλλους (65%), ενώ οι Ισπανοί έχουν την τάση να κάνουν κατάχρηση στο κλάξον (62%).

Άραγε η υγειονομική κρίση έχει κάνει πλέον τους οδηγούς πιο χαλαρούς; Σύμφωνα με τη γενική αντιπρόσωπο του ιδρύματος Vinci Autoroutes, την Μπερναντέτ Μορό, η κρίση είχε κυρίως «έμμεσο αντίκτυπο», στο μέτρο που, με τους περιορισμούς των μετακινήσεων, «υπάρχει λιγότερος κόσμος στο δρόμο, λιγότερη κυκλοφορία και συνεπώς λιγότερες εντάσεις».

«Έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτές οι καλύτερες συμπεριφορές θα διαρκέσουν στο χρόνο ή αν θα επανέλθουμε στον ‘κόσμο του πριν’», προσθέτει μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Αυτή η βελτίωση είναι εξάλλου μικρή, συνεχίζει, αφού 93% των οδηγών (όσοι και πέρυσι) φοβούνται την επιθετική στάση του άλλου.

Επίσης η χρήση στη διάρκεια της οδήγησης μέσων που αποσπούν την προσοχή του οδηγού (τηλέφωνο, συστήματα πλοήγησης με GPS) βρίσκεται σε σημαντική άνοδο, μια τάση η οποία είναι συνεχής εδώ και χρόνια: 53% (+3 μέσα σε ένα χρόνο και +10 σε πέντε χρόνια) τηλεφωνούν χρησιμοποιώντας ένα σύστημα Bluetooth και 43% εισάγουν παραμέτρους στο GPS τους την ώρα που οδηγούν (+6 σε πέντε χρόνια).

Οι Μεσογειακοί, με τους Έλληνες και τους Ιταλούς (57%), είναι επίσης αυτοί που χρησιμοποιούν περισσότερο το τηλέφωνο, αλλά έχουν εκθρονισθεί από τους Βέλγους (55%) όσον αφορά τη χρήση του GPS.

«Αυτά που αποσπούν την προσοχή του οδηγού καταλαμβάνουν ακόμη περισσότερο χώρο. Έχει κανείς την εντύπωση ότι αυτό δεν θα σταματήσει ποτέ, ιδιαίτερα επειδή τα οχήματα είναι όλο και περισσότερο συνδεδεμένα και δίνουν την ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μαζί», σχολιάζει η Μπερναντέτ Μορό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos μέσω του Ίντερνετ από τις 2 έως τις 15 Μαρτίου, μεταξύ 12.400 Ευρωπαίων ηλικίας από 16 ετών και άνω, από τους οποίους κατ’ ελάχιστον 1.000 πρόσωπα σε καθεμιά από τις 11 χώρες που σφυγμομετρήθηκαν (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία), σύμφωνα με τη μέθοδο των ποσοστώσεων.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!