Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

ΕΕ: 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιθυμεί να αναπτύξει περίπου 2,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2030. Δηλαδή 10 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης απ’ όσες υπάρχουν σήμερα.

Το 2020 υπήρχαν περίπου 285.800 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι σταθμοί φόρτισης σημείωσαν μεγάλη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, με σημαντικές αυξήσεις να παρουσιάζονται το 2011, το 2012 και το 2016.

Το 2019, η Γερμανία είχε περίπου 40.000 δημόσιους φορτιστές, ενώ στην Νορβηγία αυτός ο αριθμός είναι υψηλότερος, καθώς είναι η χώρα με το μεγαλύτερο μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη.

Μέχρι το 2015 αυτά τα σημεία φόρτισης ήταν σχεδόν μηδενικά σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Όπως έγινε στην γειτονική μας Ιταλία που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχει και ένα ακόμη πρόβλημα με τα σημεία φόρτισης. Η Γαλλία, η Γερμανία και οι Κάτω Χώρες αντιπροσωπεύουν σήμερα ποσοστό άνω του 70% του συνολικού δικτύου, με την συνολική έκταση να έχουν αυτές οι χώρες περίπου το 20%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άνιση γεωγραφική κατανομή των φορτιστών.

Δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) και η Euroelectric που είναι η εκπρόσωπος των περισσοτέρων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς παραγωγής, διανομής και παροχής ενέργειας, επισημαίνουν ότι θα πρέπει να τηρηθεί το Σχέδιο Ανάκαμψης που σχετίζονται με τα σημεία φόρτισης και προβλέπει ένα εκατομμύριο σημεία φόρτισης.

Σε επιστολή η ACEA δηλώνει ότι τα σημεία φόρτισης θα βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους φορείς εκμετάλλευσης ηλεκτρικού δικτύου να βγουν μπροστά και να σχεδιάζουν τα μελλοντικά τους πλάνα. «Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής φόρτισης στα κράτη μέλη», δήλωσε πριν λίγο καιρό ο πρόεδρος της ACEA, Oliver Zipse, ο οποίος είναι επίσης διευθύνων σύμβουλος της BMW.

Όλα αυτά όταν κάθε μήνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες λανσάρουν νέα ηλεκτρικά μοντέλα για να πληρούν τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών της ΕΕ και αρκετές κυβερνήσεις ενισχύουν τα προγράμματα επιδότησης για να δώσουν επιπλέον κίνητρα ανόδου της ηλεκτροκίνησης.

Επιπλέον, στα πλάνα που έχουν τεθεί περιλαμβάνονται και περίπου 1.000 σταθμούς υδρογόνου έως το 2029, όπου, σύμφωνα με αναλυτές του αυτοκινήτου, θα αποτελέσει την επόμενη μεγάλη «καινοτομία» της αυτοκίνησης.

Τα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα plug-in υβριδικά οχήματα κατέχουν μερίδιο 5,2%. Πλέον, η ηλεκτροκίνηση βαδίζει με γοργούς ρυθμούς και πολύ σύντομα θα είναι αυτή που θα επικρατήσει στην αυτοκίνηση. Η αύξηση των σημείων φόρτισης είναι επιτακτική και γίνεται σταδιακά η αύξηση των σημείων φόρτισης. Και όσο αυξάνεται το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο θα αυξάνονται και τα σημεία φόρτισης και πολύ σύντομα θα αποτελούν το βασικό στοιχείο για τους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!