Γ.Δ.
1539.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.19
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
0,00%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.81
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
0,00%
33.24
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.55
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.474
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.476
ΕΧΑΕ
0,00%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.61
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.22
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.365
ΠΕΡΦ
0,00%
5.43
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

“Ανησυχητική” η εικόνα της Boeing σύμφωνα με το αμερικανικό Κογκρέσο

Από το 2023 η Boeing έχει χάσει τα ίχνη έως και 400 ελαττωματικών εξαρτημάτων σε αεροσκάφη 737 Max και έχει διαγράψει τα αρχεία σε ακόμη τόσα από  τα εσωτερικά έγγραφα της. Είναι μια ακόμη αποκάλυψη για τις πρακτικές της Boeing που έφερε το πρακτορείο Bloomberg στο φως της δημοσιότητας ύστερα από ανοικτή εισήγηση υποεπιτροπής του Κογκρέσου των ΗΠΑ.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, τα ακατάλληλα εξαρτήματα καταστρέφονται ενώ όσα γενικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις πρέπει να εντοπίζονται, να διορθώνονται ή να πετάγονται. Όλες δε αυτές οι διαδικασίες πρέπει να καταγράφονται λεπτομερώς για να εξακριβωθεί πως δεν θα χρησιμοποιηθούν ξανά ελαττωματικά εξαρτήματα  στην παραγωγή των αεροσκαφών.

Έναυσμα για να έρθουν τα στοιχεία αυτά στο φως της δημοσιότητας δόθηκε από τον Σαμ Μόουχοκ, έναν ακόμη πληροφοριοδότη που κατηγορεί τον αμερικανικό κολοσσό της  αεροναυπηγικής πως παρακάμπτει ελέγχους χάριν της ταχύτητας στην παράδοση αεροσκαφών. Η ταυτότητά του ως επιθεωρητής ποιότητας της Boeing αποκαλύφθηκε λίγες ώρες πριν παρουσιαστεί ο διευθύνων σύμβουλος, Ντέιβιντ Κάλχουν, ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής του Κογκρέσου για να καταθέσει την Τρίτη, σύμφωνα με το Newsweek. Ο Μοούχοκ ισχυρίστηκε πως εκατοντάδες εξαρτήματα σε αεροσκάφη 737 της Boeing στην Ουάσιγκτον αποθηκεύονταν λανθασμένα σε εξωτερικούς χώρους και ότι η εταιρεία έδινε εντολή σε υπαλλήλους να μετακινούν τα περισσότερα σε άλλη τοποθεσία αφού η FAA, δηλαδή η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ, είχε ενημερώσει τον Ιούνιο του 2023 πως θα επισκέπτονταν τις εγκαταστάσεις για επιθεώρηση.

Οι έρευνες λαμβάνουν χώρα μετά το συμβάν του περασμένου Ιανουαρίου.  Τότε, η Boeing ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά την αποκόλληση παραθύρου και τμήματος της ατράκτου σε ένα 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης, με αποτέλεσμα να γίνει αναγκαστική προσγείωση στο Πόρτλαντ. Αμέσως μετά, η Alaska Airlines αποφάσισε να καθηλώσει 65 Boeing Max 9 για λόγους ασφαλείας. Έχουν προηγηθεί δυο αεροπορικά δυστυχήματα με το 737 Max της Boeing το 2018 και το 2019, τα οποία οδήγησαν στον θάνατο 346 επιβατών και προκάλεσαν βαθύτατο πλήγμα στην αξιοπιστία του ομίλου. Οι τραγωδίες αυτές προκάλεσαν, μεταξύ άλλων, την ακύρωση 183 παραγγελιών. Η Boeing σημείωσε ζημιές 18,4 δισ. δολαρίων για το 2019 λόγω των νομικών δαπανών και των αποζημιώσεων που καταβλήθηκαν σε συγγενείς των θυμάτων.

Σε αυτό το στάδιο, η διοίκηση της Boeing δηλώνει πως ενθαρρύνει τους εργαζομένους να καταθέσουν ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των αεροσκαφών. Ορισμένοι πληροφοριοδότες, ωστόσο, ισχυρίζονται πως η εταιρεία προτιμούσε το προσωπικό να μην μιλά ανοικτά για τα ζητήματα που μπορεί να ανέκυπταν σ’ ότι αφορά την παραγωγή αεροσκαφών. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η απόφαση της FAA να δώσει το πράσινο φως σε υπαλλήλους της Boeing να μιλήσουν ανοικτά από τις αρχές του έτους. Μετά από αυτήν την παρότρυνση, η FAA έλαβε 11 φορές πιο πολλές καταθέσεις από πληροφοριοδότες μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σχέση με όλο το 12μήνο του 2023.

Πάντως, το πάνελ του αμερικανικού Κογκρέσου που απασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα επεσήμανε πως έγγραφα και μαρτυρίες από πληροφοριοδότες διαμορφώνουν την «ανησυχητική εικόνα μιας εταιρείας που θέτει σε προτεραιότητα την ταχύτητα στην παραγωγή και την ελαχιστοποίηση του κόστους εις βάρος της ποιότητας και της ασφάλειας των αεροσκαφών».

 

Διαβάστε επίσης:

Οι CEOs αποκαλύπτουν: Οι φόβοι και οι προσδοκίες για το 2024

“Παιχνίδι” μίμησης των ενηλίκων: Το καταναλωτικό φαινόμενο Sephora Kids

Ενέργεια: Ο χορός των deals “υψηλής τάσης” στη Νοτιοανατολική Ευρώπη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!