THEPOWERGAME
Αταίριαστη αναμένεται να είναι η παρισινή πολυτέλεια με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η ζήτηση για τα προϊόντα των μεγάλων οίκων μόδας και αξεσουάρ εκτιμάται πως θα μετατεθεί σε άλλες αγορές, κυρίως την ιταλική. Όπως αναφέρει η UBS, οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα έχουν, κατά πάσα πιθανότητα, αρνητική επίδραση στον κλάδο της πολυτέλειας στη Γαλλία το διάστημα του γ’ τριμήνου. Η τουριστική κίνηση που προσελκύουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι διαφορετική από τους επισκέπτες της γαλλικής πρωτεύουσας που επιδιώκουν να προμηθευτούν με προϊόντα πολυτέλειας από τις μπουτίκ της Σανζ Ελιζέ.
Βασικοί παράγοντες που, επίσης, αναμένεται να διαδραματίσουν αρνητικό ρόλο στη ζήτηση του κλάδου πολυτέλειας στην Ευρώπη είναι η προτεραιότητα που θα δοθεί στις μετακινήσεις για την παρακολούθηση των Ολυμπιακών αθλημάτων στο Παρίσι και η προτίμηση των καταναλωτών για εμπειρίες, όπως η διαμονή και η γαστρονομία, έναντι της κατανάλωσης προϊόντων πολυτελείας.
Συν τοις άλλοις, μεγάλα γκρουπ τουριστών από μακρινά μέρη, όπως η Κίνα, ενδεχομένως να παρακάμψουν το Παρίσι από τα τέλη Ιουλίου έως τις 11 Αυγούστου λόγω της μεγάλης συμφόρησης που συνήθως συσχετίζεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, επισημαίνουν αναλυτές της UBS. Διαφορετικές είναι οι προσδοκίες που καλλιεργούνται για όσους τουρίστες ταξιδεύουν μεμονωμένα και έτσι έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια για να προσαρμόσουν τα δρομολόγια τους. Φέτος, οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα διεξαχθούν στο Παρίσι αλλά όχι αποκλειστικά εκεί. Ολυμπιακά αθλήματα θα λάβουν χώρα σε ακόμα 16 πόλεις στη Γαλλία και στην Ταϊτή.
Εάν οι προβλέψεις της UBS επιβεβαιωθούν τότε σε δυσμενέστερη θέση θα βρεθούν όμιλοι που οι πωλήσεις τους έχουν μεγάλη έκθεση στη Γαλλία. Σε αυτήν την κατηγορία συγκαταλέγεται η Hermès, η LVMH, η Prada και η Moncler. Σε ευνοϊκή θέση εκτιμάται πως θα βρεθούν οι Zegna, Cucinelli, Gucci και Ferragamo καθώς οι πωλήσεις τους έχουν μεγαλύτερη έκθεση στην Ιταλία.
Σε ότι αφορά το σύνολο του κλάδου πολυτελείας, η UBS αναμένει πως οι οργανικές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 4% καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, με τις αποδόσεις να ενισχύονται μέσα στο β’ εξάμηνο του έτους. «Εν τούτοις, εάν υπάρξει εξασθένιση αυτής της προοπτικής, τότε οι επενδυτές θα αρχίσουν να αμφιβάλουν για τη δυναμική ανάκαμψης» στον κλάδο, παρατηρεί η UBS.
Μετά την πανδημία και την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, η οικονομική αβεβαιότητα επηρέασε τον κλάδο της πολυτέλειας. Ειδικότερα, η κινεζική αγορά δεν ανταπεξήλθε στις προσδοκίες των ομίλων μετά την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις επί Covid. Παράλληλα, ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ και την Ευρώπη μαζί με την αύξηση των επιτοκίων κατέστησαν πιο συντηρητικούς τους καταναλωτές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η LVMH. Για το α’ τρίμηνο του έτους ανακοίνωσε πτώση των ομοειδών (like-for-like) πωλήσεων στην Ασία, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, κατά 6%, ενώ τα έσοδα από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη ενισχύθηκαν κατά 2%. Μόνον οι πωλήσεις στην Ιαπωνία σημείωσαν αξιόλογη άνοδο και μάλιστα της τάξεως του 32% χάρις το αδύναμο γιεν και την τουριστική κίνηση από την Κίνα. Εξαίρεση του κανόνα αποτέλεσε πέρυσι η Hermès. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 16% και τα καθαρά κέρδη κατά 28% παρά την ευρύτερη αδυναμία του κλάδου πολυτέλειας, ξεπερνώντας ακόμη και τις εκτιμήσεις της UBS.
Διαβάστε επίσης:
Κέιτ Μίντλετον: H πρώτη εμφάνιση μετά από 6 μήνες
Βγάζουν αντίδραση bitcoin και altcoins
Γιατί η ελληνική αγορά ηλεκτρισμού είναι σήμερα η ακριβότερη στην Ευρώπη