Γ.Δ.
1397.31 -0,02%
ACAG
-0,19%
5.36
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+1,34%
8.35
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.265
OPTIMA
+0,16%
12.78
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,87%
1.39
ΑΒΕ
+1,98%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.355
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.559
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,79%
9.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,58%
5.2
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.62
ΔΑΑ
+0,40%
8.012
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,26%
11.78
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+0,91%
33.4
ΕΚΤΕΡ
+1,69%
1.448
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.648
ΕΛΠΕ
-0,37%
6.775
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+3,11%
1.856
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,77%
1.15
ΕΤΕ
-1,62%
6.922
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,93%
2.021
ΕΧΑΕ
+0,58%
4.335
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
+0,45%
0.884
ΙΝΤΕΚ
+1,24%
5.71
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+0,38%
2.63
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,36%
1.515
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+2,97%
1.04
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.57
ΚΡΙ
-3,48%
13.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
+0,55%
0.73
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.23
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.34
ΜΟΝΤΑ
-2,37%
3.71
ΜΟΤΟ
+2,64%
2.53
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,17%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,83%
31.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+1,97%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,33%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,57%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,20%
15.04
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,30%
3.641
ΠΕΡΦ
+0,38%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.585
ΣΑΡ
-0,18%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.56
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Πεκίνο: Αντίποινα στην ΕΕ αν βάλει δασμούς στα κινέζικα EVs

Μετά το πέρας των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναμένεται να ανακοινώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εάν θα επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων (EVs) από την Κίνα, με το Πεκίνο να προειδοποιεί πως σε μια τέτοια περίπτωση θα αναγκαστεί να λάβει μέτρα για να θωρακίσει τα συμφέροντά της οικονομίας του. Ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί η έρευνα της ΕΕ για το ύψος των κρατικών επιδοτήσεων που δίνει η Κίνα σε στρατηγικούς κλάδους της οικονομίας, εκτιμάται πως η επιβολή δασμών 20% στα κινεζικά EVs θα οδηγήσει σε μείωση των εισαγωγών κατά 125.000 οχήματα στην ΕΕ.

Μια τέτοια εξέλιξη θα μείωνε τις εμπορικές συναλλαγές της Κίνας με την ΕΕ κατά σχεδόν 4 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Κιέλου για την Παγκόσμια Οικονομία. Επιπτώσεις, όμως, θα επωμιζόταν και ο Ευρωπαίος καταναλωτής καθώς θα απέμεναν μόνον ακριβά EVs στην ενιαία αγορά.

Τόσο η ΕΕ όσο και οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει δημόσια τις επιφυλάξεις τους απέναντι στην Κίνα για ένα κύμα εξαγωγών σε τιμές που είναι «τεχνητά» χαμηλές, εννοώντας πως ορισμένοι κλάδοι της οικονομίας, όπως οι εταιρείες φωτοβολταϊκών πάνελ και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, λαμβάνουν υπέρογκες επιδοτήσεις από το κράτος. Έτσι, οι εταιρείες αυτές μπορούν να εξάγουν την παραγωγή τους σε αφύσικα συμφέρουσες τιμές, σε μια περίοδο, μάλιστα, που οι πολίτες και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού κάνουν προσπάθειες για να καλύψουν το κόστος διαβίωσης λόγω πληθωρισμού. Η επιβολή δασμών συζητείται όλο και πιο πολύ από υψηλούς αξιωματούχους της ΕΕ, καθώς οι εισαγωγές EVs από την Κίνα στην ΕΕ έφθασαν πέρυσι το μισό εκατομμύριο οχήματα.

Βέβαια, επιπτώσεις από την επιβολή δασμών σε εισαγωγές κινεζικών EVs από την ΕΕ μπορεί να υπάρξουν και εις βάρος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν εκεί, παρατηρεί το Ινστιτούτο του Κιέλου. Συν τοις άλλοις, η φορολόγηση των κινεζικών EVs θα λειτουργήσει εις βάρος των καταναλωτών, διότι θα αυξηθούν οι τιμές των EVs στην Ευρώπη, καθώς η παραγωγή είναι πιο ακριβή, στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς λόγω του υψηλότερου κόστους των πρώτων υλών και του εργασιακού κόστους. Εκτός των άλλων, η Κίνα κατέχει αφθονία σπάνιων γαιών που είναι απαραίτητες για την παραγωγή των EVs, ηλεκτρονικών προϊόντων και ανεμογεννητριών. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η Κίνα κατέχει το 60% των αποθεμάτων σε σπάνιες γαίες, αλλά επεξεργάζεται το 90% της παγκόσμιας παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση, αν η ΕΕ επιβάλει κυρώσεις στις εισαγωγές EVs από την Κίνα, δεν είναι βέβαιο εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη θα καταφέρουν να αναπληρώσουν το κενό άμεσα. Ας μην παραλειφθεί, επίσης, το γεγονός ότι κινεζικοί κολοσσοί όπως η BYD (Built Your Dreams) θα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν παραγγελίες στην Ευρώπη εάν κατασκευάσουν νέα εργοστάσια εντός της ΕΕ. Αυτήν την πρόθεση είχε ανακοινώσει πρόσφατα η ευρωπαϊκή BYD.

Η πολιτική ηγεσία της Κίνας τονίζει πως η ΕΕ προσπαθεί να «καταπιέσει» τις εγχώριες εταιρείες της. Από την Ισπανία, ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας, Γουένταου Γουάνγκ, είπε το Σαββατοκύριακο πως το Πεκίνο δεν επιθυμεί μια «ανεξέλεγκτη κλιμάκωση» με την ΕΕ, προσθέτοντας πως οι ηγέτες της Γαλλίας, της Γερμανίας μαζί με την ΕΕ έχουν δηλώσει πως δεν επιθυμούν έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.

Διαβάστε επίσης:

Σύννεφα στις σχέσεις Κίνας και Ρωσίας με επίκεντρο τον Power of Siberia 2

Doppler: Πράσινο φως από την ΓΣ για έκδοση ομολογιακού δανείου 4 εκατ.

Streem Global: Πώς δημιουργεί ένα ισχυρό δίκτυο πράσινων logistics

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!