Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Έως και 50% λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια στη μετά Covid εποχή

Η πανδημία της νόσου Covid-19 πιθανολογείται πως θα οδηγήσει σε μόνιμες αλλαγές τα επαγγελματικά ταξίδια.

Η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας απέδειξε πως μέρος των συναντήσεων και των συσκέψεων μπορεί να γίνει διαδικτυακά, με τις διοικήσεις των εταιρειών ήδη να βλέπουν με θετική ματιά τη μείωση των δαπανών.

Ήδη οι μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης εξετάζουν να καταργήσουν σε μόνιμη βάση έως και το 50% των επαγγελματικών ταξιδιών.

Εάν μια τέτοια υπόθεση αποδειχθεί πως είναι βάσιμη τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν λίγο έως πολύ τις μακροπρόθεσμες προσδοκίες τους.

Ήδη η πορεία για την ανάκαμψη του κλάδου είναι μακρά από τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης.

Οι δαπάνες σε επαγγελματικά ταξίδια δεν θα ανακάμψουν στα προ πανδημίας επίπεδα πριν το 2025

Σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Ένωσης Ταξιδιωτικών Επιχειρήσεων (GBTA), οι δαπάνες σε επαγγελματικά ταξίδια δεν θα ανακάμψουν στα προ πανδημίας επίπεδα πριν το 2025.

Έπειτα από πτώση 52% στα 694 δισ δολάρια το 2020, αναμένεται φέτος αύξηση του τζίρου κατά 21% στα 842 δισ δολάρια.

Από το 60% των συνολικών εσόδων των αεροπορικών εταιρειών στις ΗΠΑ -το υπόλοιπο 40% προέρχεται από την πώληση προγραμμάτων ταξιδιωτικών μιλίων σε εταιρείες πιστωτικών καρτών, ενοικίασης αυτοκινήτων ή ξενοδοχεία- το μεγαλύτερο κομμάτι πηγάζει από τα επαγγελματικά ταξίδια.

Μολονότι συνήθως καλύπτουν το 12% της επιβατικής κίνησης, οι επιβάτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους μπορεί σε ορισμένες πτήσεις να αποδίδουν έως και τα δυο τρίτα των εσόδων, σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA) των ΗΠΑ.

Παρομοίως, η PwC εκτιμά πως τα επαγγελματικά ταξίδια αντιπροσωπεύουν έως και 75% των εσόδων των αεροπορικών εταιρειών σε συγκεκριμένα δρομολόγια.

Στο κόκκινο το αεροδρόμιο Χίθροου

Οι ζημιές σχεδόν 2,4 δισ στερλινών που ανακοίνωσε το αεροδρόμιο του Χίθροου από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι τα τέλη Μαρτίου δίνουν σαφή εικόνα των επιπτώσεων της πανδημίας που είναι 10 φόρες μεγαλύτερες από την παγκόσμια ύφεση του 2008, σύμφωνα με την GBTA.

Μετά από την πτώση της επιβατικής κίνησης στο Χίθροου το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά 91% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, η διοίκηση του αεροδρομίου αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για το τρέχον έτος σε ένα φάσμα 13 με 36 εκατομμυρίων ταξιδιωτών έναντι των 81 εκατ. το 2019.

Λιγότερα ταξίδια για τα τραπεζικά στελέχη

«Κεντρικό ρόλο στην ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας θα διαδραματίσουν τα προγράμματα εμβολιασμού» εξηγεί ο Ντέιβιντ Χίλφμαν, διευθυντικό στέλεχος της GBTA. Τι θα γίνει, όμως, μετά το πέρας της πανδημίας;

Απευθυνόμενος στους Financial Times, ο διευθύνων σύμβουλος της HSBC, Νόελ Κιούιν, προβλέπει πως θα μειώσει κατά το ήμισυ τα επαγγελματικά ταξίδια του σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή, επιλέγοντας τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

Όμως τα δεδομένα για τα επαγγελματικά ταξίδια δεν φαίνεται να αλλάζουν μόνον επειδή η τεχνολογία γεφύρωσε το χάσμα των αποστάσεων στις επαγγελματικές συναντήσεις, αλλά και επειδή αρκετές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να περιορίσουν δραστηριότητες που είναι επιζήμιες για το περιβάλλον.

Η βρετανική Lloyds Banking Group και η ολλανδική Dutch bank ABN Amro είναι οι πρώτοι τραπεζικοί όμιλοι που έχουν θέσει επίσημους στόχους για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος.

Ειδικότερα, η ΑΒΝ στοχεύει σε μείωση κατά 50% των επαγγελματικών ταξιδιών την επόμενη πενταετία σε σχέση με τα δεδομένα που ίσχυαν το 2017.

Ορισμένοι επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών αναγνωρίζουν τον κίνδυνο επικείμενων αλλαγών, ανοίγοντας το δρόμο για μια αναπροσαρμογή των προσδοκιών τους.

Ο Σάι Γιουίς, διευθύνων σύμβουλος της Virgin Atlantic, υπολογίζει πως τα επαγγελματικά ταξίδια θα μειωθούν κατά 20% μέσα στην επόμενη διετία.

Ακόμη πιο επιγραμματικός είναι ο Τζέφρεϊ Γκοχ, διευθύνων σύμβουλος της Star Alliance, της μεγαλύτερης αεροπορικής συμμαχίας στον κόσμο, θεωρώντας πως το ένα τρίτο των ταξιδιών θα εξαφανιστεί γενικά στη μετά-Covid 19 εποχή.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!