THEPOWERGAME
Οι αφρώδεις οίνοι, με πιο γνωστό εκπρόσωπο τους τη σαμπάνια, ήταν οι μεγάλοι χαμένοι της πανδημίας, των lockdowns και της απαγόρευσης πώλησης αλκοόλ. Λογικό αφού τα εστιατόρια παρέμειναν κλειστά επί μακρό χρονικό διάστημα και τα πάρτι ακυρώθηκαν. Αποτέλεσμα οι παραγωγοί σαμπάνιας να χάσουν πωλήσεις αξίας άνω των 1 δισ. ευρώ, ή το 1/5 του όγκου των πωλήσεών τους, σύμφωνα με έρευνα του CIVC. Πάντως υπάρχει μια χώρα όπου οι πωλήσεις σαμπάνιας εκτινάχθηκαν. Και δεν είναι άλλη από την Αυστραλία όπου οι πωλήσεις σαμπάνιας αυξήθηκαν κατά 14%.
Μοναδική εξαίρεση στην κατηγορία αποτελεί γνωστός αφρώδης Ιταλικός οίνος Prosecco, που δημιούργησε το 1868 ο Antonio Carpene από τις τοπικές ποικιλίες του Treviso και έχει από 8.5% μέχρι 12.5% αλκοόλ.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις οίνων σε κουτί παρουσίασαν απότομη αύξηση του όγκου και της αξίας πωλήσεων σε ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία και στις Σκανδιναβικές χώρες.
Σύμφωνα με το CIVC εν μέσω της πανδημίας καταγράφηκε ριζική αλλαγή/μετατόπιση στα κανάλια διανομής, λόγω του πλήρους ή του μερικού κλεισίματος του καναλιού Horeca (ξενοδοχεία, εστίαση, καφέ) προκαλώντας πτώση στην αξία των πωλήσεων και σε μικρότερο βαθμό στον όγκο, με ταυτόχρονη αύξηση των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου και μεγάλων λιανοπωλητών, αντισταθμίζοντας τις απώλειες που προκλήθηκαν από το κλείσιμο του καναλιού Horeca.
Μεταβολές στα παγκόσμια εμπορικά πρότυπα λόγω του συνδυασμού της αναμενόμενης μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης λόγω της κρίσης Covid-19 και της επιβολής νέων εμπορικών εμποδίων (δασμοί των ΗΠΑ, δασμοί της Κίνας για το αυστραλιανό κρασί, Brexit).
Την ίδια στιγμή πάντως σύμφωνα με τα στοιχεία αγοράς της Nielsen, οι συνολικές πωλήσεις αλκοόλ εκτός μπαρ και εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 24% κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επίσης διαπιστώθηκε πως οι πωλήσεις οινοπνευματωδών ποτών με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ αυξήθηκε ταχύτερα στο +27%.