Γ.Δ.
1533.84 -0,37%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,98%
9.77
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,43%
2.31
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+0,34%
44.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,11%
1.886
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+0,18%
2.745
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+1,48%
4.11
ΑΛΦΑ
-1,30%
1.7445
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,30%
3.29
ΑΣΤΑΚ
-2,75%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+0,35%
5.7
ΒΙΟΚΑ
+1,55%
1.97
ΒΙΟΣΚ
-2,22%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,22%
18.56
ΔΑΑ
+2,05%
8.264
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,31%
12.85
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+1,95%
1.83
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,91%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,89%
2.255
ΕΛΠΕ
-0,86%
7.485
ΕΛΣΤΡ
+2,36%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,56%
8.342
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
2.446
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+1,24%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.368
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,56%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,84%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,01%
25.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,64%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,25%
16.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,90%
0.789
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.1
ΠΑΙΡ
+0,48%
1.045
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,42%
4.303
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.45
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,98%
1.236
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,55%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+0,33%
0.6
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,88%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Μέση Ανατολή: Το απευκταίο σενάριο να κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ

Οι αγορές του πετρελαίου δεν καλούνται να αξιολογήσουν μόνον ενδεχόμενους κινδύνους στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής μετά τις επιθέσεις του Ιράν στο Ισραήλ το βράδυ του Σαββάτου. Ασταθής γίνεται, επίσης, η κατάσταση στα Στενά του Ορμούζ μετά την κατάληψη εμπορικού πλοίου. Λίγο πριν από τις προχθεσινές επιθέσεις της Τεχεράνης που αποκρούστηκαν από το Ισραήλ, ιρανικές δυνάμεις επιβιβάστηκαν στο MSC Aries, ένα ποσοστό του οποίου ανήκει στον Ισραηλινό επιχειρηματία Εγιάλ Οφέρ, με ελικόπτερο, και το πήραν υπό τον έλεγχό τους μαζί με το πλήρωμα 25 ατόμων.

Το πιο απευκταίο σενάριο είναι να κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ, προειδοποιούν αναλυτές. Μια τέτοια πιθανότητα είναι μικρή, αλλά η επικινδυνότητα του πορθμού, που βρίσκεται ανάμεσα στον Κόλπο του Ομάν και τον Περσικό Κόλπο, αυξάνεται σημαντικά. Στην παρούσα φάση το Ισραήλ εξετάζει πώς να απαντήσει στις προχθεσινές επιθέσεις του Ιράν, με την Ουάσιγκτον και τους υπόλοιπους G7 να συστήνουν εγκράτεια και αποφυγή περαιτέρω κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή.

Περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου μεταφέρεται μέσα από τα Στενά του Ορμούζ. Το πρωί της Δευτέρας, αν και οι τιμές στην προθεσμιακή αγορά της Σιγκαπούρης δεν σημείωναν μεγάλες μεταβολές, ο όγκος των συναλλαγών στο πετρέλαιο Μπρεντ ήταν δεκαπλάσιος του συνηθισμένου, με τα δικαιώματα αγοράς (call options) να φθάνουν μέχρι τα 95 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Στα συμβόλαια, όμως, άμεσης εκπλήρωσης η τιμή του Μπρεντ κινούνταν στα 90 δολάρια το βαρέλι με ήπιες μεταβολές, καθώς οι επιθέσεις του Ιράν είχαν προεξοφληθεί από τις προηγούμενες συνεδριάσεις.

Όμως έχουν ήδη υπάρξει αναταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο, σε μια περίοδο που τα αποθέματα είχαν αρχίσει να αποκαθίστανται μετά τις καθυστερήσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες επί πανδημίας. Οι ροές του παγκόσμιου εμπορίου έχουν μειωθεί δραματικά μέσω Ερυθράς Θάλασσας από τους αντάρτες Χούθι που επιτίθενται από πέρυσι τον Νοέμβριο σε εμπορικά πλοία για να ασκήσουν πιέσεις στο Ισραήλ και τη Δύση όσο συνεχίζεται ο πόλεμος στη Λωρίδα της Γάζας.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου έχουν διακόψει τα δρομολόγια εμπορευματοκιβωτίων, καυσίμων και πρώτων υλών από τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Κόλπο του Άντεν, ακολουθώντας την πιο χρονοβόρα διαδρομή από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στη νότια Αφρική. Δεδομένου ότι περίπου το 10% του παγκόσμιου εμπορίου μέσω θαλάσσης περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, τα ναύλα έχουν αυξηθεί δραματικά. Σύμφωνα με στοιχεία του Politico, το 24,9% του παγκόσμιου όγκου σε κηροζίνη και καύσιμα για κινητήρες τζετ διερχόταν από τη Διώρυγα του Σουέζ από το 2018 έως το 2023, όπως και το 17,5% των σιτηρών, το 13,8% των λιπασμάτων, το 8,3% του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και το 5,3% του αργού πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!