Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η ύποπτη αποκαθήλωση του Γκοσν και η κατάρρευση της μετοχής της Nissan

Μαρτυρίες από υψηλό στέλεχος της Nissan έρχονται στην επιφάνεια για να ενισχύσουν ισχυρισμούς του πρώην προέδρου της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Κάρλος Γκοσν, πως οι κατηγορίες εις βάρος του για απόκρυψη των πραγματικών του εισοδημάτων και τη χρήση εταιρικών περιουσιακών στοιχείων για ίδιον όφελος ήταν κατασκεύασμα κάποιων που ήθελαν την άμεση απομάκρυνσή του από τη διοίκηση. Ένας από τους πρωταγωνιστές στην ομάδα αντιπάλων του Γκοσν ήταν ο  διευθυντής του γραφείου του, Χάρι Νάντα. Κοινός φόβος όλων ήταν πως θα παραγκωνίζονταν από τα μεγαλόπνοα σχέδια του φιλόδοξου αφεντικού τους, αναφέρει εκτενές αφιέρωμα των εκπομπών QuickTake Storylines  του Bloomberg. Ποια ήταν αυτά τα σχέδια; Να ενώσει τις Nissan και Renault μαζί με την Mitsubishi και ίσως την Fiat Chrysler για να δημιουργήσει έναν κολοσσό που θα ηγούνταν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και της αυτόματης οδήγησης.

Οι αποκαλύψεις για την υπόθεση Γκοσν

Ο άνθρωπος που μίλησε μπροστά στην κάμερα του Bloomberg είναι ο Βρετανός ινδικής καταγωγής Ράβιντερ Πάσι, γενικός νομικός σύμβουλος της Nissan και υπεύθυνος της εσωτερικής έρευνας της αυτοκινητοβιομηχανίας προ τριετίας περίπου. Έπειτα από επισημάνσεις για σοβαρά προβλήματα στην υπόθεση της άσκησης δίωξης του Γκοσν, ο Πάσι έλαβε εντολή να μην παραστεί ξανά στις συνεδριάσεις της διοικητικού συμβουλίου όπου μέχρι τότε ήταν πάντα παρόν. Λίγο μετά πήρε μετάθεση για να γυρίσει στο Λονδίνο σε κατώτερη θέση, ύστερα από μια οκταετία στην Ιαπωνία όπου ήταν επικεφαλής σε τμήμα με πάνω από 200 δικηγόρους. Ο Πάσι θεώρησε, μεταξύ άλλων, πως υπήρχε ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων διότι o Νάντα είχε καταλήξει σε δικαστικό συμβιβασμό με τις ιαπωνικές αρχές για να παραδώσει τα απαραίτητα στοιχεία στη θεμελίωση των κατηγοριών εις βάρος του Γκοσν. Σε μια εξιστόρηση της εμπειρίας του, που περιλάμβανε ακόμη και υποψίες για την παρακολούθηση του ιδίου και της οικογενείας του στο Τόκιο, ο Πάσι αποχώρησε οριστικά από τη Nissan πέρσι το φθινόπωρο και κινήθηκε δικαστικά εναντίον της αυτοκινητοβιομηχανίας με την κατηγορία της καταχρηστικής απόλυσης.

Γκοσν: Από την αποθέωση στην απόδραση

Η κινηματογραφική απόδραση του Κάρλος Γκοσν τον Δεκέμβριο του 2019 από την Οσάκα στο Λίβανο, που δεν έχει υπογράψει σύμβαση έκδοσης με την Ιαπωνία, ακούστηκε εξωπραγματική ιδίως για τον επικεφαλής της Nissan που μέχρι και πριν από λίγα χρόνια τον εξυμνούσαν διότι ανέστησε την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και την μετέτρεψε σε ένα ισχυρό όμιλο στο πλαίσιο της περιβόητης συμμαχίας με την Renault. Κρυμμένος σε ένα κουτί για μουσικό εξοπλισμό, ο Γκοσν επιβιβάστηκε σε ιδιωτικό τζετ για να βρεθεί στη Βηρυτό και να αποφύγει έτσι να δικαστεί στην Ιαπωνία. Μέχρι και την απόδρασή του βρίσκονταν σε κατ΄οίκον περιορισμό ύστερα από την καταβολή εγγύησης 8,9 εκατ. δολαρίων στα τέλη Απρίλιου του 2019.

Οι περιπέτειες του Γκονσν ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2018 όταν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο του Τόκιο. Τον ίδιο μήνα αποφασίστηκε ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια της Nissan  και Mitsubishi να απομακρυνθεί από τη θέση του προέδρου. Ύστερα από πιέσεις, ο Γκοσν αναγκάστηκε να υποβάλει την παραίτησή του, επίσης, από πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Renault τον Ιανουάριο του 2019. Αν και είχε αφεθεί ελεύθερος με εγγύηση στις αρχές Μαρτίου, οι ιαπωνικές αρχές του συνέλαβαν ξανά υπό το βάρος νέων κατηγοριών για την κατάχρηση κεφαλαίων της Nissan. Πέρασε 100 ημέρες σε φυλακή της Ιαπωνίας πριν βρεθεί σε κατ΄όικον περιορισμού.

Προεκτάσεις της υπόθεσης Γκοσν στον κλάδο

Γεννημένος στη Βραζιλία, μεγαλωμένος στο Λίβανο και έχοντας σπουδάσει στη Γαλλία, ο Γκοσν  ανέλαβε την Nissan όταν βρίσκονταν στα όρια της χρεοκοπίας το 1999. Χάρις σε μια στρατηγική συμμαχία με την Renault κατάφερε να δημιουργήσει μια μεγάλη δύναμη στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία επεκτάθηκε το 2018 με την απόκτηση της Mitsubishi Motors. Πριν τη σύλληψη του Γκοσν, η συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία των Nissan, Renault και  Mitsubishi ανέρχονταν στα 33,1 δισ δολάρια. Σήμερα οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε αδύναμη θέση σε μια εποχή που εντείνεται ο ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση. Από την αποκαθήλωση του Γκοσν, η μετοχή της Nissan έχει χάσει το 40% της αξίας της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!