Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Αεροπορικές: Έλλειψη αεροπλάνων, ενόψει μέσω ζήτησης ρεκόρ

Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια καλοκαιρινή συμπίεση, καθώς η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι παραδόσεις αεροσκαφών μειώνονται απότομα λόγω των προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και στην Airbus, αναφέρει το Reuters.

Οι αερομεταφορείς δαπανούν δισεκατομμύρια για επισκευές για να συνεχίσουν να πετούν παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα αεροσκάφη και πληρώνουν ένα premium για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη από εκμισθωτές. Αλλά ορισμένοι αερομεταφορείς εξακολουθούν να αναγκάζονται να περικόψουν τα προγράμματά τους για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη διαθέσιμων αεροσκαφών. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των ταξιδιωτών παγκοσμίως πρόκειται να φθάσει σε ιστορικά επίπεδα, με 4,7 δισεκατομμύρια ανθρώπους να αναμένεται να ταξιδέψουν το 2024 σε σύγκριση με 4,5 δισεκατομμύρια το 2019.

«Μπορούμε να περιμένουμε ισχυρές επιδόσεις από τις αεροπορικές εταιρείες καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού με μερικά ιδιαίτερα υψηλά αεροπορικά εισιτήρια», δήλωσε ο John Grant, ανώτερος αναλυτής της εταιρείας ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) είχε προβλέψει ετήσια αύξηση της παγκόσμιας αεροπορικής χωρητικότητας κατά 9% φέτος. Η εκτίμηση αυτή μοιάζει αισιόδοξη μετά την κρίση ασφαλείας της Boeing.

Λιγότερες παραλαβές αεροσκαφών

Οι επιβατικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν φέτος 19% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι περίμεναν λόγω των προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και την Airbus, δήλωσε η Martha Neubauer, ανώτερη συνεργάτης της AeroDynamic Advisory.

Οι αμερικανικοί αερομεταφορείς θα παραλάβουν 32% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι είχε προγραμματιστεί πριν από ένα χρόνο, επειδή αρκετές αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται από τα αεροσκάφη 737 MAX της Boeing, δήλωσε ο Neubauer. Η παραγωγή της Boeing έχει περιοριστεί μετά την έκρηξη του πίνακα στο μέσο του αέρα τον Ιανουάριο.

Η Boeing ταλανίζεται από μια εκτεταμένη κρίση που ξέσπασε μετά την έκρηξη της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου. Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν θέσει ανώτατο όριο στην παραγωγή του 737 MAX, αλλά η εταιρεία δεν πιάνει ούτε αυτό το επίπεδο.

Έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320neo θα μπορούσαν να καθηλωθούν στο έδαφος το πρώτο εξάμηνο του 2024 για επιθεωρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ελάττωμα στους κινητήρες Pratt & Whitney της RTX Corp, δήλωσε η RTX πέρυσι.

Στην Ευρώπη, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair έχει περικόψει ορισμένα δρομολόγια. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η United και η Southwest  έχουν μειώσει τις πτήσεις και έχουν προσαρμόσει τα σχέδια προσλήψεων και προσωπικού.

Άνθιση της αγοράς χρηματοδοτικής μίσθωσης

Οι αναλυτές αναμένουν ότι η χωρητικότητα των περισσότερων αμερικανικών αερομεταφορέων το δεύτερο τρίμηνο θα αυξηθεί με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Οι αεροπορικές εταιρείες θα επικαιροποιήσουν τα σχέδια ανάπτυξής τους και θα εξηγήσουν πώς θα αντισταθμίσουν τους περιορισμούς χωρητικότητας όταν θα ανακοινώσουν τα τριμηνιαία αποτελέσματα, αρχής γενομένης την Τετάρτη με την Delta Air Lines.

Λόγω της έλλειψης νέων αεροσκαφών, η αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης αεροσκαφών γνωρίζει άνθιση. Τα στοιχεία της Cirium Ascend Consultancy δείχνουν ότι οι τιμές μίσθωσης για τα νέα αεροσκάφη Airbus A320-200neo και Boeing 737-8 MAX έχουν φτάσει τα 400.000 δολάρια μηνιαίως, τα υψηλότερα από τα μέσα του 2008.

Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν 30% περισσότερα χρήματα για τη μίσθωση αεροσκαφών από ό,τι πριν από την πανδημία, δήλωσε ο John Heimlich, επικεφαλής οικονομολόγος της Airlines for America (A4A) που εκπροσωπεί τους μεγαλύτερους αμερικανικούς αερομεταφορείς.

Κρατούν επίσης αεροσκάφη που έχουν περάσει την ωφέλιμη οικονομική τους ζωή και απαιτούν βαριά συντήρηση που τώρα διαρκεί αρκετούς μήνες, δήλωσε ο Heimlich. Το κόστος επισκευής στις United, Delta και American ήταν αυξημένο κατά 40% πέρυσι από το 2019.

Το αυξημένο κόστος χρηματοδοτικής μίσθωσης, επισκευής και εργασίας θα δαγκώσει το κέρδος παρά την υψηλή ζήτηση, δήλωσε ο Heimlich. Οι αμερικανικές επιβατικές αεροπορικές εταιρείες εμφάνισαν περιθώριο κέρδους προ φόρων 4,5% πέρυσι, με το μεγαλύτερο μέρος της συνεισφοράς να προέρχεται από τη Delta και τη United.

Λιγότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο αυτό το καλοκαίρι σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, λόγω του υψηλού πληθωρισμού, έδειξε έρευνα της ταξιδιωτικής ιστοσελίδας The Vacationer. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι μειωμένες σε ετήσια βάση, αλλά αυξάνονται από μήνα σε μήνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!