THEPOWERGAME
![Τηγανητές πατάτες και burger © Pixabay](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2024/04/tiganites-patates-burger.jpg)
Τον Οκτώβριο του 2023 ο δείκτης της τηγανητής πατάτας στις ΗΠΑ επιβεβαίωνε ότι η αμερικανική οικονομία παραμένει ανθεκτική, την ώρα που οι Κασσάνδρες προέβλεπαν ύφεση στο τέταρτο τρίμηνο του έτους ή στο πρώτο της νέας χρονιάς. Η αμερικανική οικονομία όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά συνεχίζει να αποδίδει σε τέτοιο βαθμό που ωθεί τη Fed να κάνει δεύτερες και τρίτες σκέψεις για το πότε τελικά θα ξεκινήσει τη μείωση επιτοκίων.
Όπως μετέδωσε το CNBC, το ποσοστό των Αμερικανών καταναλωτών στα ταχυφαγεία που παραγγέλνει τηγανητές πατάτες μαζί με το burger, παραμένει σταθερά υψηλότερο από τον μέσο όρο, υπογραμμίζοντας έτσι την ανθεκτικότητα των καταναλωτικών δαπανών στις ΗΠΑ παρόλο που ο πληθωρισμός συνεχίζει να συμπιέζει το διαθέσιμο εισόδημα και οι αποταμιεύσεις της πανδημίας στερεύουν.
Τα νέα στοιχεία από τον προμηθευτή κατεψυγμένων πατατών Lamb Weston δεν αφήνουν αμφιβολία ότι οι καταναλωτές στις ΗΠΑ έχουν ακόμη τη δυνατότητα να ξοδεύουν για μικρές καθημερινές απολαύσεις εν μέσω ενός περιβάλλοντος υψηλών επιτοκίων. «Το ποσοστό προσκόλλησης στις τηγανητές πατάτες έχει παραμείνει αρκετά σταθερό» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Thomas Werner. Και εξήγησε: «Είναι πάνω από τα ιστορικά επίπεδα τα τελευταία δύο, τρία χρόνια. Αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα του πώς οι καταναλωτές συνεχίζουν να αγοράζουν παρά τους αυξανόμενους λόγους για να είναι περισσότερο σφιχτοί με το πορτοφόλι τους».
Την Παρασκευή (5/4) ανακοινώθηκε ότι η αγορά εργασίας των ΗΠΑ παραμένει ανθεκτική, με το ποσοστό ανεργίας αμετάβλητο στο 3,8% τον Μάρτιο. Συνολικά προστέθηκαν 303.000 θέσεις εργασίας, την ώρα που οι οικονομολόγοι περίμεναν 200.000. Την ίδια στιγμή τα προσαρμοσμένα στοιχεία δείχνουν ότι οι δαπάνες για το λιανικό εμπόριο και τις υπηρεσίες εστίασης ξεπέρασαν τα 700 δισ. δολάρια τον Φεβρουάριο.
Τηγανητές πατάτες και… YOLΟ
Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που συνδέουν τη συγκεκριμένη -against all odds- αφοσίωση των καταναλωτών στις τηγανητές πατάτες με τo… YOLO (You only live once), στάση ζωής που πήρε τα πάνω της μετά την πανδημία κορονοϊού, όταν υπήρξε σημαντική αναθεώρηση των προτεραιοτήτων στην καθημερινότητα.
«Από τη μία πλευρά, οι τηγανητές πατάτες παραμένουν τόσο δημοφιλείς όσο ποτέ άλλοτε στους καταναλωτές» συνέχισε ο Werner, παραδεχόμενος όμως: «Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές βγαίνουν έξω για φαγητό λιγότερο συχνά (σ.σ. επηρεάζοντας τον όγκο πωλήσεων της εταιρείας)». Η Lamb Weston, με έδρα το Αϊντάχο, προμηθεύει με τηγανητές πατάτες κορυφαίες αλυσίδες fast food, όπως τα Mc Donald’s. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη (4/4) προσαρμοσμένα κέρδη και έσοδα για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2023, χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών σε δημοσκόπηση της FactSet.