Γ.Δ.
1534.52 -0,32%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,24%
45.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,80%
1.85
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,81%
1.7355
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-0,83%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,88%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,51%
18.8
ΔΑΑ
+2,64%
8.312
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,47%
12.87
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+1,20%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,75%
2.408
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,29%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,80%
3.31
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.384
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-1,39%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+1,00%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.22
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,28%
4.309
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

ΗΠΑ: Δίνει 60 εκατ. για την ανοικοδόμηση της γέφυρας της Βαλτιμόρης

Η αμερικανική κυβέρνηση χορήγησε την Πέμπτη στην πολιτεία του Μέριλαντ ένα αρχικό ποσό 60 εκατ. δολαρίων σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης για τον καθαρισμό των συντριμμιών και την έναρξη της ανοικοδόμησης της γέφυρας Francis Scott Key που κατέρρευσε στη Βαλτιμόρη, μια εξαιρετικά γρήγορη εκταμίευση μετά από μια τέτοια καταστροφή, αναφέρει το Reuters.

Η γέφυρα κατέρρευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης, αφού ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο που είχε χάσει την ισχύ του έπεσε πάνω στην κατασκευή στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Δύο πτώματα έχουν ανασυρθεί και άλλα τέσσερα αγνοούνται και θεωρούνται νεκρά, καθώς πιστεύεται ότι παγιδεύτηκαν σε ένα όχημα κάτω από σκυρόδεμα και χάλυβα που έπεσε στο νερό.

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ είχε ζητήσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια νωρίτερα την Παρασκευή, και μέσα σε λίγες ώρες η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών ενέκρινε το αίτημα για τη χρηματοδότηση επειγουσών εργασιών.

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης προκαλεί μετατόπιση του φορτίου στη Δυτική Ακτή © EPA/ALLISON DINNER
Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης προκαλεί μετατόπιση του φορτίου στη Δυτική Ακτή © EPA/ALLISON DINNER

Τέτοιες χρηματοδοτήσεις συνήθως παίρνουν μέρες, αλλά ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τρίτη ότι έδωσε εντολή στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να «κινήσει γη και ουρανό» για την ταχεία ανοικοδόμηση της γέφυρας, η οποία αποτελεί μέρος ενός αυτοκινητόδρομου που κάνει κύκλους γύρω από τη Βαλτιμόρη.

Ο Μουρ δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η ύψιστη προτεραιότητα είναι να ανασυρθούν οι αγνοούμενοι οικοδόμοι που πραγματοποιούσαν επισκευές στη γέφυρα όταν το σκάφος που είναι γνωστό ως Dali προσέκρουσε σε κολώνα στήριξης γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης.

Στη συνέχεια, οι αξιωματούχοι ελπίζουν να καθαρίσουν το κανάλι προκειμένου να συνεχιστούν οι ναυτιλιακές εργασίες, να φροντίσουν τους εργαζόμενους, τις οικογένειες και τους πρώτους ανταποκριτές που επλήγησαν από την τραγωδία και να ξαναχτίσουν τη γέφυρα.

Αλλά πρώτα μια ομάδα εμπειρογνωμόνων πρέπει να εκτιμήσει πώς θα απομακρυνθεί το κολλημένο πλοίο, που είναι φορτωμένο με χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και παγιδευμένο από τα συντρίμμια της γέφυρας. Το Σώμα Μηχανικών του αμερικανικού στρατού έφερε τον μεγαλύτερο γερανό στην ανατολική ακτή για να αφαιρέσει κομμάτια της γέφυρας, δήλωσε ο Μουρ.

«Το Dali έχει σχεδόν το ίδιο μήκος με τον Πύργο του Άιφελ και έχει πάνω του τη γέφυρα Key. Μιλάμε για 3.000 ή 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται στην κορυφή του πλοίου», δήλωσε ο Μουρ.

Μέχρι να ανασταλούν οι καταδυτικές επιχειρήσεις λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια το βράδυ της Τετάρτης, οι δύτες που αναζητούσαν τα θύματα είχαν παρεμποδιστεί από τον όγκο και την πυκνότητα των συντριμμιών που εμπόδιζαν το φως του ήλιου.

«Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι δύτες μας δεν μπορούν να δουν περισσότερο από ένα ή δύο μέτρα μπροστά τους, οπότε ένα μεγάλο μέρος της επιχείρησης είναι απλά αίσθηση», δήλωσε ο Μουρ.

Ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι έχουν πει στους νομοθέτες του Μέριλαντ ότι το τελικό κόστος της ανοικοδόμησης της γέφυρας θα μπορούσε να εκτιναχθεί σε τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε το Roll Call, επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει τις συζητήσεις.

Το Κογκρέσο των ΗΠΑ θα πρέπει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή μιας γέφυρας αντικατάστασης.

Αξιωματούχοι του Μέριλαντ δήλωσαν ότι τα έκτακτα κονδύλια θα υποστηρίξουν «την κινητοποίηση, τις επιχειρήσεις και την απομάκρυνση των συντριμμιών, θέτοντας τα θεμέλια για μια ταχεία ανάκαμψη» και ότι η πολιτεία μπορεί να ζητήσει πρόσθετη χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης καθώς προχωρούν οι εκτιμήσεις των ζημιών.

Με προορισμό τη Σρι Λάνκα, το υπό σημαία Σιγκαπούρης πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali ανέφερε ότι έχασε την ισχύ και την ικανότητα ελιγμών πριν πέσει πάνω σε έναν πυλώνα στήριξης της γέφυρας.

Η πρόσκρουση έφερε σχεδόν αμέσως το μεγαλύτερο μέρος της γέφυρας να πέφτει στις εκβολές του ποταμού Πατάπσκο, αποκλείοντας τις ναυτιλιακές λωρίδες και αναγκάζοντας σε επ’ αόριστον κλείσιμο το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!