Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΗΠΑ: Δίνει 60 εκατ. για την ανοικοδόμηση της γέφυρας της Βαλτιμόρης

Η αμερικανική κυβέρνηση χορήγησε την Πέμπτη στην πολιτεία του Μέριλαντ ένα αρχικό ποσό 60 εκατ. δολαρίων σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης για τον καθαρισμό των συντριμμιών και την έναρξη της ανοικοδόμησης της γέφυρας Francis Scott Key που κατέρρευσε στη Βαλτιμόρη, μια εξαιρετικά γρήγορη εκταμίευση μετά από μια τέτοια καταστροφή, αναφέρει το Reuters.

Η γέφυρα κατέρρευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης, αφού ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο που είχε χάσει την ισχύ του έπεσε πάνω στην κατασκευή στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Δύο πτώματα έχουν ανασυρθεί και άλλα τέσσερα αγνοούνται και θεωρούνται νεκρά, καθώς πιστεύεται ότι παγιδεύτηκαν σε ένα όχημα κάτω από σκυρόδεμα και χάλυβα που έπεσε στο νερό.

Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ είχε ζητήσει τα 60 εκατομμύρια δολάρια νωρίτερα την Παρασκευή, και μέσα σε λίγες ώρες η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών ενέκρινε το αίτημα για τη χρηματοδότηση επειγουσών εργασιών.

Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης προκαλεί μετατόπιση του φορτίου στη Δυτική Ακτή © EPA/ALLISON DINNER
Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης προκαλεί μετατόπιση του φορτίου στη Δυτική Ακτή © EPA/ALLISON DINNER

Τέτοιες χρηματοδοτήσεις συνήθως παίρνουν μέρες, αλλά ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν δήλωσε στους δημοσιογράφους την Τρίτη ότι έδωσε εντολή στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να «κινήσει γη και ουρανό» για την ταχεία ανοικοδόμηση της γέφυρας, η οποία αποτελεί μέρος ενός αυτοκινητόδρομου που κάνει κύκλους γύρω από τη Βαλτιμόρη.

Ο Μουρ δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι η ύψιστη προτεραιότητα είναι να ανασυρθούν οι αγνοούμενοι οικοδόμοι που πραγματοποιούσαν επισκευές στη γέφυρα όταν το σκάφος που είναι γνωστό ως Dali προσέκρουσε σε κολώνα στήριξης γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης.

Στη συνέχεια, οι αξιωματούχοι ελπίζουν να καθαρίσουν το κανάλι προκειμένου να συνεχιστούν οι ναυτιλιακές εργασίες, να φροντίσουν τους εργαζόμενους, τις οικογένειες και τους πρώτους ανταποκριτές που επλήγησαν από την τραγωδία και να ξαναχτίσουν τη γέφυρα.

Αλλά πρώτα μια ομάδα εμπειρογνωμόνων πρέπει να εκτιμήσει πώς θα απομακρυνθεί το κολλημένο πλοίο, που είναι φορτωμένο με χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και παγιδευμένο από τα συντρίμμια της γέφυρας. Το Σώμα Μηχανικών του αμερικανικού στρατού έφερε τον μεγαλύτερο γερανό στην ανατολική ακτή για να αφαιρέσει κομμάτια της γέφυρας, δήλωσε ο Μουρ.

«Το Dali έχει σχεδόν το ίδιο μήκος με τον Πύργο του Άιφελ και έχει πάνω του τη γέφυρα Key. Μιλάμε για 3.000 ή 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται στην κορυφή του πλοίου», δήλωσε ο Μουρ.

Μέχρι να ανασταλούν οι καταδυτικές επιχειρήσεις λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια το βράδυ της Τετάρτης, οι δύτες που αναζητούσαν τα θύματα είχαν παρεμποδιστεί από τον όγκο και την πυκνότητα των συντριμμιών που εμπόδιζαν το φως του ήλιου.

«Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι δύτες μας δεν μπορούν να δουν περισσότερο από ένα ή δύο μέτρα μπροστά τους, οπότε ένα μεγάλο μέρος της επιχείρησης είναι απλά αίσθηση», δήλωσε ο Μουρ.

Ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι έχουν πει στους νομοθέτες του Μέριλαντ ότι το τελικό κόστος της ανοικοδόμησης της γέφυρας θα μπορούσε να εκτιναχθεί σε τουλάχιστον 2 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε το Roll Call, επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει τις συζητήσεις.

Το Κογκρέσο των ΗΠΑ θα πρέπει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή μιας γέφυρας αντικατάστασης.

Αξιωματούχοι του Μέριλαντ δήλωσαν ότι τα έκτακτα κονδύλια θα υποστηρίξουν «την κινητοποίηση, τις επιχειρήσεις και την απομάκρυνση των συντριμμιών, θέτοντας τα θεμέλια για μια ταχεία ανάκαμψη» και ότι η πολιτεία μπορεί να ζητήσει πρόσθετη χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης καθώς προχωρούν οι εκτιμήσεις των ζημιών.

Με προορισμό τη Σρι Λάνκα, το υπό σημαία Σιγκαπούρης πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali ανέφερε ότι έχασε την ισχύ και την ικανότητα ελιγμών πριν πέσει πάνω σε έναν πυλώνα στήριξης της γέφυρας.

Η πρόσκρουση έφερε σχεδόν αμέσως το μεγαλύτερο μέρος της γέφυρας να πέφτει στις εκβολές του ποταμού Πατάπσκο, αποκλείοντας τις ναυτιλιακές λωρίδες και αναγκάζοντας σε επ’ αόριστον κλείσιμο το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!