Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Γέφυρα Βαλτιμόρης: Πώς απετράπη μεγαλύτερη τραγωδία

Στη Βαλτιμόρη οι έρευνες για τους αγνοούμενους μετά την κατάρρευση της γέφυρας, έχουν σταματήσει. Οι αρχές της πολιτείας του Μέριλαντ ανακοίνωσαν ότι οι έξι αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί. Η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε, όταν φορτηγό πλοίο προσέκρουσε πάνω της, με αποτέλεσμα τμήμα της μεταλλικής κατασκευής να καταρρεύσει σαν «χάρτινος πύργος». Μετά την κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης, διερχόμενα οχήματα κατέληξαν στα νερά του ποταμού, με τη θερμοκρασία στο νερό να είναι κοντά στους μηδέν βαθμούς Κελσίου.

«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν (…), και τη θερμοκρασία του νερού, αυτήν τη στιγμή δεν εκτιμάμε πως θα βρούμε ανθρώπους εν ζωή» δήλωσε ο αντιναύαρχος Σάνον Γκίλριδ, ανώτερος αξιωματικός του αμερικανικού λιμενικού σώματος, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.

Το χρονικό της κατάρρευσης στη γέφυρα Βαλτιμόρης

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέκρουσε την Τρίτη (26/3) σε γέφυρα στη Βαλτιμόρη, είχε προλάβει να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός που επέτρεψε να περιοριστεί η κυκλοφορία των οχημάτων και να σωθούν ζωές, ανέφερε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ. «Οι άνθρωποι αυτοί είναι ήρωες. Έσωσαν ζωές την περασμένη νύχτα» πρόσθεσε ο Γουές Μουρ, αναφερόμενος στο πλήρωμα του πλοίου «Dali», το οποίο κατάφερε να ενημερώσει τις αρχές ότι αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα, ενώ έπλεε με ταχύτητα 8 κόμβων στον ποταμό.

Όπως μετέδωσε το ABC News, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «έχασε το προωθητικό σύστημα», καθώς απέπλευσε από το λιμάνι, με το πλήρωμα να ενημερώνει τις τοπικές αρχές ότι δεν μπορούσε να το ελέγξει. Μετά την πρόσκρουση, η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι κατέρρευσε στον ποταμό, με την πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης να έχει αποκλειστεί, φέρνοντας τα πάνω κάτω στις αλυσίδες logistics.

Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk ανακοίνωσε ότι λόγω της κατάρρευσης στη γέφυρα τα πλοία του θα αποφεύγουν στο προσεχές μέλλον το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα των ΗΠΑ. Το Dali, με σημαία Σιγκαπούρης, ήταν ναυλωμένο από την εταιρεία Maersk όμως το πλήρωμά του δεν ανήκει στην εταιρεία.




Εντοπίστηκαν δύο επιζώντες στα νερά του ποταμού στη Βαλτιμόρη

Πάνω στη γέφυρα τη στιγμή του ατυχήματος βρίσκονταν οκτώ άνθρωποι, οι οποίοι εκτελούσαν εργασίες στο οδόστρωμα. Από την κατάρρευση της γέφυρας των τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, αυτοκίνητα και άνθρωποι κατέληξαν στα νερά του ποταμού. Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ο ένας εκ των οποίων παραμένει στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση.

«Η προκαταρκτική έρευνα υποδηλώνει ότι επρόκειτο για ατύχημα» συνέχισε ο κυβερνήτης, διαβεβαιώνοντας ότι δεν υπάρχει καμία αξιόπιστη ένδειξη ότι ήταν τρομοκρατική ενέργεια. «Τα σόναρ εντόπισαν οχήματα στον βυθό του ποταμού, σε βάθος περίπου 50 μέτρων» ανέφερε από τη μεριά του ο Πολ Γουίντφιλντ, γραμματέας Μεταφορών στην πολιτεία του Μέριλαντ. Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η γέφυρα στη Βαλτιμόρη πληρούσε τις προδιαγραφές και δεν είχε δομικά προβλήματα.

Το πλοίο Dali έχει διαλύσει τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη © EPA/JIM LO SCALZO
Το πλοίο Dali έχει διαλύσει τη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη © EPA/JIM LO SCALZO

Κόμβος logistics το λιμάνι της Βαλτιμόρης

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το σημαντικότερο στις ΗΠΑ όσον αφορά τα φορτία αυτοκινήτων. Μόνο το 2022 πέρασαν από εκεί περισσότερα από 750.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής. Είναι επίσης ένα από τα μεγαλύτερα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές άνθρακα.

Το κλείσιμο αυτού του μεγάλου λιμανιού στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ θα μπορούσε να διαταράξει την αλυσίδα εφοδιασμού προϊόντων -από αυτοκίνητα μέχρι άνθρακα ή και ζάχαρη, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι καθυστερήσεις και τα κόστη μεταφοράς. Εκτιμάται ότι σε ημερήσια βάση περνούσαν τη γέφυρα Francis Scott Key περίπου 30.000 αυτοκίνητα.




Η γέφυρα Βαλτιμόρης ξύπνησε μνήμες από την καταστροφή του 2007

Η τωρινή καταστροφή είναι η χειρότερη κατάρρευση γέφυρας για τις ΗΠΑ από το 2007, όταν η γέφυρα I-35W έπεσε στον ποταμό Μισισιπί, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 13 άνθρωποι. Είναι επίσης το χειρότερο δυστύχημα σε γέφυρα από πρόσκρουση πλοίου τα τελευταία 40-50 χρόνια, σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Νάιτ, εμπειρογνώμονα του Ινστιτούτου Πολιτικών Μηχανικών.

Η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε όταν το φορτηγό πλοίο Dali έπεσε πάνω της © EPA/JIM LO SCALZO
Η γέφυρα στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε όταν το φορτηγό πλοίο Dali έπεσε πάνω της © EPA/JIM LO SCALZO

Το πλοίο Dali είχε εμπλακεί και σε άλλο ατύχημα στην Αμβέρσα

Εν τω μεταξύ, το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη είχε εμπλακεί και σε ένα ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας το 2016. Σύμφωνα με τις βελγικές λιμενικές αρχές, στις 11 Ιουλίου 2016 είχε προσκρούσει στην προβλήτα, ενώ προσπαθούσε να αποπλεύσει από τον τερματικό σταθμό των εμπορευματοκιβωτίων στη Βόρεια Θάλασσα. Η λιμενική αρχή δεν έδωσε άλλες διευκρινίσεις για τα αίτια του ατυχήματος αλλά ανέφερε ότι το πλοίο παρέμεινε αγκυροβολημένο για επισκευές για κάποιο διάστημα μετά την πρόσκρουση.

«Ο γενικός κανόνας είναι ότι τα ατυχήματα αυτά ερευνώνται και τα πλοία επιτρέπεται να αποπλεύσουν μόνο αφού οι ειδικοί κρίνουν ότι είναι ασφαλές» δήλωσε εκπρόσωπος του λιμανιού της Αμβέρσας στο Reuters. Το Dali, το οποίο διέλυσε τη γέφυρα Βαλτιμόρης μέσα σε δευτερόλεπτα, ανήκει στην Grace Ocean Pt Ltd και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει η Synergy Marine Corp.




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!