Γ.Δ.
1455.67 0,00%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
0,00%
9.25
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
8.31
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.542
ΑΒΕ
0,00%
0.452
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.595
ΑΛΦΑ
0,00%
1.594
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.88
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.5
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.875
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.38
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.955
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.625
ΕΕΕ
0,00%
32.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.776
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.14
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.944
ΕΛΠΕ
0,00%
7.345
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.874
ΕΛΧΑ
0,00%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.71
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.89
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.211
ΕΧΑΕ
0,00%
4.565
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3365
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.99
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.98
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.166
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
0,00%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.816
ΞΥΛΚ
0,00%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
29.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.789
ΟΤΕ
0,00%
14.57
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.56
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
3.915
ΠΕΡΦ
0,00%
5.47
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
0,00%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

SpaceX: Πετυχημένη η τρίτη απόπειρα εκτόξευσης του Starship

Το Starship της SpaceX, απογειώθηκε από τον ουρανό του Τέξας σήμερα, στην τρίτη δοκιμαστική εκτόξευση για την εταιρεία του Έλον Μασκ, η οποία είχε αποτύχει στις δύο προηγούμενες απόπειρες που κατέληξαν με εκρήξεις. Το πυραυλοφόρο δύο σταδίων, που είναι ψηλότερο από το Άγαλμα της Ελευθερίας, εκτοξεύθηκε από την τοποθεσία Starbase της εταιρείας κοντά στην Μπόκα Τσίκα στην ακτή του Κόλπου του Τέξας κοντά στο Μπράουνσβιλ, σε μια πτήση χωρίς πλήρωμα προς το διάστημα. Εκτέλεσε έναν βασικό ελιγμό διαχωρισμού σταδίων σχεδόν τρία λεπτά αργότερα, σε ύψος 44 μιλίων (72 χλμ.).

Η δοκιμαστική αποστολή, η οποία διήρκεσε πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες προσπάθειες το 2023, ήταν η τρίτη προσπάθεια εκτόξευσης του Starship, τοποθετημένου πάνω στον πανύψηλο πυραυλικό εκτοξευτή Super Heavy. Και οι δύο σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την SpaceX, την εταιρεία πυραύλων και δορυφόρων που ιδρύθηκε το 2002 από τον Έλον Μασκ. Το Starship βρισκόταν στο διάστημα 15 λεπτά μετά την απογείωσή του και αναμένεται να ξεκινήσει την ατμοσφαιρική επανείσοδό του περίπου 50 λεπτά μετά την αποστολή.

Σε αντίθεση με τις δύο πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις πέρυσι, που είχαν ως κύριο στόχο να αποδείξουν ότι τα δύο στάδια του διαστημικού σκάφους μπορούν να διαχωριστούν μετά την εκτόξευση, τα σχέδια για τη σημερινή δοκιμή της προέβλεπαν μια προσπάθεια να ανοίξει η πόρτα ωφέλιμου φορτίου του Starship και να αναφλεγεί ένας από τους κινητήρες του στο διάστημα.

SpaceX: «Βαρόμετρο» το Starship στον ανταγωνισμό ΗΠΑ-Κίνας

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά τα πήγε την Πέμπτη, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι το Starship παραμένει σε σημαντική απόσταση από την πλήρη λειτουργία του. Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι ο πύραυλος θα πρέπει να πραγματοποιήσει εκατοντάδες αποστολές χωρίς πλήρωμα πριν μεταφέρει τους πρώτους ανθρώπους. Και απαιτούνται πολλά άλλα φιλόδοξα ορόσημα που εποπτεύονται από τη NASA προτού το σκάφος εκτελέσει μια προσεδάφιση στο φεγγάρι με Αμερικανούς αστροναύτες.

Παρόλα αυτά, ο Μασκ βασίζεται στο Starship για να εκπληρώσει τον στόχο του να κατασκευάσει ένα μεγάλο, πολλαπλών χρήσεων διαστημόπλοιο επόμενης γενιάς, ικανό να στείλει ανθρώπους και φορτίο στο φεγγάρι αργότερα αυτή τη δεκαετία και τελικά να πετάξει στον Άρη.

Η μηχανολογική κουλτούρα της SpaceX, η οποία θεωρείται πιο ανεκτική στον κίνδυνο από πολλούς από τους πιο καθιερωμένους παίκτες της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, βασίζεται σε μια στρατηγική δοκιμών πτήσης που ωθεί τα διαστημόπλοια μέχρι το σημείο αποτυχίας και στη συνέχεια βελτιώνει τις βελτιώσεις μέσω συχνών επαναλήψεων. Η NASA, ο μεγαλύτερος πελάτης της SpaceX, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία του Starship, στο οποίο η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δίνει κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα Artemis, διάδοχο των αποστολών Apollo που έφεραν αστροναύτες στο φεγγάρι για πρώτη φορά πριν από 50 και πλέον χρόνια.

Ενώ ο επικεφαλής της NASA, ο διοικητής Μπιλ Νέλσον, έχει «αγκαλιάσει» τη συχνή προσέγγιση του Μασκ για δοκιμές πτήσεων, οι αξιωματούχοι της υπηρεσίας τους τελευταίους μήνες έχουν καταστήσει σαφή την επιθυμία τους να δουν μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάπτυξη του Starship, καθώς ο ανταγωνισμός ΗΠΑ και Κίνας φουντώνει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!