Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

SpaceX: Πετυχημένη η τρίτη απόπειρα εκτόξευσης του Starship

Το Starship της SpaceX, απογειώθηκε από τον ουρανό του Τέξας σήμερα, στην τρίτη δοκιμαστική εκτόξευση για την εταιρεία του Έλον Μασκ, η οποία είχε αποτύχει στις δύο προηγούμενες απόπειρες που κατέληξαν με εκρήξεις. Το πυραυλοφόρο δύο σταδίων, που είναι ψηλότερο από το Άγαλμα της Ελευθερίας, εκτοξεύθηκε από την τοποθεσία Starbase της εταιρείας κοντά στην Μπόκα Τσίκα στην ακτή του Κόλπου του Τέξας κοντά στο Μπράουνσβιλ, σε μια πτήση χωρίς πλήρωμα προς το διάστημα. Εκτέλεσε έναν βασικό ελιγμό διαχωρισμού σταδίων σχεδόν τρία λεπτά αργότερα, σε ύψος 44 μιλίων (72 χλμ.).

Η δοκιμαστική αποστολή, η οποία διήρκεσε πολύ περισσότερο από τις προηγούμενες προσπάθειες το 2023, ήταν η τρίτη προσπάθεια εκτόξευσης του Starship, τοποθετημένου πάνω στον πανύψηλο πυραυλικό εκτοξευτή Super Heavy. Και οι δύο σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την SpaceX, την εταιρεία πυραύλων και δορυφόρων που ιδρύθηκε το 2002 από τον Έλον Μασκ. Το Starship βρισκόταν στο διάστημα 15 λεπτά μετά την απογείωσή του και αναμένεται να ξεκινήσει την ατμοσφαιρική επανείσοδό του περίπου 50 λεπτά μετά την αποστολή.

Σε αντίθεση με τις δύο πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις πέρυσι, που είχαν ως κύριο στόχο να αποδείξουν ότι τα δύο στάδια του διαστημικού σκάφους μπορούν να διαχωριστούν μετά την εκτόξευση, τα σχέδια για τη σημερινή δοκιμή της προέβλεπαν μια προσπάθεια να ανοίξει η πόρτα ωφέλιμου φορτίου του Starship και να αναφλεγεί ένας από τους κινητήρες του στο διάστημα.

SpaceX: «Βαρόμετρο» το Starship στον ανταγωνισμό ΗΠΑ-Κίνας

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά τα πήγε την Πέμπτη, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι το Starship παραμένει σε σημαντική απόσταση από την πλήρη λειτουργία του. Ο Μασκ έχει δηλώσει ότι ο πύραυλος θα πρέπει να πραγματοποιήσει εκατοντάδες αποστολές χωρίς πλήρωμα πριν μεταφέρει τους πρώτους ανθρώπους. Και απαιτούνται πολλά άλλα φιλόδοξα ορόσημα που εποπτεύονται από τη NASA προτού το σκάφος εκτελέσει μια προσεδάφιση στο φεγγάρι με Αμερικανούς αστροναύτες.

Παρόλα αυτά, ο Μασκ βασίζεται στο Starship για να εκπληρώσει τον στόχο του να κατασκευάσει ένα μεγάλο, πολλαπλών χρήσεων διαστημόπλοιο επόμενης γενιάς, ικανό να στείλει ανθρώπους και φορτίο στο φεγγάρι αργότερα αυτή τη δεκαετία και τελικά να πετάξει στον Άρη.

Η μηχανολογική κουλτούρα της SpaceX, η οποία θεωρείται πιο ανεκτική στον κίνδυνο από πολλούς από τους πιο καθιερωμένους παίκτες της αεροδιαστημικής βιομηχανίας, βασίζεται σε μια στρατηγική δοκιμών πτήσης που ωθεί τα διαστημόπλοια μέχρι το σημείο αποτυχίας και στη συνέχεια βελτιώνει τις βελτιώσεις μέσω συχνών επαναλήψεων. Η NASA, ο μεγαλύτερος πελάτης της SpaceX, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιτυχία του Starship, στο οποίο η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δίνει κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα Artemis, διάδοχο των αποστολών Apollo που έφεραν αστροναύτες στο φεγγάρι για πρώτη φορά πριν από 50 και πλέον χρόνια.

Ενώ ο επικεφαλής της NASA, ο διοικητής Μπιλ Νέλσον, έχει «αγκαλιάσει» τη συχνή προσέγγιση του Μασκ για δοκιμές πτήσεων, οι αξιωματούχοι της υπηρεσίας τους τελευταίους μήνες έχουν καταστήσει σαφή την επιθυμία τους να δουν μεγαλύτερη πρόοδο στην ανάπτυξη του Starship, καθώς ο ανταγωνισμός ΗΠΑ και Κίνας φουντώνει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!