THEPOWERGAME
Ένας πρώην διευθυντής της Boeing που είχε επισημάνει ανησυχίες για τα πρότυπα ποιότητας του κατασκευαστή αεροσκαφών βρέθηκε νεκρός στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ το Σάββατο.
Ο Τζον Μπάρνετ, 62 ετών, βρέθηκε νεκρός μέσα στο φορτηγό του σε χώρο στάθμευσης ξενοδοχείου στο Τσαρλεστον, κατά το Business Insider, λίγες μέρες μετά την έναρξη επίσημης κατάθεσης σε δικαστική διαμάχη εναντίον της Boeing, σύμφωνα με πρώτο δημοσίευμα του BBC.
Το γραφείο του ιατροδικαστή της κομητείας Τσάρλεστον ανέφερε σε δήλωση του ότι ο Μπάρνετ πέθανε από τραύμα που φαίνεται να προκάλεσε ο ίδιος, σύμφωνα με πολλά μέσα ενημέρωσης, όπως το The Hill.
Η Boeing δήλωσε στο Business Insider: «Λυπούμαστε βαθιά για τον θάνατο του κ. Μπάρνετ και οι σκέψεις μας είναι με την οικογένεια και τους οικείους του».
Η αστυνομία διερευνά το θάνατο του Μπάρνετ. Εργάστηκε για περίπου 32 χρόνια στη Boeing πριν συνταξιοδοτηθεί το 2017 και για κάποιο διάστημα ήταν διευθυντής ποιότητας σε εργοστάσιο παραγωγής του 787 Dreamliner στο Βόρειο Τσάρλεστον.
Σε δήλωση του, ο Barnett είχε αναφέρει ότι παρατήρησε ανησυχητικά σημάδια πτώσης των προτύπων της Boeing, λέγοντας ότι ο κατασκευαστής έσπευδε να συναρμολογήσει τα αεροσκάφη του.
«Δεν έχω δει ακόμα αεροπλάνο από το Τσάρλεστον για το οποίο θα έβαζα το όνομά μου λέγοντας ότι είναι ασφαλές και αξιόπλοο», δήλωσε ο Μπάρνετ στους New York Times το 2019.
Εκείνο το έτος, είπε στο BBC ότι μια δοκιμή το 2016 για 300 συστήματα οξυγόνου έδειξε ότι το ένα τέταρτο απέτυχε να αναπτυχθεί. Ο Μπάρνετ ισχυρίστηκε επίσης ότι γνώριζε τουλάχιστον μια περίπτωση στο εργοστάσιο όπου οι εργαζόμενοι χρησιμοποίησαν ανταλλακτικά από κάδους απορριμμάτων για να τοποθετήσουν αεροσκάφη στη γραμμή παραγωγής.
Τον Ιανουάριο, ο Barnett μίλησε στο TMZ για περιπτώσεις όπου οι επιθεωρητές είχαν μόνο δύο ώρες για να βρουν ελαττώματα στα προϊόντα ενός προμηθευτή, εμποδίζοντας σημαντικά την ικανότητά τους να διεξάγουν σωστούς ελέγχους.
Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του Μπάρνετ και δήλωσε ότι ενώ βρήκε ορισμένα ελαττωματικά συστήματα οξυγόνου, όπως ανέφερε ο Μπάρνετ, τα απέσυρε από την παραγωγή, ώστε να μην τοποθετηθούν σε κανένα αεροσκάφος.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του Τσάρλεστον και διαπίστωσε ότι έλειπαν περισσότερα από 50 «μη συμμορφούμενα» εξαρτήματα, γεγονός που φαίνεται να προσδίδει αξιοπιστία στους ισχυρισμούς του Μπάρνετ για χρήση ανταλλακτικών από κάδους απορριμμάτων, σύμφωνα με το BBC.
Ο Μπάρνετ επρόκειτο να συνεχίσει την κατάθεσή του κατά της Boeing
Ο Μπάρνετ είχε καταθέσει μήνυση AIR21 κατά της Boeing, υποστηρίζοντας ότι υπονόμευσε την καριέρα του επειδή είχε εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια στο εργοστάσιο του Τσάρλεστον. Ο νόμος AIR21 είναι ένας νόμος που προστατεύει τους πληροφοριοδότες για την ασφάλεια των αεροπορικών εταιρειών.
Ο δικηγόρος του Μπάρνετ, Μπράιαν Νόουλς, δήλωσε ότι ο πρώην διευθυντής της Boeing έπρεπε να παρουσιαστεί για την τρίτη ημέρα της κατάθεσής του την Παρασκευή, σύμφωνα με τον Corporate Crime Reporter.
Την Πέμπτη τον ανέκριναν οι δικηγόροι της Boeing και στη συνέχεια την Παρασκευή τον αντεξέτασε ο Νόουλς, αλλά δεν εμφανίστηκε ούτε απάντησε σε κλήσεις το Σάββατο.
Οι δικηγόροι του Μπάρνετ ζήτησαν από το ξενοδοχείο του να ελέγξει τον πληροφοριοδότη, και τον βρήκαν νεκρό στο όχημά του, είπε ο Νόουλς στον Corporate Crime Reporter. Το BBC ανέφερε τις ίδιες λεπτομέρειες σχετικά με τον θάνατο του Μπάρνετ.
Η Boeing έχει βρεθεί τους τελευταίους μήνες στο επίκεντρο της κριτικής για ανησυχητικά ζητήματα ασφαλείας στα αεροσκάφη της 737 Max, αφού σε πτήση της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, φύσαξε ένα πώμα πόρτας από την άτραξιά της ενώ βρισκόταν στον αέρα.
Οι New York Times ανέφεραν τη Δευτέρα, επικαλούμενοι μια σειρά διαφανειών παρουσίασης, ότι η Boeing απέτυχε πρόσφατα σε 33 από τους 89 ελέγχους προϊόντων της FAA για την παραγωγή του 737 Max.
Την Δευτέρα, τουλάχιστον 50 επιβάτες τραυματίστηκαν όταν ένα Boeing 787 Dreamliner της Latam Airlines έπεσε ξαφνικά λόγω τεχνικού προβλήματος. Το 787 είναι το αεροσκάφος στο οποίο εργάστηκε ο Μπάρνετ στις εγκαταστάσεις του Βορείου Τσάρλεστον.