Γ.Δ.
1432.46 -0,36%
ACAG
-1,53%
5.81
CENER
-3,32%
9.61
CNLCAP
-0,72%
6.9
DIMAND
-1,75%
9.52
NOVAL
-0,37%
2.7
OPTIMA
+1,30%
12.5
TITC
-2,29%
32
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,47%
2.135
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
-3,11%
2.805
ΑΛΦΑ
-0,25%
1.59
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-0,55%
10.93
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.58
ΑΤΤ
+1,21%
8.38
ΑΤΤΙΚΑ
-1,62%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,38%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-1,96%
2
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.66
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,57%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
17.7
ΔΑΑ
-0,89%
7.84
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,87%
11.52
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.34
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,63%
0.317
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,39%
32.08
ΕΚΤΕΡ
+0,10%
1.948
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
0,00%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.07
ΕΛΣΤΡ
-2,73%
2.14
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.71
ΕΛΧΑ
-0,86%
1.854
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.255
ΕΤΕ
+0,07%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.56
ΕΥΡΩΒ
+0,72%
2.1
ΕΧΑΕ
-1,08%
4.6
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
+3,43%
0.3925
ΙΛΥΔΑ
+0,90%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,74%
4.97
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-1,52%
1.17
ΙΝΤΕΚ
-0,52%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,68%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.245
ΙΝΤΚΑ
-0,62%
3.225
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,70%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-2,95%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.174
ΚΟΥΕΣ
-1,32%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,41%
12.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,24%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,71%
7.02
ΛΑΜΨΑ
-0,52%
38.6
ΛΑΝΑΚ
-1,07%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
-6,72%
0.222
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.43
ΛΟΥΛΗ
+0,77%
2.62
ΜΑΘΙΟ
+2,56%
0.722
ΜΕΒΑ
+2,11%
3.87
ΜΕΝΤΙ
+2,16%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
-0,15%
3.415
ΜΙΝ
0,00%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,65%
21.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.94
ΜΟΤΟ
-1,54%
2.565
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,44%
23
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,26%
34.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+3,78%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,75%
0.27
ΞΥΛΠ
+2,05%
0.398
ΟΛΘ
+2,44%
21
ΟΛΠ
-1,51%
26.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,12%
16.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,35%
0.844
ΟΤΕ
-1,00%
14.84
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
+0,99%
1.02
ΠΑΠ
+5,22%
2.42
ΠΕΙΡ
-1,82%
3.88
ΠΕΡΦ
-2,08%
6.58
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.16
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
-1,63%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,44%
4.56
ΡΕΒΟΙΛ
-2,36%
1.865
ΣΑΡ
-1,18%
10.06
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
-3,88%
1.61
ΣΠΕΙΣ
-1,23%
6.4
ΣΠΙ
-2,15%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.15
ΤΖΚΑ
-3,03%
1.28
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,67%
1.18
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+1,89%
0.216
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.76
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Στοίχημα Ντράγκι ύψους 221 δισ. ευρώ για την ανόρθωση της Ιταλίας

Στοίχημα να απεγκλωβίσει την ιταλική οικονομία από μια 20ετία στασιμότητας και να την απαλλάξει από τη βαθύτερη ύφεση στην μεταπολεμική περίοδο φαίνεται να έχει βάλει ο πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Ντράγκι με το σχέδιο ανάκαμψης των 221 δισ. ευρώ που αναμένεται να εγκριθεί από το κοινοβούλιο μέχρι τα τέλη αυτής της εβδομάδας. Βάζοντας ψηλά στην ατζέντα επενδύσεις για την τόνωση της πράσινης ενέργειας, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης, ο Ντράγκι στοχεύει στην εξασφάλιση 191,5 δισ ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ε.Ε και 30 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό της χώρας. Η Ιταλία μαζί με την Ισπανία εκτιμάται πως θα λάβουν τη μερίδα του λέοντος από το πακέτο Next Generation EU των 750 δισ. ευρώ, με την κυβέρνηση Ντράγκι να έχει συνθέσει ένα οικονομικό πρόγραμμα σε 200 σελίδες και 500 γραφήματα.

Περίπου το 40% των ευρωπαϊκών κεφαλαίων αναμένεται να κατανεμηθούν στον ιταλικό Νότο που ιστορικά υστερεί σε επιδόσεις από τον Βορά όπου εδρεύει και καρποφορεί η βαριά βιομηχανία της χώρας. Παράλληλα η Ρώμη, όπως το Βερολίνο και το Παρίσι, λαμβάνουν μέτρα για να τονώσουν την εγχώρια επιχειρηματικότητα και να την θωρακίσουν από την εξαγορά εταιρειών από το εξωτερικό και ειδικότερα από την Κίνα. Η ανάγκη για να αποκτήσουν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε την αυτονομία τους σε στρατηγικούς κλάδους της οικονομίας εντάθηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας διότι, μεταξύ άλλων, εμφανίστηκαν σοβαρές ελλείψεις σε απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό.

Τώρα πια κοινός στόχος της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας, των τριών ισχυρότερων οικονομιών της Ευρωζώνης, είναι να αξιοποιηθούν τα ευρωπαϊκά κεφάλαια με τον βέλτιστο τρόπο για να αναρρώσουν οικονομίες από τη βαθύτερη οικονομική κρίση στην μεταπολεμική περίοδο που προκλήθηκε από την πανδημία του ιού SARS-CoV-2. Στη διαδικασία αυτή γιγαντώνεται ο ρόλος της γεωπολιτικής. «Θα ήταν κοροϊδία εάν η Ευρώπη με τους διαθέσιμους πόρους τους να επέτρεπε σε κινεζικές εταιρείες να επωφεληθούν από την ανάπτυξη κλάδων σαν την ηλεκτροκίνηση», είχε δηλώσει προ ημερών ο Τζιανκάρλο Τζιορτζέτι, υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της Ιταλίας, στον ραδιοφωνικό σταθμό Confapi. «Θα κατανεμηθούν δισεκατομμύρια από το ταμείο ανάκαμψης και ίσως η ιταλική αλλά και η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα έπρεπε να εστιάσουν στην τόνωση της προσφοράς», πρόσθεσε ο ίδιος.

Αφορμή για τα σχόλια του Ιταλού αξιωματούχου αποτέλεσε το πάγωμα της πώλησης της μονάδας κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων της Iveco, θυγατρική του ομίλου CNH Industrial της οικογενείας Ανιέλι, στην αυτοκινητοβιομηχανία FAW Group που ανήκει στο κινεζικό κράτος. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της CNH Industrial και της FAW Group τερματίστηκαν άδοξα όταν η ιταλική κυβέρνηση διεμήνυσε πως διαφωνεί με τη σύναψη συμφωνίας.

Μεταξύ των στρατηγικών επενδύσεων του Ντράγκι είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας του δικτύου ηλεκτροδότησης, η επένδυση στην παραγωγή ενέργειας από υδρογόνο και άλλα σχέδια ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Για τη μετάβαση της τρίτης μεγαλύτερης οικονομίας στην Ευρωζώνη σε πηγές πράσινης ενέργειας προβλέπονται 69,8 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 30 δισ ευρώ αφορούν την ανακαίνιση κτιρίων του δημοσίου προκειμένου να ενισχυθεί η ενεργειακή τους απόδοση. Στην κορυφή της λίστας των δαπανών του μεγαλόπνοου σχεδίου Ντράγκι βρίσκεται η ψηφιοποίηση, η καινοτομία, η ανταγωνιστικότητα και ο πολιτισμός, με συνολικά κονδύλια 46,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου Bloomberg. Στόχος της Ρώμης είναι, βέβαια, η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, ο μέσος όρος του απαιτούμενου χρόνου για να εφαρμοστεί μια εμπορική σύμβαση στην Ιταλία υπερβαίνει τις 1.100 ημέρες. Είναι διπλάσιο το διάστημα συγκριτικά με την Γερμανία, τη Γαλλία ή την Ισπανία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!