THEPOWERGAME
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε έτοιμος να «συνεργαστεί» με το Ριάντ για να δημιουργηθούν «οι συνθήκες προκειμένου να υπάρξει διαρκής ειρήνη στην Εγγύς Ανατολή» κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνδιάλεξής του χθες Τετάρτη με τον Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, τον πρίγκιπα διάδοχο της Σαουδικής Αραβίας, ανακοίνωσε το Ελιζέ.
«Η Γαλλία είναι έτοιμη να εργαστεί πλάι στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας (…) για να αποτραπεί η εξάπλωση της σύρραξης στην περιοχή και προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες διαρκούς ειρήνης στην Εγγύς Ανατολή», υπογραμμίζεται στο κείμενο που δημοσιοποιήθηκε από τις υπηρεσίες του κ. Μακρόν.
Ο πρόεδρος της Γαλλίας και ο de facto ηγέτης της Σαουδικής Αραβίας επανέλαβαν πως θεωρούν και οι δυο «επείγουσα ανάγκη να συναφθεί συμφωνία για κατάπαυση του πυρός» στη Λωρίδα της Γάζας, πάντα κατά το Ελιζέ.
Ο κ. Μακρόν υπενθύμισε τη «σθεναρή αντίθεση της Γαλλίας σε ισραηλινή επίθεση στη Ράφα, που θα μπορούσε να καταλήξει σε ανθρωπιστική καταστροφή νέας τάξης μεγέθους».
Ακόμη, αναφέρθηκε στα δυνητικά οφέλη της δημιουργίας του οικονομικού διαδρόμου Ινδίας/Μέσης Ανατολής/Ευρώπης (ΙΜΑΕ), κρίνοντας πως η δημιουργία του είναι πιο προσήκουσα παρά ποτέ με δεδομένη «τη μεγεθυνόμενη αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα».
Ο διάδρομος αυτός φιλοδοξείται να αποτελέσει εναλλακτική στους λεγόμενους νέους δρόμους του μεταξιού, σειρά θαλάσσιων και σιδηροδρομικών συνδέσεων των οικονομιών της Κίνας και της Ευρώπης. Το Παρίσι θέλει να δει τον διάδρομο ΙΜΑΕ να ενισχύει τις εμπορικές σχέσεις της Ινδίας, των χωρών της Μέσης Ανατολής και της Γηραιάς Ηπείρου.
Οι αντάρτες Χούθι, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, εξαπολύουν από τη 19η Νοεμβρίου επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, ιδίως όσων κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, εν μέσω του πολέμου Ισραήλ/Χαμάς.
Ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν τα δρομολόγια των πλοίων τους από την περιοχή αυτή στρατηγικής σημασίας, από την οποία διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.