Γ.Δ.
1417.81 +0,77%
ACAG
+1,90%
5.91
CENER
+0,61%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,24%
8.48
NOVAL
-0,48%
2.707
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,52%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.414
ΑΒΕ
+0,45%
0.444
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+9,59%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,82%
1.604
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,87%
11.47
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+5,42%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,14%
5.91
ΒΙΟΚΑ
-1,61%
2.44
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,65%
7.766
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,72%
11.26
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,76%
31.74
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
4.27
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,38%
7.87
ΕΛΣΤΡ
+3,79%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.69
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,19%
1.275
ΕΤΕ
+1,45%
7.81
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,37%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
2.058
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.805
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-2,50%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,58%
1.192
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,70%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+2,32%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,26%
0.482
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,70%
0.868
ΛΑΜΔΑ
+0,74%
6.79
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,83%
3.65
ΜΙΝ
-4,55%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
23.04
ΜΟΝΤΑ
+5,81%
3.28
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.72
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,97%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,46%
20.8
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+1,02%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,78%
0.895
ΟΤΕ
+1,47%
13.76
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,59%
3.574
ΠΕΤΡΟ
+3,67%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,09%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,89%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,56%
19.62
ΤΖΚΑ
+3,60%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,63%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,87%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.89
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Maersk: Ταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα και στο β’ εξάμηνο

Η Maersk ενημέρωσε την Τρίτη τους πελάτες της σε ανακοίνωσή της ότι θα πρέπει να προετοιμαστούν για διαταραχές διαρκείας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η δανέζικη ναυτιλιακή εκτιμάει ότι οι επιθέσεις των Χούθι θα επεκταθούν και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης στον προγραμματισμό της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, κάτι που ήδη συμβαίνει και προκαλεί σοβαρές διαταραχές στο εμπόριο.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν δώσει εντολή τα πλοία που κατευθύνονται προς τη διώρυγα του Σουέζ, να κατευθυνθούν προς την μεγαλύτερη διαδρομή που υπάρχει, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Γνωρίστε την καλύτερη εναλλακτική λύση για την είσοδό σας στην αγορά της Βόρειας Αμερικής και να είστε έτοιμοι να έχετε μετριασμούς», δήλωσε ο επικεφαλής της Maersk για τη Βόρεια Αμερική, Charles van der Steene, σε δήλωσή του. «Αρχίστε να ποσοτικοποιείτε και να προετοιμάζεστε για να μετριάσετε τις μετατοπίσεις στο κόστος της εφοδιαστικής σας αλυσίδας», πρόσθεσε. Η Maersk έχει προσθέσει περίπου 6% περισσότερη χωρητικότητα πλοίων προκειμένου να αντισταθμίσει τις καθυστερήσεις λόγω των μεγαλύτερων χρόνων διέλευσης γύρω από την Αφρική, δήλωσε.

Πόσο απειλητική είναι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Η ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε ποσοστό άνω του 55%, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, τους τελευταίους δύο περίπου μήνες, έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες για νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και άλλα αγαθά, καθώς ο συγκεκριμένος διάπλους θεωρείται από τους σημαντικότερους στον κόσμο.

Τόσο η παγκόσμια ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντική άνοδο στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία θα μπορούσε να συντηρήσει τις πληθωριστικές πιέσεις ή ακόμη και να οδηγήσει σε νέα άνοδο του πληθωρισμού. Σε μία στιγμή που το φαινόμενο εξασθενεί και οι κεντρικές τράπεζες ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μειώσεις επιτοκίων.

Σύμφωνα με την εξειδικευμένη σε δεδομένα και αναλύσεις για τις παγκόσμιες μεταφορές, πλατφόρμα Xeneta, το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη έχει αυξηθεί άνω του 200% στις πρώτες 52 ημέρες της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας που ξέσπασε στα μέσα Δεκεμβρίου. Για να γίνει αντιληπτός ο αντίκτυπος της κρίσης, σημειώνεται ότι η αύξηση ξεπερνά ακόμα και τις πρώτες 52 ημέρες της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!