Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Maersk: Ταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα και στο β’ εξάμηνο

Η Maersk ενημέρωσε την Τρίτη τους πελάτες της σε ανακοίνωσή της ότι θα πρέπει να προετοιμαστούν για διαταραχές διαρκείας στην Ερυθρά Θάλασσα. Η δανέζικη ναυτιλιακή εκτιμάει ότι οι επιθέσεις των Χούθι θα επεκταθούν και στο δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με μεγαλύτερους χρόνους διέλευσης στον προγραμματισμό της εφοδιαστικής τους αλυσίδας, κάτι που ήδη συμβαίνει και προκαλεί σοβαρές διαταραχές στο εμπόριο.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν δώσει εντολή τα πλοία που κατευθύνονται προς τη διώρυγα του Σουέζ, να κατευθυνθούν προς την μεγαλύτερη διαδρομή που υπάρχει, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, μετά τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Γνωρίστε την καλύτερη εναλλακτική λύση για την είσοδό σας στην αγορά της Βόρειας Αμερικής και να είστε έτοιμοι να έχετε μετριασμούς», δήλωσε ο επικεφαλής της Maersk για τη Βόρεια Αμερική, Charles van der Steene, σε δήλωσή του. «Αρχίστε να ποσοτικοποιείτε και να προετοιμάζεστε για να μετριάσετε τις μετατοπίσεις στο κόστος της εφοδιαστικής σας αλυσίδας», πρόσθεσε. Η Maersk έχει προσθέσει περίπου 6% περισσότερη χωρητικότητα πλοίων προκειμένου να αντισταθμίσει τις καθυστερήσεις λόγω των μεγαλύτερων χρόνων διέλευσης γύρω από την Αφρική, δήλωσε.

Πόσο απειλητική είναι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Η ανακατεύθυνση των εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ σε ποσοστό άνω του 55%, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης, τους τελευταίους δύο περίπου μήνες, έχει προκαλέσει έντονες ανησυχίες για νέες ανατιμήσεις σε τρόφιμα και άλλα αγαθά, καθώς ο συγκεκριμένος διάπλους θεωρείται από τους σημαντικότερους στον κόσμο.

Τόσο η παγκόσμια ναυτιλία όσο και η παγκόσμια οικονομία βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντική άνοδο στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, η οποία θα μπορούσε να συντηρήσει τις πληθωριστικές πιέσεις ή ακόμη και να οδηγήσει σε νέα άνοδο του πληθωρισμού. Σε μία στιγμή που το φαινόμενο εξασθενεί και οι κεντρικές τράπεζες ετοιμάζονται να προχωρήσουν σε μειώσεις επιτοκίων.

Σύμφωνα με την εξειδικευμένη σε δεδομένα και αναλύσεις για τις παγκόσμιες μεταφορές, πλατφόρμα Xeneta, το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη έχει αυξηθεί άνω του 200% στις πρώτες 52 ημέρες της κρίσης της Ερυθράς Θάλασσας που ξέσπασε στα μέσα Δεκεμβρίου. Για να γίνει αντιληπτός ο αντίκτυπος της κρίσης, σημειώνεται ότι η αύξηση ξεπερνά ακόμα και τις πρώτες 52 ημέρες της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!