THEPOWERGAME
Η ραγδαία άνοδος των κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου γρήγορης μόδας, όπως οι κινεζικές Shein και Temu, ανατρέπει την παγκόσμια βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών, καθώς ανταγωνίζονται όλο και περισσότερο για τον περιορισμένο χώρο των μεταφορών, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές με γρήγορους χρόνους διέλευσης, δήλωσαν περισσότερες από δέκα πηγές του κλάδου.
Η Shein, η PDD Group, η Temu και το TikTok Shop της ByteDance, η οποία ξεκίνησε πρόσφατα ηλεκτρονικές αγορές στις ΗΠΑ, στέλνουν την πλειονότητα των προϊόντων τους απευθείας από τα εργοστάσια στην Κίνα στους αγοραστές αεροπορικώς σε πακέτα με ατομική διεύθυνση, αναφέρει το Reuters.
Και η αυξανόμενη δημοτικότητά τους -η Shein και η Temu στέλνουν μαζί σχεδόν 600.000 πακέτα στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε μέρα, σύμφωνα με μια έκθεση του Κογκρέσου των ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2023- αυξάνει το κόστος των αεροπορικών μεταφορών από ασιατικούς κόμβους, όπως η Γκουανγκζού και το Χονγκ Κονγκ, κάνοντας τις περιόδους εκτός αιχμής σχεδόν να εξαφανίζονται και προκαλώντας ελλείψεις χωρητικότητας, ανέφεραν οι πηγές.
«Η μεγαλύτερη τάση που επηρεάζει τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές αυτήν τη στιγμή δεν είναι η Ερυθρά Θάλασσα, αλλά οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Shein ή η Temu», δήλωσε ο Basile Ricard, διευθυντής των δραστηριοτήτων της ευρύτερης Κίνας στην εταιρεία μεταφορών Bollore Logistics.
Η Shein στέλνει 5.000 τόνους την ημέρα, η Temu 4.000 τόνους
Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Cargo Facts Consulting, η Temu αποστέλλει περίπου 4.000 τόνους την ημέρα, η Shein 5.000 τόνους, η Alibaba.com 1.000 τόνους και η TikTok 800 τόνους. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου 108 φορτηγά Boeing 777 την ημέρα, ανέφερε η συμβουλευτική εταιρεία.
Με γνώμονα την ισχυρή ζήτηση για τα ρούχα τους σε χαμηλές τιμές, όπως οι μπλούζες των 10 δολαρίων και τα σορτσάκια μηχανόβιου των 5 δολαρίων, η Shein από μόνη της αντιπροσωπεύει το ένα πέμπτο της παγκόσμιας αγοράς γρήγορης μόδας, μετρούμενη με βάση τις πωλήσεις, και έχει τροφοδοτήσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, σύμφωνα με την Coresight Research.
Η γρήγορη μόδα αντιπροσωπεύει πλέον το ήμισυ των συνολικών διασυνοριακών αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας και καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με την εταιρεία μέσων ενημέρωσης για τις διασυνοριακές μεταφορές Baixiao.com.
Η ανάπτυξη της Shein και της Temu συμπιέζει τον χώρο για άλλες βιομηχανίες στα αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων, ακριβώς τη στιγμή που οι παγκόσμιες επιχειρήσεις προσπαθούν να βρουν εναλλακτικές επιλογές logistics λόγω των διαταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Όταν χτύπησε η κρίση της Διώρυγας του Σουέζ, δεν υπήρχε χωρητικότητα για να αγοραστεί, επειδή το ηλεκτρονικό εμπόριο την αγόρασε όλη», δήλωσε στέλεχος σε εταιρεία αερομεταφορών εμπορευμάτων, ο οποίος ζήτησε ανωνυμία λόγω των ευαισθησιών του κλάδου. Η εκπεφρασμένη ζήτηση αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών από το fast fashion άρχισε να αυξάνεται δραματικά το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, δήλωσαν αρκετές πηγές.
Μια γερμανική πηγή logistics δήλωσε ότι ακόμη και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Apple, μεταφέρουν μόνο 1.000 τόνους το πολύ την ημέρα και η αυξανόμενη ζήτηση φορτίου από τη γρήγορη μόδα θα μπορούσε να εκτοπίσει τους παραδοσιακούς μακροχρόνιους πελάτες, καθώς ανταγωνίζονται για την περιορισμένη αεροπορική χωρητικότητα.
Ορισμένοι αερομεταφορείς έχουν ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχοντας πρόσθετη χωρητικότητα τσάρτερ, «η οποία είναι ήδη σε μεγάλο βαθμό κλεισμένη μακροπρόθεσμα», δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής εταιρείας εφοδιαστικής Schenker.
«Η Shein βελτιστοποιεί συνεχώς τις προσπάθειές της για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία του πελάτη και την αποτελεσματικότητα της εκπλήρωσης», δήλωσε εκπρόσωπος της Shein, αρνούμενος να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις.
Το κυνήγι της χωρητικότητας
Η ξαφνική έξαρση της ζήτησης από τη γρήγορη μόδα, που ξεκίνησε πέρυσι, έχει ανεβάσει τις τιμές των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών από την Κίνα και εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη μακροπρόθεσμη έλλειψη χωρητικότητας.
«Με βάση αυτό που έχουμε δει, αυτό το μοντέλο του αεροπορικού ηλεκτρονικού εμπορίου δεν είναι βιώσιμο, ούτε από άποψη κέρδους ούτε από περιβαλλοντική άποψη», δήλωσε ο Guillermo Ochovo, διευθυντής της Cargo Facts Consulting.
Είπε ότι τόσο η Shein όσο και η Temu εξετάζουν τώρα περισσότερο τις θαλάσσιες μεταφορές λόγω του υψηλού κόστους των αεροπορικών μεταφορών και διερευνούν το ενδεχόμενο να ανοίξουν αποθήκες εκτός Κίνας για να συντομεύσουν τους χρόνους μεταφοράς σε άλλες περιοχές.
Η Shein έχει αρχίσει να στέλνει εμπορεύματα σε αποθήκες των ΗΠΑ για να επιταχύνει τους χρόνους αποστολής.
Ο στόλος των αερομεταφορών εμπορευμάτων της Κίνας θα υπερτριπλασιαστεί
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Baixiao Wang Yongqiang, σε μια παρουσίαση σε ένα φόρουμ της Boeing αεροπορικών μεταφορών στην Κίνα τον Δεκέμβριο, η αύξηση της προσφοράς των φορτηγών αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων δεν μπορεί να συμβαδίσει με την ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στις προοπτικές της για την εμπορική αγορά του 2023, η Boeing εκτίμησε ότι ο στόλος των αερομεταφορών εμπορευμάτων της Κίνας θα υπερτριπλασιαστεί σε 750 αεροσκάφη μεταξύ 2022 και 2042. Οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθούν απευθείας με τις αεροπορικές εταιρείες για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη χωρητικότητα, σύμφωνα με το στέλεχος ενός μεγάλου αερομεταφορέα εμπορευμάτων και της Unique Logistics.
«Η Temu, όπως καταλαβαίνουμε, ψάχνει να μισθώσει 12 φορτηγά αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Ψάχνουν την αγορά για οποιοδήποτε αεροσκάφος μπορούν να βρουν. Λάβαμε ακόμη και ένα αίτημα στην ιστοσελίδα μας», δήλωσε στο Reuters ο Marc Schlossberg, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Unique Air Freight.
Η Temu ανέφερε στο Reuters σε δήλωσή της ότι αναζητεί πωλητές με έδρα τις ΗΠΑ και την Ευρώπη «για να μειώσει τις αποστάσεις μεταφοράς και τους χρόνους παράδοσης» στους αγοραστές.
Οι αεροπορικές εταιρείες και οι διαμεταφορείς εξετάζουν επίσης πόση χωρητικότητα θα διαθέσουν για την επιχείρηση της Temu και της Shein, καθώς οι αποστολές και οι τιμές κυμαίνονται.
Ο Niall van de Wouw, επικεφαλής υπεύθυνος αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών για την πλατφόρμα συγκριτικής αξιολόγησης τιμών αεροπορικών και θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών Xeneta, δήλωσε ότι οι μάρκες γρήγορης μόδας προκαλούν μια «εμπορική ανισορροπία», με μεγάλες ποσότητες φορτίου να φεύγουν από το Χονγκ Κονγκ, αλλά οι όγκοι των εμπορευμάτων να είναι «πολύ χαμηλότεροι στο ταξίδι της επιστροφής μέσω του Ειρηνικού».
Ο αντίκτυπος των νέων κολοσσών του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας «αλλάζει το παιχνίδι», δήλωσε ο Schlossberg. «Αυτοί… αναδεικνύονται ως οι πιο σημαντικοί μοχλοί στον κλάδο».