THEPOWERGAME
Σε κρίση βρίσκεται ένα από τα αγαπημένα ροφήματα στη Βρετανία, το τσάι, με τα σούπερ μάρκετ της χώρας να προειδοποιούν για ελλείψεις σε ορισμένες σειρές τσαγιού, λόγω των κινδύνων εφοδιασμού από τις ναυτιλιακές-εμπορικές διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία.
Το British Retail Consortium δήλωσε ότι έχει παρατηρηθεί «προσωρινή διαταραχή» σε ορισμένες μάρκες μαύρου τσαγιού, ενώ μια πηγή του κλάδου δήλωσε ότι υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις σε αρωματικές μάρκες. Αν και οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι σούπερ μάρκετ φαίνεται να παρέχουν αφθονία σε επιλογές και στους ιστότοπούς τους σήμερα, οι εταιρείες προειδοποίησαν γενικά ότι η διάρκεια των διαταραχών στη ναυτιλία της Ερυθράς Θάλασσας θα καθορίσει το αν οι καταναλωτές θα δουν άδεια ράφια από τσάι στην Ευρώπη.
Μετά το τσάι τι;
Μάλιστα, μετά το ξέσπασμα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, το τσάι είναι το πρώτο είδος διατροφής που βρίσκεται σε κρίση. Η Βρετανία, που είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εισαγωγέας τσαγιού στον κόσμο, λαμβάνει περισσότερο από το ήμισυ του εισαγόμενου τσαγιού της από την Κένυα και την Ινδία, γεγονός που την καθιστά εξαρτημένη από τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας. Το μη επεξεργασμένο τσάι αποστέλλεται στο Ηνωμένο Βασίλειο για επεξεργασία και συσκευασία, συμβάλλοντας στο να καταστεί η Βρετανία ο 10ος μεγαλύτερος εξαγωγέας παγκοσμίως, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου (IEIT).
«Υπάρχει προσωρινή διακοπή σε ορισμένες μάρκες μαύρου τσαγιού, αλλά ο αντίκτυπος στους καταναλωτές θα είναι ελάχιστος, καθώς οι λιανοπωλητές δεν αναμένουν σημαντικές προκλήσεις», δήλωσε ο Andrew Opie, διευθυντής τροφίμων και βιωσιμότητας στο British Retail Consortium, το οποίο εκπροσωπεί τους μεγαλύτερους ομίλους σούπερ μάρκετ.
Μια πηγή της βιομηχανίας που γνωρίζει λεπτομέρειες για την παραγωγή δήλωσε ότι ενώ υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις, δεν περίμεναν μεγάλη έλλειψη.
Ο γενικός διευθυντής του IEIT Marco Forgione δήλωσε ότι το τσάι μπορεί να είναι «το πρώτο από τα πολλά είδη που θα εμπλακούν σε αυτή την κρίση της αλυσίδας εφοδιασμού». Να σημειωθεί τέλος, ότι η εναλλακτική ναυτιλιακή διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής μπορεί να προσθέσει 10-14 ημέρες σε ένα ταξίδι σε σύγκριση με το πέρασμα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ.