Γ.Δ.
1616.53 -0,10%
ACAG
-0,97%
6.1
AEM
-0,99%
4.5
AKTR
-1,65%
5.36
BOCHGR
+2,25%
5.46
CENER
-0,74%
9.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,36%
8.27
EVR
0,00%
1.745
NOVAL
+0,59%
2.555
OPTIMA
-0,43%
13.98
TITC
-0,84%
41.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-0,44%
2.24
ΑΒΕ
+1,17%
0.434
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.785
ΑΚΡΙΤ
-1,33%
0.74
ΑΛΜΥ
-0,23%
4.3
ΑΛΦΑ
-1,22%
1.867
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,14%
11.27
ΑΣΚΟ
-0,62%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,20%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+0,57%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,34%
5.81
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.915
ΒΙΟΣΚ
+0,97%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,53%
18.8
ΔΑΑ
+4,02%
8.646
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-0,08%
13.32
ΔΟΜΙΚ
+0,18%
2.825
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,58%
0.386
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
2.055
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,66%
2.28
ΕΛΠΕ
-1,12%
7.95
ΕΛΣΤΡ
-0,83%
2.4
ΕΛΤΟΝ
-1,18%
1.836
ΕΛΧΑ
-1,15%
2.14
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
-1,25%
8.54
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6.07
ΕΥΡΩΒ
+0,16%
2.488
ΕΧΑΕ
+0,30%
4.965
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.04
ΙΚΤΙΝ
+0,83%
0.363
ΙΛΥΔΑ
-1,98%
1.73
ΙΝΛΙΦ
-0,41%
4.83
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-0,77%
3.205
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-0,76%
1.3
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.3
ΚΡΙ
-0,61%
16.4
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,99%
0.804
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.94
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+3,48%
0.238
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
-0,87%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
0,00%
22.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
+0,53%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-0,86%
27.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,83%
2.4
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
37.02
ΝΑΚΑΣ
+3,18%
3.24
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.826
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.265
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,05%
28.8
ΟΛΠ
-0,30%
33.55
ΟΛΥΜΠ
-0,38%
2.59
ΟΠΑΠ
-1,05%
16.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.797
ΟΤΕ
-0,47%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,54%
11.12
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
+1,15%
2.64
ΠΕΙΡ
-0,62%
4.778
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+0,50%
8.04
ΠΛΑΘ
-1,23%
4
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,78%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
-1,33%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,42%
1.73
ΣΑΡ
-1,43%
12.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,13%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,77%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-0,58%
4.255
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Κανόνες για την απερίσκεπτη οδήγηση

Την ισχύ της απαγόρευσης οδήγησης σε ολόκληρη την ΕΕ, όταν επιβληθεί σε οδηγό από ένα κράτος-μέλος και την επέκταση του καταλόγου των σοβαρών τροχαίων παραβάσεων, προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μέσω νέων κανονισμών, θέτοντας και ένα σαφές ονοδιάγραμμα για την επιβολή των αποφάσεων απαγόρευσης της οδήγησης.

Ειδικότερα, σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θα πρέπει να οδηγούν σε έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης σε όλη την ΕΕ. Επί του παρόντος, εάν ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στην υπόλοιπη ΕΕ.

Για να διασφαλιστεί ότι η αναστολή, ο περιορισμός ή η αφαίρεση της άδειας οδήγησης μη μόνιμου κατοίκου θα εφαρμόζεται σε όλες τις χώρες της ΕΕ, οι νέοι κανόνες απαιτούν η απόφαση αυτή να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα.

Οι ευρωβουλευτές προτείνουν να προστεθεί η οδήγηση χωρίς δίπλωμα στον κατάλογο των σοβαρών παραβάσεων, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ένα θανατηφόρο τροχαίο, γεγονός που θα οδηγούσε σε ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με την έκπτωση από το δικαίωμα οδήγησης. Η οδήγηση με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα πάνω από το όριο αποτελεί επίσης μία από τις σοβαρές παραβάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε αφαίρεση διπλώματος. Οι ευρωβουλευτές έθεσαν χαμηλότερο όριο ταχύτητας για κατοικημένες περιοχές, πράγμα που σημαίνει ότι η οδήγηση με 30 χλμ/ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας σε αυτούς τους δρόμους θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ή αναστολή της άδειας οδήγησης.

Το Κοινοβούλιο προτείνει να οριστεί προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με αυτές τις αποφάσεις, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών, προσθέτουν οι ευρωβουλευτές.

Ο εισηγητής ΕΚ, Petar Vitanov, (Σοσιαλιστές, Βουλγαρία) δήλωσε: «Πιστεύω ότι η οδηγία αυτή θα συμβάλλει όχι μόνο στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην καλύτερη ευαισθητοποίηση των πολιτών για πιο υπεύθυνη οδήγηση, αυξάνοντας την διάθεσή τους να ακολουθήσουν τους κανόνες και να αποδεχθούν τις συνέπειες της παράβασής τους, ανεξάρτητα από το πού οδηγούν στην ΕΕ».

Το σχέδιο κανόνων εγκρίθηκε με 372 ψήφους υπέρ, 220 κατά και 43 αποχές. Το Κοινοβούλιο έχει πλέον ολοκληρώσει την πρώτη ανάγνωση και δεδομένου ότι το Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του, το νέο Κοινοβούλιο που θα εκλεγεί τον Ιούνιο του 2024 θα συνεχίσει τις εργασίες για την εν λόγω νομοθεσία.

Οι κανόνες για την έκπτωση από το δικαίωμα της οδήγησης αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων για την οδική ασφάλεια που παρουσίασε η Επιτροπή τον Μάρτιο του 2023, η οποία περιλαμβάνει επίσης μέτρα για διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τους κανόνες για τροχαίες παραβάσεις, τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος υπό διαπραγμάτευση με το Συμβούλιο. Η δέσμη μέτρων αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφάλειας για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου και στη μετάβαση προς όσο το δυνατόν πλησιέστερα σε μηδενικούς θανάτους στις οδικές μεταφορές στην ΕΕ έως το 2050 – «Vision Zero»).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!