Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,90%
5.35
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,88%
8.1
CNLCAP
+3,50%
7.4
DIMAND
-1,84%
8.53
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-2,82%
12.4
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-5,00%
1.33
ΑΒΕ
-0,21%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.32
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-4,03%
3.57
ΑΛΦΑ
-1,95%
1.5335
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,41%
9.205
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,83%
2.06
ΒΙΟ
-3,33%
4.93
ΒΙΟΚΑ
-2,02%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-5,50%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,96%
17
ΔΑΑ
-1,73%
7.724
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-6,34%
1.33
ΕΕΕ
-0,49%
32.82
ΕΚΤΕΡ
-5,81%
1.394
ΕΛΒΕ
+1,70%
4.78
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,15%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,70%
6.65
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-3,53%
1.64
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,46%
6.856
ΕΥΑΠΣ
-1,27%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-1,79%
1.97
ΕΧΑΕ
-2,94%
4.125
ΙΑΤΡ
-1,59%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,29%
4.69
ΙΝΛΙΦ
-1,87%
4.2
ΙΝΛΟΤ
-2,46%
0.871
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-3,33%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,05%
5.41
ΚΡΙ
-4,63%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-8,32%
0.86
ΛΑΒΙ
-6,75%
0.718
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-5,88%
0.8
ΛΕΒΚ
-4,72%
0.242
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,59%
1.24
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,62%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-2,86%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,09%
3.045
ΜΙΝ
-3,14%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,64%
19.18
ΜΟΝΤΑ
-3,58%
3.5
ΜΟΤΟ
-2,19%
2.46
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,79%
24.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+1,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,46%
30.88
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,48%
0.864
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-3,35%
20.2
ΟΛΠ
+2,25%
29.6
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-1,87%
14.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.797
ΟΤΕ
-2,13%
14.67
ΟΤΟΕΛ
-2,52%
10.06
ΠΑΙΡ
-4,13%
0.928
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,25%
3.516
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-2,13%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-1,16%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+0,78%
10.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,95%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-3,80%
1.52
ΣΠΕΙΣ
-3,17%
5.5
ΣΠΙ
-1,51%
0.522
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-3,35%
3.46
ΧΑΙΔΕ
-0,86%
0.575

Καμπανάκι για μεγάλη άνοδο των ναύλων και στις αερομεταφορές

Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ενδεχομένως να οδηγήσουν στα ύψη και τα ναύλα των εναέριων μεταφορών, εκτός από αυτά της ποντοπόρου ναυτιλίας, προειδοποιούν αναλυτές. H αναγκαστική παράκαμψη των θαλάσσιων οδών από την Ερυθρά Θάλασσα σημαίνει πως η παράδοση των εμπορευμάτων καθυστερεί περίπου ένα δεκαπενθήμερο από το προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, καθώς τα εμπορικά πλοία αναγκαστικά περνούν από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Αφρική.

Προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος, αρκετές εταιρείες στρέφονται στις αερομεταφορές, που συμπυκνώνουν τον χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων τους σε λίγα 24ώρα. Ο όμιλος της DHL επιβεβαίωσε στο CNBC πως αρκετές εταιρείες έχουν εξετάσει ως εναλλακτική τις εναέριες μεταφορές, αν και η άνοδος της ζήτησης είναι μετριασμένη, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση.

Πάντως, ήδη ο δείκτης Baltic Air Freight Index αναρριχήθηκε 6,4% την εβδομάδα που έκλεισε στις 30 Ιανουαρίου, αντιστρέφοντας την πτωτική πορεία του από τα μέσα Δεκεμβρίου, που παραδοσιακά σημειώνει άνοδο λόγω της καταναλωτικής φρενίτιδας των Χριστουγέννων. Τα ναύλα των αερομεταφορών από τη Σαγκάη αυξήθηκαν 8,8% την εβδομάδα έως τις 30 Ιανουαρίου και από το Χονγκ Κονγκ αναρριχήθηκαν 5,9%, αντίστοιχα.

Στελέχη της Xeneta, της εταιρείας αναλύσεων στις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές, επισημαίνουν πως άνοδος του κόστους των εναέριων μεταφορών παρατηρείται, κυρίως, για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xeneta, ο όγκος των εμπορευμάτων, κυρίως ειδών ρουχισμού, στις εναέριες μεταφορές από το Βιετνάμ στην Ευρώπη αυξήθηκε 62% την εβδομάδα που έληξε στις 14 Ιανουαρίου.

Εάν η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί, τότε «όλο και πιο πολλές εταιρείες θα αρχίσουν να πιέζονται περισσότερο», δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της Xeneta στο Reuters. Σε αυτήν τη φάση προβλέπεται μια αύξηση των ναύλων έως και 10% από τα υφιστάμενα επίπεδα. Στις εταιρείες που είναι περισσότερο εκτεθειμένες είναι η Birkenstock, η Nike, η Ralph Lauren, η Levi Strauss και ο όμιλος Phillips-Van Heusen Corporation, που ενσωματώνει τους οίκους Tommy Hilfinger και Calvin Klein.

Για την HSBC δεν είναι παρά ζήτημα χρόνου μέχρι να υπάρξει αύξηση του κόστος αερομεταφοράς εμπορευμάτων, διαβλέποντας πως οι ανοδικές τάσεις θα αρχίσουν να γίνονται αντιληπτές μέσα σε δύο ή και τρεις εβδομάδες, ιδιαίτερα εν όψει των εορτασμών της κινέζικης Πρωτοχρονιάς μέσα στον Φεβρουάριο, γνωστής και ως το Φεστιβάλ της Άνοιξης, που σηματοδοτεί το νέο σεληνιακό έτος. Αρκετά εργοστάσια στην Κίνα κλείνουν για ένα οκταήμερο έως τις 10 Φεβρουαρίου.

Έως τότε επικρατεί μεγάλη πίεση για την έγκαιρη παράδοση εμπορευμάτων, με τις παραγγελίες που δέχονται οι μεταφορικές εταιρείες να συσσωρεύονται ούτως ή άλλως. Δεδομένης και της αναταραχής στην ποντοπόρο ναυτιλία, το κόστος των αερομεταφορών αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Μερίδα αναλυτών, ωστόσο, θεωρεί πως η άνοδος αυτή θα είναι μετριασμένη, δεδομένου ότι ο Baltic Air Freight Index κινείται, γενικά, σε χαμηλά επίπεδα συγκριτικά με τα ιστορικά υψηλά επίπεδα που σημειώθηκαν εν μέσω πανδημίας. Αναλυτικά, ο Baltic Air Freight Index υποχώρησε περίπου 24% μέσα στο προηγούμενο 12μήνο.

Τα ναύλα στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν φθάσει έως τα 10.000 δολάρια για ένα κοντέινερ μήκους 40 ποδιών ή περίπου 12 μέτρων, με κατακόρυφη αύξηση από τον Νοέμβριο, όταν άρχισαν να εντείνονται οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη. Από την Ερυθρά Θάλασσα διέρχεται περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου. Επειδή οι ναυτιλιακές εταιρείες καταφεύγουν πια στην ασφαλέστερη επιλογή γύρω από την Αφρική, ο χρόνος παράδοσης των εμπορευμάτων, από ρούχα έως εξαρτήματα αυτοκινήτων αυξάνεται, περίπου 15 ημέρες πάνω, από ένα 30ήμερο που ίσχυε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!