Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

DW: “Τρύπα” 15 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό της Γερμανίας

Στα 15 δισ. ευρώ αναμένεται η «τρύπα» στο γερμανικό προϋπολογισμό του 2025 σύμφωνα με τη Deutsche Welle.  Eιδικότερα, μετά από πέντε ημέρες απεργίας, το συνδικάτο των μηχανοδηγών συμφώνησε να σταματήσει την απεργία, που ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει μέχρι αργά το απόγευμα της Δευτέρας, ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, εάν δεν βρεθεί λύση στις εργασιακές και μισθολογικές διεκδικήσεις του.

Η πλευρά της Deutsche Bahn πάντως συμφώνησε να μπει σε διαπραγμάτευση για το θέμα των ωρών εργασίας, για μισθολογικές αυξήσεις και ήδη δεσμεύθηκε να καταβάλει προσεχώς εφάπαξ επίδομα πληθωρισμού περί τα 1.500 ευρώ. Μένει να φανεί πόσες υποχωρήσεις είναι έτοιμο να κάνει το ισχυρό συνδικάτο μηχανοδηγών.

Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με υπολογισμούς οικονομολόγων η πενθήμερη απεργία κόστισε ήδη περίπου μισό δισεκατομμύριο συνολικά στη γερμανική οικονομία. Από την απεργία των μηχανοδηγών επηρεάστηκαν επιβατικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, τοπικά τρένα αλλά και προαστιακοί καθώς και εμπορικές αμαξοστοιχίες που εκτελούν δρομολόγια της DB.

Μετά τα τρένα τα υπόλοιπα ΜΜΜ;

Την ίδια ώρα η αναστάτωση για τους επιβάτες στο Βερολίνο δεν αποκλείεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με τοπικά μέσα του Βερολίνου ενδέχεται μετά τα τρένα να πάρουν τη σκυτάλη των προειδοποιητικών απεργιακών κινητοποιήσεων και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τραμ και μετρό του Βερολίνου. Στο επίκεντρο σειρά εργασιακών και μισθολογικών διεκδικήσεων, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Κάτι τέτοιο θα παρέλυε την πρωτεύουσα, δεδομένου ότι η πλειονότητα των πολιτών κινείται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με την Berliner Zeitung η τελευταία φορά που τα ΜΜΜ του Βερολίνου (BVG) κατέβηκαν σε απεργία ήταν το 2020, «για μισή μέρα τις πρωινές ώρες αιχμής». Κρίσιμες ανακοινώσεις του συνδικάτου Verdi αναμένονται το απόγευμα της Δευτέρας, ενώ αντίστοιχες διαπραγματεύσεις διεξάγονται σχεδόν σε όλα τα γερμανικά κρατίδια πλην της Βαυαρίας.

Εβδομάδα… προϋπολογισμών

Την ίδια ώρα άλλη μια δύσκολη εβδομάδα προϋπολογισμού ή μάλλον προϋπολογισμών ξεκινά για τη γερμανική κυβέρνηση. Αρχικά, στο τέλος της εβδομάδας, αναμένεται η ψήφιση του σύνθετου προϋπολογισμού για το 2024. Ένας προϋπολογισμός μείωσης δαπανών, περικοπών και παγώματος επενδύσεων μετά το δημοσιονομικό σοκ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς με την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, που παγώνει «κρυφά ταμεία».

H γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται όμως αντιμέτωπη και με μια επιπλέον σοβαρή δημοσιονομική πρόκληση. Σύμφωνα με διαρροές στον γερμανικό Τύπο και ο προϋπολογισμός του 2025 αναμένεται να εμφανίσει τρύπα στην καλύτερη περίπτωση 15 δισεκατομμυρίων και όχι πέντε, όπως αρχικά αναμενόταν. Ένας συνδυασμός αναμενόμενου ελλείμματος, έκτακτων δαπανών που αφορούν το 2024 αλλά και δαπανών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Μεγάλος χαμένος και το 2025 αναμένεται να είναι το Ταμείο για το Κλίμα, το μεγάλο δηλαδή στοίχημα των Πρασίνων.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!