Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

DW: “Τρύπα” 15 δισ. ευρώ στον προϋπολογισμό της Γερμανίας

Στα 15 δισ. ευρώ αναμένεται η «τρύπα» στο γερμανικό προϋπολογισμό του 2025 σύμφωνα με τη Deutsche Welle.  Eιδικότερα, μετά από πέντε ημέρες απεργίας, το συνδικάτο των μηχανοδηγών συμφώνησε να σταματήσει την απεργία, που ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει μέχρι αργά το απόγευμα της Δευτέρας, ήδη από τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας, εάν δεν βρεθεί λύση στις εργασιακές και μισθολογικές διεκδικήσεις του.

Η πλευρά της Deutsche Bahn πάντως συμφώνησε να μπει σε διαπραγμάτευση για το θέμα των ωρών εργασίας, για μισθολογικές αυξήσεις και ήδη δεσμεύθηκε να καταβάλει προσεχώς εφάπαξ επίδομα πληθωρισμού περί τα 1.500 ευρώ. Μένει να φανεί πόσες υποχωρήσεις είναι έτοιμο να κάνει το ισχυρό συνδικάτο μηχανοδηγών.

Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με υπολογισμούς οικονομολόγων η πενθήμερη απεργία κόστισε ήδη περίπου μισό δισεκατομμύριο συνολικά στη γερμανική οικονομία. Από την απεργία των μηχανοδηγών επηρεάστηκαν επιβατικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, τοπικά τρένα αλλά και προαστιακοί καθώς και εμπορικές αμαξοστοιχίες που εκτελούν δρομολόγια της DB.

Μετά τα τρένα τα υπόλοιπα ΜΜΜ;

Την ίδια ώρα η αναστάτωση για τους επιβάτες στο Βερολίνο δεν αποκλείεται να συνεχιστεί. Σύμφωνα με τοπικά μέσα του Βερολίνου ενδέχεται μετά τα τρένα να πάρουν τη σκυτάλη των προειδοποιητικών απεργιακών κινητοποιήσεων και οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τραμ και μετρό του Βερολίνου. Στο επίκεντρο σειρά εργασιακών και μισθολογικών διεκδικήσεων, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας.

Κάτι τέτοιο θα παρέλυε την πρωτεύουσα, δεδομένου ότι η πλειονότητα των πολιτών κινείται με μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με την Berliner Zeitung η τελευταία φορά που τα ΜΜΜ του Βερολίνου (BVG) κατέβηκαν σε απεργία ήταν το 2020, «για μισή μέρα τις πρωινές ώρες αιχμής». Κρίσιμες ανακοινώσεις του συνδικάτου Verdi αναμένονται το απόγευμα της Δευτέρας, ενώ αντίστοιχες διαπραγματεύσεις διεξάγονται σχεδόν σε όλα τα γερμανικά κρατίδια πλην της Βαυαρίας.

Εβδομάδα… προϋπολογισμών

Την ίδια ώρα άλλη μια δύσκολη εβδομάδα προϋπολογισμού ή μάλλον προϋπολογισμών ξεκινά για τη γερμανική κυβέρνηση. Αρχικά, στο τέλος της εβδομάδας, αναμένεται η ψήφιση του σύνθετου προϋπολογισμού για το 2024. Ένας προϋπολογισμός μείωσης δαπανών, περικοπών και παγώματος επενδύσεων μετά το δημοσιονομικό σοκ στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς με την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, που παγώνει «κρυφά ταμεία».

H γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται όμως αντιμέτωπη και με μια επιπλέον σοβαρή δημοσιονομική πρόκληση. Σύμφωνα με διαρροές στον γερμανικό Τύπο και ο προϋπολογισμός του 2025 αναμένεται να εμφανίσει τρύπα στην καλύτερη περίπτωση 15 δισεκατομμυρίων και όχι πέντε, όπως αρχικά αναμενόταν. Ένας συνδυασμός αναμενόμενου ελλείμματος, έκτακτων δαπανών που αφορούν το 2024 αλλά και δαπανών για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής. Μεγάλος χαμένος και το 2025 αναμένεται να είναι το Ταμείο για το Κλίμα, το μεγάλο δηλαδή στοίχημα των Πρασίνων.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!