Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Γερμανία: 6ήμερη απεργία στα τρένα, ζημιές 1 δισ. στη βιομηχανία

Εξαήμερη απεργία που θα διαρκέσει μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, ξεκίνησε το συνδικάτο των μηχανοδηγών στα τρένα της Γερμανίας, μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια και κόστος στη μεταπολεμική Γερμανία.

Το πανίσχυρο Συνδικάτο των Μηχανοδηγών GDL και ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι δεν κάνουν πίσω. Το βασικό αίτημα για μειωμένο ωράριο στις 35 ώρες χωρίς μείωση του μισθού δεν έχει ικανοποιηθεί, ούτε τα υπόλοιπα αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις και επίδομα πληθωρισμού.

Από την άλλη πλευρά η Deutsche Bahn καλεί το συνδικάτο των μηχανοδηγών να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να βρεθεί συμβιβασμός. Η πλευρά της DB προτείνει 37ωρο χωρίς μείωση μισθού και αυξήσεις στους μισθούς έως και 13%, κάτι που οι μηχανοδηγοί δεν θεωρούν αρκετό.

Η απόφαση πάντως των μηχανοδηγών προς το παρόν ελήφθη: νέα εξαήμερη απεργία από τα μεσάνυχτα της 24.01 μέχρι τις 18.00 την ερχόμενη Δευτέρα 29.01, από τις μεγαλύτερες απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά και τις πιο ακριβές στη μεταπολεμική Γερμανία σύμφωνα με την ιστοσελίδα tagesschau.de.

Οι επιβάτες, οι οποίοι στη Γερμανία χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά τρένα για να πάνε στις δουλειές τους, καλούνται να βρουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς και να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων.

Την ίδια ώρα έχει αυξηθεί η ζήτηση σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και αερομεταφορέων, όπως η Eurοwings. Και οι εφαρμογές για κρατήσεις ταξί ενημερώνουν ήδη τους πελάτες τους για την αυξημένη ζήτηση οδηγών και δρομολογίων τις επόμενες ημέρες, καλώντας τους να φροντίσουν έγκαιρα τον προγραμματισμό των μετακινήσεών τους.

Τρένα στη Γερμανία © EPA/RONALD WITTEK
Τρένα στη Γερμανία © EPA/RONALD WITTEK

Τεράστιες επιπτώσεις στη βιομηχανία, στο 1 δισ. οι ζημιές

Όσο για της επιπτώσεις στη βιομηχανία αναμένονται τεράστιες, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της διακίνησης εμπορευμάτων στη Γερμανία αλλά και προς την υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται μέσω του πυκνού γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Όπως αναφέρει στο ARD ο οικονομολόγος Μίχαελ Γκρέμλινγκ από το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας «μια ημέρα μόνο πανγερμανικής απεργίας των τρένων κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ». Με την ανακοίνωση και μόνο της εξαήμερης απεργίας το μεταφορικό κόστος εκτοξεύθηκε. «Πλησιάζουμε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ζημίες» παρατηρεί.

Από την πλευρά του ο υπ. Μεταφορών από τους  Φιλελευθέρους Φόλκερ Βίσινγκ μιλώντας στο ZDF ανέφερε ότι «δεν κατανοεί καθόλου το είδος αυτής της μισθολογικής διαμάχης» χαρακτηρίζοντας «ανεύθυνη» τη στάση του GDL, η οποία επηρεάζει «τα σχέδια εκατομμυρίων επιβατών.

Πηγή: Deutsche Welle

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!