THEPOWERGAME
Εξαήμερη απεργία που θα διαρκέσει μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου, ξεκίνησε το συνδικάτο των μηχανοδηγών στα τρένα της Γερμανίας, μία από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια και κόστος στη μεταπολεμική Γερμανία.
Το πανίσχυρο Συνδικάτο των Μηχανοδηγών GDL και ο επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι δεν κάνουν πίσω. Το βασικό αίτημα για μειωμένο ωράριο στις 35 ώρες χωρίς μείωση του μισθού δεν έχει ικανοποιηθεί, ούτε τα υπόλοιπα αιτήματα για μισθολογικές αυξήσεις και επίδομα πληθωρισμού.
Από την άλλη πλευρά η Deutsche Bahn καλεί το συνδικάτο των μηχανοδηγών να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να βρεθεί συμβιβασμός. Η πλευρά της DB προτείνει 37ωρο χωρίς μείωση μισθού και αυξήσεις στους μισθούς έως και 13%, κάτι που οι μηχανοδηγοί δεν θεωρούν αρκετό.
Η απόφαση πάντως των μηχανοδηγών προς το παρόν ελήφθη: νέα εξαήμερη απεργία από τα μεσάνυχτα της 24.01 μέχρι τις 18.00 την ερχόμενη Δευτέρα 29.01, από τις μεγαλύτερες απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά και τις πιο ακριβές στη μεταπολεμική Γερμανία σύμφωνα με την ιστοσελίδα tagesschau.de.
Οι επιβάτες, οι οποίοι στη Γερμανία χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά τρένα για να πάνε στις δουλειές τους, καλούνται να βρουν εναλλακτικά μέσα μεταφοράς και να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα των Γερμανικών Σιδηροδρόμων.
Την ίδια ώρα έχει αυξηθεί η ζήτηση σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και αερομεταφορέων, όπως η Eurοwings. Και οι εφαρμογές για κρατήσεις ταξί ενημερώνουν ήδη τους πελάτες τους για την αυξημένη ζήτηση οδηγών και δρομολογίων τις επόμενες ημέρες, καλώντας τους να φροντίσουν έγκαιρα τον προγραμματισμό των μετακινήσεών τους.
Τεράστιες επιπτώσεις στη βιομηχανία, στο 1 δισ. οι ζημιές
Όσο για της επιπτώσεις στη βιομηχανία αναμένονται τεράστιες, δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος της διακίνησης εμπορευμάτων στη Γερμανία αλλά και προς την υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται μέσω του πυκνού γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου.
Όπως αναφέρει στο ARD ο οικονομολόγος Μίχαελ Γκρέμλινγκ από το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας «μια ημέρα μόνο πανγερμανικής απεργίας των τρένων κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ». Με την ανακοίνωση και μόνο της εξαήμερης απεργίας το μεταφορικό κόστος εκτοξεύθηκε. «Πλησιάζουμε το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ζημίες» παρατηρεί.
Από την πλευρά του ο υπ. Μεταφορών από τους Φιλελευθέρους Φόλκερ Βίσινγκ μιλώντας στο ZDF ανέφερε ότι «δεν κατανοεί καθόλου το είδος αυτής της μισθολογικής διαμάχης» χαρακτηρίζοντας «ανεύθυνη» τη στάση του GDL, η οποία επηρεάζει «τα σχέδια εκατομμυρίων επιβατών.
Πηγή: Deutsche Welle