THEPOWERGAME
Επισκέπτες που θα καλύπτουν μόνο το 25% της συνολικής χωρητικότητας, εκτεταμένη χρήση μάσκας, κατάργηση στις παρελάσεις, τα πυροτεχνήματα αλλά και τις χειραψίες με το γιγάντιους Γκούφι και Μίκι που κυκλοφορούν στην εγκατάσταση… Στα τέλη Απριλίου ξανανοίγει τις πύλες της για το κοινό η Disneyland στη Καλιφόρνια (η Disney World στη Φλόριντα λειτουργεί ήδη από το καλοκαίρι με μέτρα και οι executives της The Walt Disney Company πίεζαν εδώ και καιρό την Πολιτεία της Καλιφόρνια).
Και το άνοιγμα εν μέσω πανδημίας σηματοδοτεί επίσης ακόμη μία προσπάθεια της The Walt Disney Company και του Δ.Σ. Μπόμπ Τσάπεκ να κάνει το… rebound στα κέρδη της κολοσσιαίας επιχείρησης.
H εταιρεία αναμένεται να επωφεληθεί από το άνοιγμα στην κερδοφορία του β’ τριμήνου, με τους αναλυτές να διαβλέπουν νέα άνοδο στην τιμή της μετοχής της. Προ ημερών, η αναλύτρια Τζέσικα Ρέιφ Έρλιχ διατηρούσε Buy rating για τη μετοχή της Walt Disney, με την τιμή της αμετακίνητη στα 223 δολάρια.
Να σημειωθεί πως από τον περασμένο Μάρτιο του 2020, οπότε και η πανδημία έριξε στα τάρταρα τα έσοδα της εταιρείας, η μετοχή της έχει ανακτήσει μέχρι σήμερα περισσότερο από το 140% της αξίας της (όχι μόνο εξαιτίας του λουκέτου στα πάρκα αναψυχής, αλλά και από το πλήγμα που δέχθηκαν λόγω πανδημίας οι Disney Cruise Line).
Ο CEO που τα κατάφερε καλύτερα από τον «μαθητευόμενο μάγο» και η ευκαιρία του streaming
Τα πράγματα μπορεί να ήταν δύσκολα για τη Disney πέρυσι τέτοια εποχή, όμως παράλληλα ξημέρωνε η εποχή της παντοκρατορίας του streaming. Από αυτό επωφελήθηκε στο έπακρο ο Μπομπ Τσάπεκ, ο διευθύνων σύμβουλος που ανέλαβε τα καθήκοντά του μέσα στο μάτι του κυκλώνα, στις 25 Φεβρουαρίου 2020, προερχόμενος από τη διεύθυνση του τομέα των θεματικών πάρκων της εταιρείας.
Ο αναλυτής της Comscore, Πολ Ντεργκαραμπέντιαν, συγκρίνει την πορεία μέσα σε αυτή την τελευταία χρονιά σαν κάτι βγαλμένο από την κλασική ταινία «Φαντασία« της Disney. Οι συνδρομές σε υπηρεσίες video-streaming ξεπέρασαν παγκοσμίως το ένα δισεκατομμύριο για πρώτη φορά πέρυσι, φτάνοντας το 1,1 δισεκατομμύριο (συνδρομές), μία αύξηση 26% σε σχέση με το 2019 σύμφωνα με στοιχεία της Motion Picture Association.
Και η παγκόσμια αγορά για το λεγόμενο home-mobile entertainment έφτασε τα 68,8 δισ. δολάρια το 2020, ενώ μόνο στις ΗΠΑ αντιστοιχούσε σε 308,6 εκατομμύρια δολάρια, μία αύξηση της τάξεως του 32% σε σχέση με το 2019.
Οι «Μεγάλοι Τέσσερις» και η Peacock
Ακριβώς εξαιτίας των τεράστιων περιθωρίων κέρδους της συγκεκριμένης αγοράς, οι λεγόμενοι «Big Four» (Μεγάλοι τέσσερις) του χώρου, το Netflix, το Disney+, το AMZN της Amazon.com Inc. και το Hulu Disney, κονταροχτυπιούνται για το ποιος θα έχει τα περισσότερα κέρδη. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η προσπάθεια του Netflix να ελέγξει τις διαμοιραζόμενες συνδρομές, προκειμένου να φέρει νέες εγγραφές στην πλατφόρμα.
Παράλληλα όμως, προκύπτουν και νέοι ανταγωνιστές, όπως η Peacock, που υπόσχεται δωρεάν συνδρομή, αντισταθμίζοντας τις απώλειες με κέρδη από τις διαφημίσεις. Και η οποία φέρεται να απειλεί κυρίως την παντοκρατορία και την «πίτα των κερδών» του Netflix, αλλά όχι μόνο.
Το ευρύτερο reopening της Καλιφόρνια
Παράλληλα, δεν είναι μόνο τα θεματικά πάρκα της Disney που ανοίγουν στην Καλιφόρνια. Στην ίδια γειτονιά άνοιξαν την Παρασκευή τα Universal Studios Hollywood της Comcast, ενώ η Legoland και η SeaWorld Entertainment άνοιξαν στις αρχές Απριλίου.