Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Υπό στενή παρακολούθηση τα 737 MAX 9 της Boeing από την FAA

Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) δήλωσε την Παρασκευή στο Reuters ότι η υπηρεσία σχεδιάζει «στενότερη παρακολούθηση» του 737 MAX 9 μετά την επιστροφή του αεροσκάφους στις πτήσεις μετά από την έκρηξη στην καμπίνα του αεροσκάφους που σημειώθηκε στον αέρα.

Ο Διοικητής της FAA Μάικ Γουίτακερ δήλωσε σε τηλεφωνική συνέντευξη ότι είναι “αρκετά σαφές” ότι η έκρηξη της καμπίνας του 737 MAX 9 της Alaska Airlines ήταν κατασκευαστικό και όχι σχεδιαστικό πρόβλημα, και υποσχέθηκε ότι θα διενεργήσει έναν ολοκληρωμένο έλεγχο των ζητημάτων παραγωγής της Boeing, ο οποίος θα ξεκινήσει με το 737 MAX 9 και θα επεκταθεί και σε άλλα αεροσκάφη, όπως δικαιολογείται από τα δεδομένα.

«Αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετό καιρό και ό,τι κι αν συμβαίνει δεν διορθώνει το πρόβλημα», δήλωσε ο Γουίτακερ, προσθέτοντας ότι δεν θα εγκρίνει την επιστροφή του MAX 9 στις πτήσεις έως ότου η υπηρεσία πειστεί ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να ξανασυμβεί αυτό».

Το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου στην πτήση 1282 της Alaska Air συνέβη καθώς το αεροσκάφος ανέβαινε μετά την απογείωσή του από το Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Νέος έλεγχος και στενότερη παρακολούθηση

Η FAA ανέφερε σε ανακοίνωσή της νωρίτερα την Παρασκευή ότι θα διενεργήσει νέο έλεγχο της γραμμής παραγωγής του Boeing 737 MAX 9 και των προμηθευτών του και ενδέχεται να προβεί σε περαιτέρω ελέγχους ανάλογα με τα αποτελέσματα.

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι η FAA σχεδιάζει «στενότερη παρακολούθηση των δεδομένων και συνεχή παρακολούθηση της κατάστασης» καθώς το MAX 9 επιστρέφει στην υπηρεσία.

Ο Γουίτακερ , ο οποίος βρίσκεται στη θέση του από τον Οκτώβριο, δήλωσε ότι ο έλεγχος της FAA «έχει ως στόχο να εξετάσει το σύστημα, να εξετάσει πώς γίνονται οι επιθεωρήσεις, πού γίνονται, πώς είναι η αλληλεπίδραση με τους προμηθευτές, πώς γίνεται η παράδοση, απλώς όλη η διαδικασία για να κατανοήσουμε πραγματικά πώς λειτουργεί και πού μπορεί να υπάρχουν σφάλματα».

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι δεν έχει άποψη για το αν η Boeing χρειάζεται αλλαγές στη διοίκηση ως αποτέλεσμα του περιστατικού. «Η προσοχή μου επικεντρώνεται στο να διασφαλίσουμε ότι θα φτάσουμε την εταιρεία σε ένα σημείο όπου θα κατασκευάζει ασφαλή αεροπλάνα που θα είναι αξιόπλοα και θα παραμένουν αξιόπλοα».

Τι λέει η Boeing 

Η Boeing δεν σχολίασε αμέσως την τελευταία κίνηση της FAA ή τα σχόλια του Whitaker. Την Πέμπτη, η εταιρεία δήλωσε ότι «θα συνεργαστεί πλήρως και με διαφάνεια με την FAA και το NTSB (Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών) στις έρευνές τους».

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι η εν εξελίξει εξέταση πιστοποίησης του Boeing 737 MAX 7 είναι ξεχωριστή από την εν εξελίξει εξέταση ασφάλειας του MAX 9 και αρνήθηκε περαιτέρω σχόλια.

Αναφερόμενος στην έρευνα για το MAX 9, είπε ότι ο οργανισμός παίρνει το χρόνο του «για να καταλάβει τι συνέβη» και σημείωσε ότι το πάνελ της καμπίνας που έσκασε ήταν ένα σχέδιο πώματος πόρτας που χρησιμοποιείται με ασφάλεια σε άλλο αεροσκάφος.

«Νομίζω ότι είναι αρκετά σαφές για εμάς ότι πρόκειται για κατασκευαστικό ζήτημα», δήλωσε ο Γουίτακερ , προσθέτοντας ότι η FAA «περνάει από μια διαδικασία για να βρει τρόπο να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη στην ακεραιότητα αυτών των θυρών με βύσματα».

Η FAA έχει ελέγξει στενά την ποιότητα της Boeing και άλλα ζητήματα τα τελευταία χρόνια. Ο οργανισμός δήλωσε ότι συνεχίζει να επιθεωρεί κάθε αεροσκάφος 737 MAX και 787 πριν εκδοθεί “πιστοποιητικό αξιοπλοΐας και δοθεί άδεια παράδοσης”. Συνήθως η FAA μεταβιβάζει την αρμοδιότητα έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων στον κατασκευαστή.

Ο Γουίτακερ δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρος για τον τρόπο με τον οποίο επιθεωρήθηκε το πώμα της πόρτας, αλλά ότι αυτό θα επανεξεταστεί, ενώ σημείωσε ότι το MAX 9 έχει περίπου 500.000 εξαρτήματα. «Σίγουρα δεν εξετάζουμε κάθε εξάρτημα, αλλά έτσι πρέπει να έχετε ένα σύστημα ελέγχου ποιότητας που να το κάνει αυτό … και (είναι) αρκετά ισχυρό για να δείτε αν κάτι δεν είναι σωστά συναρμολογημένο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!