Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Με αποτυπώματα και προσωποφωτογραφίες οι Βρετανοί στην ΕΕ

Όσοι Βρετανοί δεν έχουν ακόμη βιώσει την αναστάτωση που έχει επιφέρει το Brexit θα έρθουν αντιμέτωποι με τις νέες διαδικασίες που υπαγορεύει το Σύστημα Εισόδου/Εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕS), το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τις 6 Οκτωβρίου του 2024. Από την εκείνη την ημερομηνία και έπειτα στον έλεγχο διαβατηρίων, που γίνεται τυπικά  κατά την είσοδο στην ΕΕ από τρίτη χώρα θα προστεθεί η βιομετρική επαλήθευση με δακτυλικά αποτυπώματα και εικόνες προσώπου στο πλαίσιο μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας. Με το σύστημα αυτό υπολογίζεται πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις στα σύνορα με την ΕΕ όσο και αν στόχος των αρχών είναι να τις αποφύγουν. Ενδεικτικό είναι πως η διοίκηση του Eurotunnel στη Σήραγγα της Μάγχης υπολογίζει πως το μέσο χρονικό διάστημα για τη διεκπεραίωση των ελέγχων στα σύνορα της Μεγάλης Βρετανίας με τη Γαλλία θα αυξηθεί από ένα λεπτό σε πέντε με επτά λεπτά. Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί για καθυστερήσεις στη μετακίνηση εμπορευμάτων και επιβατών στο λιμάνι του Ντόβερ και τον τερματικό σταθμό Eurostar του Λονδίνου, αντίστοιχα. Οι γαλλικές αρχές που αναλαμβάνουν τους ελέγχους των ταξιδιωτών σε όλα αυτά τα σημεία -λιμάνι του Ντόβερ, Eurostar και Eurotunnel- συνεργάζονται με τους αρμοδίους στη Βρετανία για να την αποφυγή καθυστερήσεων.

Το νέο σύστημα EES ισχύει για όλους όσους έρχονται από τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ιαπωνία και την Αυστραλία, με εξαίρεση όσους διαθέτουν βίζα μακράς διαρκείας. Οπότε, η μετάβαση των Βρετανών τουριστών στον Eυρωπαϊκό Νότο δεν θα είναι τόσο εύκολη όσο πριν, τουλάχιστον μέχρι να προσαρμοστούν όλοι στο EES.

Η υιοθέτηση του EES έχει αναβληθεί κάποιες φορές, με την τελευταία παράταση να δίνεται τον περασμένο Μάιο λόγω τεχνικών δυσκολιών. Όμως, οι πρακτικές δυσκολίες παραμένουν. Παραδείγματος χάριν, η διοίκηση του Eurotunnel εξηγεί πως οι ταξιδιώτες θα πρέπει να βγαίνουν από τα αυτοκίνητά τους και να μεταβαίνουν τα ηλεκτρονικά σημεία ελέγχου για να περνούν τα βιομετρικά χαρακτηριστικά τους. Η εγκατάσταση των απαραίτητων συστημάτων, τα οποία θεωρητικά θα μπορούν να ολοκληρώνουν τους ελέγχους σε 500 οχήματα ανά ώρα, εκτιμάται πως θα κοστίσει  67 εκατ. στερλίνες. Σήμερα περίπου 840 αυτοκίνητα διέρχονται από τη Σήραγγα της Μάγχης ανά μία ώρα.

Ανάλογα συστήματα θα τεθούν σε λειτουργία σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, εξαιρουμένης της Κύπρου και της Ιρλανδίας διότι καμία από τις δυο χώρες δεν αποτελούν μέρος της Ζώνης Σένγκεν. Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν επίσης στην Ισλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Λίχτενσταϊν. Ο αεροπορικός κλάδος είχε δηλώσει πως οι αναβολές ήταν αναγκαίες για να γίνουν οι προσαρμογές. Όπως είχε αναφερθεί σε κοινή ανακοίνωση των διεθνών και ευρωπαϊκών φορέων του κλάδου (ACI, A4E, ERA και IATA) τον περασμένο Οκτώβριο, το EEA θα αλλάξει τα δεδομένα στη διαχείριση των συνόρων της ΕΕ, αλλά θα πρέπει να εξασφαλιστεί η ομαλή ενεργοποίηση του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!