Γ.Δ.
1534.78 -0,31%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,80%
1.85
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,87%
1.7345
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+0,88%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,51%
18.8
ΔΑΑ
+2,64%
8.312
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,47%
12.87
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+1,20%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,87%
2.405
ΕΧΑΕ
+1,90%
4.815
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,29%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,80%
3.31
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.384
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-1,39%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+1,00%
16.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.22
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,28%
4.309
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,33%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,32%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Πρόστιμο – μαμούθ στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given

Αποζημίωση 900 εκατ. δολαρίων επιδίκασαν οι δικαστικές αρχές της Αιγύπτου να πληρώσει η πλοιοκτήτρια Shoei Kisen Kaisha στην εταιρεία διαχείρισης της διώρυγας του Σουέζ (SCA) για τις απώλειες και δαπάνες που ανέκυψαν από την προσκόλληση και εν συνεχεία αποκόλληση του Ever Given. Το κοντέινερ πλοίο της Shoei Kisen Kaisha έχει, μάλιστα, κατασχεθεί στην Αίγυπτο μέχρι να καταλήξει η εταιρεία και η SCA σε συμφωνία. Aκινητοποιήθηκε επί μια εβδομάδα τον περασμένο μήνα, μπλοκάροντας πλήρως μια από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς στο παγκόσμιο εμπόριο. Στο πακέτο της αποζημίωσης που επιδικάστηκε περιλαμβάνονται δαπάνες της επιχείρησης αποκόλλησης του Ever Given, το οποίο είναι από ένα από μεγαλύτερα κοντέινερ πλοία στον κόσμο. Απεγκλωβίστηκε στις 29 Μαρτίου και μετακινήθηκε στην θαλάσσια περιοχή της Μεγάλης Πικρής Λίμνης (Great Bitter Lake).

Οι διαπραγματεύσεις για την αποζημίωση

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι νομικοί σύμβουλοι της Shoei Kisen Kaisha εξετάζουν την απαίτηση αποζημίωσης. Ο επικεφαλής της SCA, Οσάμα Ράμπια, σχολίασε στην αιγυπτιακή τηλεόραση πως οι διαπραγματεύσεις διαρκούν περισσότερο απ΄όσο αναμένονταν. Μια από τις ασφαλιστικές εταιρείες, η βρετανική U.K P&I Club ανακοίνωσε πως «παρά το μέγεθος της απαίτησης, οι κάτοχοι του εμπορευματοφόρου πλοίου διαπραγματεύονται καλόπιστα με την SCA». Πρόσθεσε πως έγινε μια «γενναιόδωρη προσφορά», συμπεριλαμβανομένων 300 εκατ. δολαρίων σε μπόνους για την επιχείρηση διάσωσης και ακόμη 300 εκατ. δολαρίων για την απώλεια φήμης. Όμως φαίνεται πως δεν υπήρξε ανταπόκριση. Σύμφωνα με υπολογισμούς της SCA, οι απώλειες που υπέστη σε τέλη διέλευσης από τη διώρυγα φθάνουν τα 15 εκατ. δολάρια ανά ημέρα.

Η ζημιά από την ακινητοποίηση του Ever Given

Με μήκος 400 μέτρων, όσο είναι το ύψος του Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ στη Νέα Υόρκη, και εμπορεύματα περίπου 200.000 τόνων, η ακινητοποίηση του Ever Given προκάλεσε μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων που μεταφέρουν διάφορα αγαθά από πετρέλαιο και φυσικό αέριο μέχρι τρόφιμα, ηλεκτρονικά είδη ή ακόμη και τσιπ.  Από τις 23 μέχρι τις 29 Μαρτίου, η προσκόλληση του Ever Given κατά μήκος της διώρυγας είχε μπλοκάρει τη διέλευση πάνω από 500 πλοίων, με κόστος 400 εκατ. δολαρίων ανά ώρα ή περίπου 9,6 δις δολαρίων ανά ημέρα στο παγκόσμιο εμπόριο. Η επιχείρηση απεγκλωβισμού ήταν μια διεθνής επιχείρηση καθώς η Αίγυπτος δέχτηκε τη συνδρομή διαφόρων χωρών. Επιπλοκές από την κατάσχεση του Ever Given έχουν προκληθεί και για την εταιρεία ναύλωσης Evergreen Marine, η οποία δήλωσε πως εξετάζεται η δικαστική εντολή και η δυνατότητα διαφορετικής μεταχείρισης του πλοίου από τα εμπορευματοκιβώτια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!