Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ryanair: Έχασε τρεις δικαστικές αγωγές κατά της ΕΕ

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία της Ryanair, έχασε ακόμη τρεις δικαστικές διαμάχες από τις 12 συνολικά αγωγές που έχει ξεκινήσει εναντίον των κρατικών πακέτων διάσωσης που δόθηκαν στις ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες της Finnair και SAS.

Ο ισχυρισμός της Ryanair ότι αυτές οι οικονομικές επιδοτήσεις σε ανταγωνιστικές εταιρείες αντίκειται στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων και είναι παράνομες, απορρίφθηκαν από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αεροπορική εταιρεία της Finnair δέχθηκε οικονομική ενίσχυση από τη φιλανδική κυβέρνηση ύψους 600 εκατ., ενώ στην περίπτωση της SAS δέχθηκε ισχυρές κρατικές ενισχύσεις από τη Δανία και τη Σουηδία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυτά τα κρατικά δάνεια στις αεροπορικές εταιρείες δεν αντίκεινται στο ευρωενωσιακό δίκαιο.

Η Ryanair, όπως και οι άλλες αεροπορικές εταιρείες είχαν τεράστιο οικονομικό πλήγμα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και πλέον παλεύει να επιστρέψει στην κερδοφορία και να καλύψει τα μεγάλα ελλείμματά της. Η Ryanair έχει ακόμη δικαστικές αγωγές και με άλλους ανταγωνιστές της, ανάμεσα σ’αυτους είναι η Deutsche Lufthansa και η Air France-KLM.

Η ιρλανδική αεροπορική χαμηλού κόστους θεωρεί ότι η βοήθεια παρέχει αθέμιτο πλεονέκτημα στους μεγάλους ανταγωνιστές της να μειώσουν ναύλους και να “καταπιούν” επιχειρηματικά ανταγωνιστές τους, όπως η ίδια.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η ιρλανδική εταιρεία δεν απέδειξε ότι η κρατική βοήθεια προς άλλες εταιρείες την εμποδίζει από το να αναπτύξει δραστηριότητα και να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς, π.χ. στη Δανία ή τη Σουηδία.

Ο εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ΕΕ είναι η δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τις αεροπορικές μεταφορές. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της κρατικής ενίσχυσης της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας στους ανταγωνιστές αντιβαίνουν στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου της ΕΕ. Οι σημερινές αποφάσεις ορίζουν τη διαδικασία ελευθέρωσης των αεροπορικών μεταφορών κατά 30 χρόνια, επιτρέποντας στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία να δώσουν στους εθνικούς τους αερομεταφορείς ένα ισχυρό προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους».

Θα ζητήσουμε τώρα από το Δικαστήριο της ΕΕ να ανατρέψει αυτές τις αθέμιτες επιδοτήσεις προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών. Για να εξέλθει η Ευρώπη από αυτήν την κρίση με μια λειτουργική ενιαία αγορά, πρέπει να επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις. Ο ανόθευτος ανταγωνισμός μπορεί να εξοικειώσει την αναποτελεσματικότητα και να ωφελήσει τους καταναλωτές μέσω χαμηλών ναύλων και επιλογών. Οι επιδοτήσεις, από την άλλη πλευρά, ενθαρρύνουν την αναποτελεσματικότητα και θα βλάψουν τους καταναλωτές για τις προσεχείς δεκαετίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!