Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ryanair: Έχασε τρεις δικαστικές αγωγές κατά της ΕΕ

Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία της Ryanair, έχασε ακόμη τρεις δικαστικές διαμάχες από τις 12 συνολικά αγωγές που έχει ξεκινήσει εναντίον των κρατικών πακέτων διάσωσης που δόθηκαν στις ανταγωνιστικές αεροπορικές εταιρείες της Finnair και SAS.

Ο ισχυρισμός της Ryanair ότι αυτές οι οικονομικές επιδοτήσεις σε ανταγωνιστικές εταιρείες αντίκειται στους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων και είναι παράνομες, απορρίφθηκαν από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αεροπορική εταιρεία της Finnair δέχθηκε οικονομική ενίσχυση από τη φιλανδική κυβέρνηση ύψους 600 εκατ., ενώ στην περίπτωση της SAS δέχθηκε ισχυρές κρατικές ενισχύσεις από τη Δανία και τη Σουηδία.

Ωστόσο, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυτά τα κρατικά δάνεια στις αεροπορικές εταιρείες δεν αντίκεινται στο ευρωενωσιακό δίκαιο.

Η Ryanair, όπως και οι άλλες αεροπορικές εταιρείες είχαν τεράστιο οικονομικό πλήγμα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και πλέον παλεύει να επιστρέψει στην κερδοφορία και να καλύψει τα μεγάλα ελλείμματά της. Η Ryanair έχει ακόμη δικαστικές αγωγές και με άλλους ανταγωνιστές της, ανάμεσα σ’αυτους είναι η Deutsche Lufthansa και η Air France-KLM.

Η ιρλανδική αεροπορική χαμηλού κόστους θεωρεί ότι η βοήθεια παρέχει αθέμιτο πλεονέκτημα στους μεγάλους ανταγωνιστές της να μειώσουν ναύλους και να “καταπιούν” επιχειρηματικά ανταγωνιστές τους, όπως η ίδια.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η ιρλανδική εταιρεία δεν απέδειξε ότι η κρατική βοήθεια προς άλλες εταιρείες την εμποδίζει από το να αναπτύξει δραστηριότητα και να διεκδικήσει μερίδιο της αγοράς, π.χ. στη Δανία ή τη Σουηδία.

Ο εκπρόσωπος της Ryanair δήλωσε:

«Ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της ΕΕ είναι η δημιουργία μιας πραγματικής ενιαίας αγοράς για τις αεροπορικές μεταφορές. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της κρατικής ενίσχυσης της Φινλανδίας, της Δανίας και της Σουηδίας στους ανταγωνιστές αντιβαίνουν στις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου της ΕΕ. Οι σημερινές αποφάσεις ορίζουν τη διαδικασία ελευθέρωσης των αεροπορικών μεταφορών κατά 30 χρόνια, επιτρέποντας στη Φινλανδία, τη Δανία και τη Σουηδία να δώσουν στους εθνικούς τους αερομεταφορείς ένα ισχυρό προβάδισμα σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους».

Θα ζητήσουμε τώρα από το Δικαστήριο της ΕΕ να ανατρέψει αυτές τις αθέμιτες επιδοτήσεις προς όφελος του ανταγωνισμού και των καταναλωτών. Για να εξέλθει η Ευρώπη από αυτήν την κρίση με μια λειτουργική ενιαία αγορά, πρέπει να επιτραπεί στις αεροπορικές εταιρείες να ανταγωνίζονται επί ίσοις όροις. Ο ανόθευτος ανταγωνισμός μπορεί να εξοικειώσει την αναποτελεσματικότητα και να ωφελήσει τους καταναλωτές μέσω χαμηλών ναύλων και επιλογών. Οι επιδοτήσεις, από την άλλη πλευρά, ενθαρρύνουν την αναποτελεσματικότητα και θα βλάψουν τους καταναλωτές για τις προσεχείς δεκαετίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!