Γ.Δ.
1480.23 -0,15%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+0,90%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,83%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,09%
1.448
ΑΒΕ
+4,16%
0.476
ΑΔΜΗΕ
+0,67%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,33%
3.08
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
-1,60%
11.7
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+1,76%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+2,53%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,88%
17.94
ΔΑΑ
-0,98%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+1,74%
11.7
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+3,87%
1.61
ΕΕΕ
-0,36%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-0,46%
4.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+1,78%
2.29
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.56
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.24
ΕΛΤΟΝ
+0,46%
1.76
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,16%
1.31
ΕΤΕ
+0,43%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-0,49%
2.229
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.78
ΙΑΤΡ
-0,86%
1.725
ΙΚΤΙΝ
-1,19%
0.414
ΙΛΥΔΑ
+5,78%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,49%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,61%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
3.39
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-3,32%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,21%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+1,31%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,48%
1.19
ΛΑΒΙ
+0,67%
0.9
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
7.42
ΛΑΜΨΑ
-1,64%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,73%
1.38
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,07%
3.69
ΜΙΝ
+2,54%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,51%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-1,90%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,22%
0.932
ΞΥΛΚ
+1,81%
0.281
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-0,94%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,85%
11.8
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,73%
3.92
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.88
ΠΛΑΘ
+1,65%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,39%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+5,91%
2.06
ΣΑΡ
-0,36%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,16%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.69
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+2,10%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,12%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γερμανία: Αύξηση 11% στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

Οι εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα στη Γερμανία, πέτυχαν μία μισθολογική συμφωνία με τους εργοδότες τους, όπως ανακοίνωσε σήμερα, η ένωση εργαζομένων ver.di, αντανακλώντας μία παρόμοια συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και των δήμων τον Απρίλιο.

Η συμφωνία καλύπτει περίπου 1,1 εκατομμύρια εργαζόμενους, οι μισθοί των οποίων θα αυξηθούν κατά μέσο όρο σε ποσοστό άνω του 11%, ενώ η ισχύς της λήγει την 31η Οκτωβρίου του 2025.

Γερμανία: Αισιοδοξία Σολτς για την κρίση του προϋπολογισμού

Αισιόδοξος ότι η κρίση του προϋπολογισμού μπορεί να ξεπεραστεί εμφανίστηκε σήμερα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Ειδικότερα, ο Σολτς δήλωσε σήμερα ότι είναι αισιόδοξος σχετικά με την θετική έκβαση των σκληρών συνομιλιών με τους εταίρους του στον κυβερνητικό συνασπισμό, για την επιτυχή αντιμετώπιση της κρίσης του προϋπολογισμού που ταλαιπωρεί την Γερμανία.

Μιλώντας σε μία διάσκεψη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), ο Σολτς τόνισε ότι δεν θα υπάρξει υποχώρηση από το κοινωνικό κράτος, που αποτελεί έναν τομέα κυβερνητικής παρέμβασης για τον οποίο, ο υπουργός των Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ που προέρχεται από το Δημοκρατικό Κόμμα, θεωρεί ότι πρέπει να μεταρρυθμιστεί.

Ο ασθενής της Ευρώπης χρειάζεται δραστική θεραπεία

Η Γερμανία παραπαίει και πρέπει να βρει σύντομα την πιο δραστική και κατάλληλη θεραπεία για να επιστρέψει σε ανάπτυξη. Η μεγαλύτερη και ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης εκτιμάται ότι θα είναι η μοναδική από τις χώρες του ΟΟΣΑ (πέρα από την Αργεντινή) που θα εμφανίσει ύφεση το 2023. Αυτό το στοιχείο από μόνο του επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό «ασθενής της Ευρώπης» που της αποδίδεται για δεύτερη φορά στη σύγχρονη ιστορία της.

Την ώρα που συνεχίζονται στο Βερολίνο οι διαπραγματεύσεις για τα δημοσιονομικά, με φόντο την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου που μπλοκάρει τη χρήση των αδιάθετων πόρων της πανδημίας και αναγκάζει τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς να βρει αλλού 60 δισ. ευρώ, η γερμανική οικονομία εμφανίζει σημάδια ύφεσης. Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε στο γ’ τρίμηνο, η ανεργία έφτασε σε υψηλό δύο ετών και οι γερμανικές επιχειρήσεις εγκαταλείπουν ή παγώνουν επενδυτικά σχέδια που είχαν προγραμματίσει για το 2024 υπό το φόβο οικονομικής στασιμότητας.

Σύμφωνα με τον Peter Bofinger, πρώην οικονομικό σύμβουλο της Άνγκελα Μέρκελ, υπάρχουν βαθύτερα προβλήματα από την γραφειοκρατία στην οποία κάποιοι αποδίδουν τη σημερινή κατάσταση. Τα προβλήματα αυτά εντοπίζονται στους τρεις ομόκεντρους κύκλους που χαρακτηρίζουν το οικονομικό μοντέλο της Γερμανίας: εξαγωγές, μεταποίηση και παραγωγή αυτοκινήτων.

Ο εξωτερικός και μεγαλύτερος κύκλος του οικονομικού μοντέλου είναι ο έντονος εξαγωγικός προσανατολισμός. Από τη δεκαετία του 1990, οι εξαγωγές ως ποσοστό του ΑΕΠ έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και βρίσκονται στο 47% που είναι πολύ υψηλότερο από το 29% της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας, το 20% της Κίνας και το 11% των ΗΠΑ. Στην εποχή της ραγδαίας παγκοσμιοποίησης οι εξαγωγές έδωσαν ώθηση στην οικονομία ενώ τα μεγάλα πλεονάσματα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αντανακλούσαν την έλλειψη εγχώριας ζήτησης. Σήμερα, με την άνοδο του προστατευτισμού, η Γερμανία δεν μπορεί πλέον να στηρίζεται τόσο στις εξαγωγές.

Ο μεσαίος κύκλος του οικονομικού μοντέλου της Γερμανίας είναι ότι εστιάζει στη μεταποίηση. Το ποσοστό της μεταποίησης σε προστιθέμενη αξία είναι 19%, ξανά πολύ μεγαλύτερο από το 11% των ΗΠΑ και διπλάσιο από της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας. Η βιομηχανική της βάση, μετά από δεκαετίες άνθησης, δέχεται πλέον ισχυρό πλήγμα από την άνοδο των ενεργειακών τιμών και την ανάγκη πράσινης μετάβασης.

Εσωτερικός κύκλος της μεταποίησης είναι ο κλάδος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση πωλήσεων στην κινεζική αγορά. Η παραγωγή αυτοκινήτων κορυφώθηκε στη Γερμανία το 2017 και σήμερα βρίσκεται σε επίπεδα χαμηλότερα και από το 2008. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Volkswagen στην κινεζική αγορά είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μέχρι πριν λίγα χρόνια η Γερμανία προμήθευε την Κίνα με ανεπτυγμένες τεχνολογίες και τώρα γίνεται το αντίστροφο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!