Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Γερμανία: Αύξηση 11% στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

Οι εργαζόμενοι του δημοσίου τομέα στη Γερμανία, πέτυχαν μία μισθολογική συμφωνία με τους εργοδότες τους, όπως ανακοίνωσε σήμερα, η ένωση εργαζομένων ver.di, αντανακλώντας μία παρόμοια συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και των δήμων τον Απρίλιο.

Η συμφωνία καλύπτει περίπου 1,1 εκατομμύρια εργαζόμενους, οι μισθοί των οποίων θα αυξηθούν κατά μέσο όρο σε ποσοστό άνω του 11%, ενώ η ισχύς της λήγει την 31η Οκτωβρίου του 2025.

Γερμανία: Αισιοδοξία Σολτς για την κρίση του προϋπολογισμού

Αισιόδοξος ότι η κρίση του προϋπολογισμού μπορεί να ξεπεραστεί εμφανίστηκε σήμερα ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς. Ειδικότερα, ο Σολτς δήλωσε σήμερα ότι είναι αισιόδοξος σχετικά με την θετική έκβαση των σκληρών συνομιλιών με τους εταίρους του στον κυβερνητικό συνασπισμό, για την επιτυχή αντιμετώπιση της κρίσης του προϋπολογισμού που ταλαιπωρεί την Γερμανία.

Μιλώντας σε μία διάσκεψη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), ο Σολτς τόνισε ότι δεν θα υπάρξει υποχώρηση από το κοινωνικό κράτος, που αποτελεί έναν τομέα κυβερνητικής παρέμβασης για τον οποίο, ο υπουργός των Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ που προέρχεται από το Δημοκρατικό Κόμμα, θεωρεί ότι πρέπει να μεταρρυθμιστεί.

Ο ασθενής της Ευρώπης χρειάζεται δραστική θεραπεία

Η Γερμανία παραπαίει και πρέπει να βρει σύντομα την πιο δραστική και κατάλληλη θεραπεία για να επιστρέψει σε ανάπτυξη. Η μεγαλύτερη και ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης εκτιμάται ότι θα είναι η μοναδική από τις χώρες του ΟΟΣΑ (πέρα από την Αργεντινή) που θα εμφανίσει ύφεση το 2023. Αυτό το στοιχείο από μόνο του επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό «ασθενής της Ευρώπης» που της αποδίδεται για δεύτερη φορά στη σύγχρονη ιστορία της.

Την ώρα που συνεχίζονται στο Βερολίνο οι διαπραγματεύσεις για τα δημοσιονομικά, με φόντο την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου που μπλοκάρει τη χρήση των αδιάθετων πόρων της πανδημίας και αναγκάζει τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς να βρει αλλού 60 δισ. ευρώ, η γερμανική οικονομία εμφανίζει σημάδια ύφεσης. Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε στο γ’ τρίμηνο, η ανεργία έφτασε σε υψηλό δύο ετών και οι γερμανικές επιχειρήσεις εγκαταλείπουν ή παγώνουν επενδυτικά σχέδια που είχαν προγραμματίσει για το 2024 υπό το φόβο οικονομικής στασιμότητας.

Σύμφωνα με τον Peter Bofinger, πρώην οικονομικό σύμβουλο της Άνγκελα Μέρκελ, υπάρχουν βαθύτερα προβλήματα από την γραφειοκρατία στην οποία κάποιοι αποδίδουν τη σημερινή κατάσταση. Τα προβλήματα αυτά εντοπίζονται στους τρεις ομόκεντρους κύκλους που χαρακτηρίζουν το οικονομικό μοντέλο της Γερμανίας: εξαγωγές, μεταποίηση και παραγωγή αυτοκινήτων.

Ο εξωτερικός και μεγαλύτερος κύκλος του οικονομικού μοντέλου είναι ο έντονος εξαγωγικός προσανατολισμός. Από τη δεκαετία του 1990, οι εξαγωγές ως ποσοστό του ΑΕΠ έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και βρίσκονται στο 47% που είναι πολύ υψηλότερο από το 29% της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας, το 20% της Κίνας και το 11% των ΗΠΑ. Στην εποχή της ραγδαίας παγκοσμιοποίησης οι εξαγωγές έδωσαν ώθηση στην οικονομία ενώ τα μεγάλα πλεονάσματα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αντανακλούσαν την έλλειψη εγχώριας ζήτησης. Σήμερα, με την άνοδο του προστατευτισμού, η Γερμανία δεν μπορεί πλέον να στηρίζεται τόσο στις εξαγωγές.

Ο μεσαίος κύκλος του οικονομικού μοντέλου της Γερμανίας είναι ότι εστιάζει στη μεταποίηση. Το ποσοστό της μεταποίησης σε προστιθέμενη αξία είναι 19%, ξανά πολύ μεγαλύτερο από το 11% των ΗΠΑ και διπλάσιο από της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας. Η βιομηχανική της βάση, μετά από δεκαετίες άνθησης, δέχεται πλέον ισχυρό πλήγμα από την άνοδο των ενεργειακών τιμών και την ανάγκη πράσινης μετάβασης.

Εσωτερικός κύκλος της μεταποίησης είναι ο κλάδος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση πωλήσεων στην κινεζική αγορά. Η παραγωγή αυτοκινήτων κορυφώθηκε στη Γερμανία το 2017 και σήμερα βρίσκεται σε επίπεδα χαμηλότερα και από το 2008. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Volkswagen στην κινεζική αγορά είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Μέχρι πριν λίγα χρόνια η Γερμανία προμήθευε την Κίνα με ανεπτυγμένες τεχνολογίες και τώρα γίνεται το αντίστροφο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!