Γ.Δ.
1431.19 +0,30%
ACAG
-0,34%
5.85
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,32%
9.44
NOVAL
+0,75%
2.7
OPTIMA
+2,36%
13
TITC
-0,94%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
+0,43%
1.386
ΑΒΕ
+0,43%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.135
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
-1,04%
2.85
ΑΛΦΑ
-0,87%
1.5465
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
10.92
ΑΣΚΟ
+1,09%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-1,39%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.64
ΑΤΤ
+0,48%
8.42
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.05
ΒΙΟΣΚ
-0,30%
1.67
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,04%
17.52
ΔΑΑ
+0,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,17%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+0,30%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,32%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-0,96%
1.55
ΕΕΕ
+0,36%
33.32
ΕΚΤΕΡ
+0,21%
1.948
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,47%
2.12
ΕΛΛ
-1,10%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,99%
2.07
ΕΛΠΕ
+2,00%
7.14
ΕΛΣΤΡ
+0,95%
2.13
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.704
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,78%
1.285
ΕΤΕ
+0,36%
7.858
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,45%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.064
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.52
ΙΑΤΡ
0,00%
1.585
ΙΚΤΙΝ
+1,45%
0.3855
ΙΛΥΔΑ
-0,31%
1.6
ΙΝΚΑΤ
+1,98%
5.15
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,74%
1.202
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,84%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,48%
3.17
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,75%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+1,36%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-0,44%
0.455
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,41%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
-0,12%
0.831
ΛΑΜΔΑ
+1,88%
7.04
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
+3,45%
0.24
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+0,60%
3.35
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
21.7
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.99
ΜΟΤΟ
+0,58%
2.615
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,09%
22.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.57
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
34.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,44%
0.906
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+2,66%
27
ΟΛΥΜΠ
+2,51%
2.45
ΟΠΑΠ
-2,01%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,43%
0.83
ΟΤΕ
-1,41%
14.66
ΟΤΟΕΛ
+3,24%
11.48
ΠΑΙΡ
-0,99%
1
ΠΑΠ
+2,94%
2.45
ΠΕΙΡ
+2,17%
3.908
ΠΕΡΦ
-0,30%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-2,72%
14.3
ΠΡΔ
-0,91%
0.218
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,78%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+0,53%
1.89
ΣΑΡ
-2,55%
9.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.56
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.11
ΤΖΚΑ
+2,77%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,18%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-0,91%
0.218
ΦΡΛΚ
+3,46%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

ΕΕ: Πολίτες ψηφίζουν αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια

Η πλειονότητα των κατοίκων στις ευρωπαϊκές πόλεις υποστηρίζει τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων κινητήρων εσωτερικής καύσης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από το 2030, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων που υπερθερμαίνουν τον πλανήτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης (YouGov) που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό υποστηρικτών της προστασίας του περιβάλλοντος.

Από το σύνολο των 10.050 συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος στη δημοσκόπηση, ποσοστό 63% δήλωσε ότι υποστηρίζει την ιδέα ότι μετά το 2030 μόνο αυτοκίνητα τα οποία δεν εκπέμπουν βλαβερά αέρια, θα πρέπει να πωλούνται στην Ευρώπη.

Η διαδικτυακή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ανθρώπων από 15 πόλεις τον τελευταίο μήνα, συμπεριλαμβανομένων του Λονδίνου, της Βαρσοβίας και της Βουδαπέστης, με το 29%, κατά μέσο όρο, να είναι αντίθετο στην ιδέα του τερματισμού των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης, ενώ ποσοστό 8% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν γνωρίζει σχετικά με το ερώτημα που τέθηκε.

Σε όλες τις πόλεις, η πλειονότητα των συμμετεχόντων, από το 51% στην Αμβέρσα και το Βερολίνο μέχρι το 77% στη Ρώμη, υποστήριξαν την απαγόρευση.

Η ομάδα της καμπάνιας Transport & Environment (T&E), με έδρα τις Βρυξέλλες, που παρήγγειλε τη διαδικτυακή δημοσκόπηση, παρότρυνε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στις προτάσεις για την περιβαλλοντική πολιτική, που πρέπει να υποβληθούν μέχρι τον Ιούνιο.

«Οι άνθρωποι στις πόλεις είναι αυτοί που είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα τοξικά επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και δεν επιθυμούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να πωλούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που είναι αναγκαίο», σύμφωνα με την διευθύντρια της T&E για τα οχήματα Τζούλια Πολισκάνοβα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι θα αξιολογήσει «σε ποια χρονική στιγμή, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να σταματήσουν να έρχονται στην αγορά» προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών βλαβερών αερίων στην ΕΕ για το 2030.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει αυτή τη χρονιά πιο δραστικές μειώσεις στις εκπομπές βλαβερών ρύπων από τα αυτοκίνητα, όπως επίσης και νομοθεσία για την επέκταση των υποδομών ηλεκτρικής φόρτισης.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας σχεδόν τριπλασιάστηκαν στα ένα και πλέον εκατομμύριο οχήματα το 2020 ή ποσοστό μεγαλύτερο του 10% των συνολικών πωλήσεων.

Η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία, αλλά και άλλες έξι χώρες παρότρυναν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον προηγούμενο μήνα να καθορίσει μία πανευρωπαϊκή καταληκτική ημερομηνία για την κατάργηση των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Η ημερομηνία αυτή θα πρέπει να εναρμονιστεί με το στόχο της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050» όπως δήλωσε ένας Ευρωπαίος διπλωμάτης από μία από τις παραπάνω χώρες.

«Αν εξετάσετε το χρόνο χρήσης των αυτοκινήτων, τότε θα πρέπει να σταματήσετε να προσθέτετε νέα αυτοκίνητα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης) στην αγορά το 2030».

Η Βρετανία, η οποία δεν είναι πλέον μέλος της ΕΕ, θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων και αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου το 2030.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!