Γ.Δ.
1513.39 +0,16%
ACAG
+0,68%
5.96
BOCHGR
-0,21%
4.74
CENER
-0,10%
9.99
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,85%
8.2
EVR
+0,66%
1.515
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
+0,76%
39.95
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,69%
1.718
ΑΒΕ
+4,31%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,71%
2.82
ΑΚΡΙΤ
+9,87%
0.835
ΑΛΜΥ
-1,23%
4.42
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.7495
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,39%
10.42
ΑΣΚΟ
+0,94%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-2,20%
7.12
ΑΤΕΚ
+9,78%
0.494
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.776
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.26
ΒΙΟ
+0,51%
5.9
ΒΙΟΚΑ
+3,02%
2.05
ΒΙΟΣΚ
-1,23%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
18.5
ΔΑΑ
-0,12%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,08%
12.68
ΔΟΜΙΚ
-0,34%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,49%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-1,88%
2.09
ΕΕΕ
-0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+1,08%
1.87
ΕΛΒΕ
-1,39%
4.98
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.22
ΕΛΠΕ
-0,19%
7.685
ΕΛΣΤΡ
-0,94%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.884
ΕΛΧΑ
-2,01%
2.19
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
+0,20%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+0,59%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,72%
2.374
ΕΧΑΕ
-0,82%
4.81
ΙΑΤΡ
+0,91%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-1,21%
0.3685
ΙΛΥΔΑ
+2,11%
1.94
ΙΝΚΑΤ
-1,45%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-33,05%
0.0399
ΙΝΛΙΦ
-1,06%
4.65
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.066
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.15
ΙΝΤΕΤ
-2,04%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,79%
3.15
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.385
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-2,05%
0.477
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+0,65%
6.2
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+1,44%
1.06
ΛΑΒΙ
+1,35%
0.826
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,97%
1.04
ΛΕΒΚ
-0,75%
0.264
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+0,84%
2.4
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,65%
3.08
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,38%
21.28
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.7
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,71%
25.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,29%
34.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,01%
0.8
ΞΥΛΚ
+5,61%
0.301
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,36%
22.3
ΟΛΠ
+0,33%
30.35
ΟΛΥΜΠ
-1,54%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,63%
0.795
ΟΤΕ
-0,33%
15.05
ΟΤΟΕΛ
+0,90%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.08
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
+0,26%
4.206
ΠΕΡΦ
+0,68%
5.89
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
+0,97%
1.252
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,10%
6.65
ΠΡΟΦ
+1,48%
5.48
ΡΕΒΟΙΛ
+0,57%
1.75
ΣΑΡ
-0,18%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,27%
0.366
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,97%
6.24
ΣΠΙ
-2,13%
0.644
ΣΠΥΡ
+5,96%
0.16
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,58%
1.72
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
+0,88%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σιδηρόδρομος: Το Μεξικό ενισχύει τις μεταφορές επιβατών

Το Μεξικό δημοσίευσε σήμερα ένα διάταγμα, με το οποίο δίνεται προτεραιότητα στα τρένα που μεταφέρουν επιβάτες, έναντι εκείνων που μεταφέρουν εμπορεύματα. Ο πρόεδρος Andres Manuel Lopez Obrador, που προσπαθεί να αναπτύξει τις δημόσιες υποδομές, όπως ο σιδηρόδρομος, έχει καταστήσει τα επιβατικά τρένα βασικό πυλώνα της πολιτικής του στον τομέα των μεταφορών και της οικονομίας.

Οι εταιρείες εμπορευματικών αμαξοστοιχιών έχουν προθεσμία έως τις 15 Ιανουαρίου 2024 για να υποβάλουν προτάσεις στο Υπουργείο Υποδομών, Επικοινωνιών και Μεταφορών, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο οι σιδηρόδρομοι τους μπορούν να προσαρμοστούν, ώστε να προσφέρουν επιβατικές μεταφορές.

Ο Μεξικανός Πρόεδρος δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι αν οι εταιρείες αποφασίσουν να μην παρέχουν επιβατικές υπηρεσίες, θα το κάνει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με το διάταγμα, άλλες εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να αρχίσουν να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες στους παραχωρηθέντες σιδηροδρόμους.

«Είναι μια ασφαλέστερη μορφή δημόσιας συγκοινωνίας», δήλωσε ο Lopez Obrador μέσα στην ημέρα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τον εορτασμό της επετείου της Μεξικανικής Επανάστασης. «Η κινητικότητα του πληθυσμού θα αυξηθεί από τις κύριες πόλεις του Μεξικού έως τα βόρεια σύνορα (με τις Ηνωμένες Πολιτείες)».

Απόσπασμα από το διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην επίσημη εφημερίδα του Μεξικού
Απόσπασμα από το διάταγμα που δημοσιεύτηκε στην επίσημη εφημερίδα του Μεξικού

Σιδηρόδρομος: Πάνω από 12.400 μίλια γραμμών θα μπορούσαν να ανοίξουν για επιβατικές υπηρεσίες

«Στις γενικές σιδηροδρομικές γραμμές υπό παραχώρηση, θα δοθεί προτεραιότητα στην παροχή δημόσιας υπηρεσίας επιβατικών μεταφορών στο σιδηρόδρομο», σύμφωνα με το διάταγμα, που δημοσιεύθηκε στην επίσημη εφημερίδα της χώρας. «Η δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία εμπορευματικών μεταφορών θα τηρείται σύμφωνα με τις διατάξεις της αντίστοιχης παραχώρησης».

Η σιδηροδρομική υποδομή του Μεξικού, η οποία καλύπτει μεγάλο μέρος της τεράστιας έκτασης της χώρας και συνδέεται με τις Ηνωμένες Πολιτείες, χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για εμπορευματικές μεταφορές. Ο Lopez Obrador πρόσθεσε ότι πάνω από 20.000 χιλιόμετρα (12.400 μίλια) σιδηροδρομικών γραμμών θα μπορούσαν να ανοίξουν για επιβατικές υπηρεσίες.

Σιδηροδρομική διώρυγα 2,8 δισ. δολαρίων φτιάχνει το Μεξικό

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του Μεξικού εξετάζει το άνοιγμα ενός διαδρόμου μεταξύ του κόλπου του Μεξικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, στον ισθμό του Τεχουαντεπέκ, που βρίσκεται σε απαξίωση για πάνω από έναν αιώνα, προκειμένου να προσελκύσει μερική από την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά.

Ο σιδηρόδρομος επιδιώκει να καρπωθεί την επιθυμία πολλών πολυεθνικών εταιρειών για εύκολη πρόσβαση στις ΗΠΑ ακόμη και στις περιόδους χαμηλών υδάτων της Διώρυγας, καθώς η περιοχή υφίσταται ολοένα και συχνότερες ξηρασίες. Ο διάδρομος στον Ισθμό του Τεχουαντεπέκ θα διαθέτει σιδηρόδρομο μήκους 308 χιλιομέτρων μεταξύ των ανακαινισμένων λιμανιών στο Salina Cruz στην πολιτεία Oaxaca και του Coatzacoalcos στην Veracruz, και βιομηχανικά πάρκα κοντά σε κόμβους μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων, κατά μήκος της διαδρομής. Τα τρένα έχουν ήδη διανύσει τη διαδρομή σε δοκιμαστικές διαδρομές.

Η κυβέρνηση του Μεξικού είναι αισιόδοξη για τις προοπτικές για τη σιδηροδρομική διάβαση, η οποία θα προσφέρει εγγύτητα με τις ΗΠΑ και χρόνο διέλευσης 6,5 ωρών εξαιρουμένου του χρόνου φόρτωσης, λιγότερο διάστημα δηλαδή από τις 8 έως 10 ώρες που χρειάζονται στο κανάλι 80 χιλιομέτρων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!