Γ.Δ.
1396.03 -0,11%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,73%
8.3
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,66%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,27%
9.565
ΑΣΚΟ
-1,97%
2.49
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,14%
17.78
ΔΑΑ
+0,68%
8.034
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,78%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,08%
6.89
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,13%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,28%
4.255
ΙΑΤΡ
-1,64%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,68%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-0,71%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-3,45%
0.98
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,40%
1.014
ΚΟΥΕΣ
-0,54%
5.53
ΚΡΙ
-1,39%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,24%
0.717
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,67%
19.19
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+1,01%
2.49
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,32%
31.5
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,50%
30.15
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+2,16%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+0,87%
15.14
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.558
ΠΕΡΦ
-0,95%
5.23
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,70%
3.545
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

General Motors: Συμφωνία λήγει την απεργία των εργαζομένων

Ολοκληρώνεται η απεργία των εργαζομένων της General Motors μετά από περίπου έξι εβδομάδες, μετά από προσωρινή συμφωνία στην οποία φέρεται να καταλήγουν το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) και η εταιρεία, βάζοντας τέλος στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ των ΗΠΑ.

Η General Motors είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο, κατόπιν πολυήμερων διαπραγματεύσεων με τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ. Η Ford Motor ήταν η πρώτη που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το συνδικάτο την Τετάρτη (26/10) και ακολούθησε συμφωνία με τη μητρική εταιρεία της Chrysler, τη Stellantis το Σάββατο (28/10). Απεργίες, ωστόσο, ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια των εταιρειών αυτών στον Καναδά.

Τα κύρια οικονομικά στοιχεία των προσωρινών συμφωνιών διάρκειας τεσσεράμισι ετών, με πρότυπο την αρχική συμφωνία με την Ford, αφορούν στις αυξήσεις μισθών κατά 25%. Οι αυξήσεις και οι παροχές αυξάνουν αθροιστικά τον ανώτατο μισθό κατά περισσότερα από 40 δολάρια την ώρα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 68% των αρχικών μισθών σε πάνω από 28 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με το συνδικάτο. Οι συμφωνίες αυτές επανέφεραν επίσης τις προσαρμογές του κόστους ζωής, μείωσαν την οκταετή πορεία προς τους ανώτατους μισθούς σε τρία χρόνια και επέτρεψαν το δικαίωμα απεργίας για το κλείσιμο εργοστασίων, μεταξύ άλλων σημαντικά ενισχυμένων παροχών.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη General Motors, η απεργία της κόστισε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι απεργίες έχουν κοστίσει συλλογικά στις τρεις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένη παραγωγή. Η Ford δήλωσε ότι η απεργία του συνδικάτου της έχει κοστίσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και η συμφωνία, εάν επικυρωθεί από τα μέλη, θα αυξήσει το εργατικό κόστος κατά περίπου 850 έως 900 δολάρια ανά παραγόμενο όχημα.

Το συνδικάτο ξεκίνησε διαπραγματεύσεις και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα, ξεφεύγοντας από την πρόσφατη ιστορία όπου οι ηγέτες της UAW διαπραγματεύονταν με κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ξεχωριστά, επέλεγαν μια κορυφαία εταιρεία για να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους και στη συνέχεια κατάρτιζαν τις υπόλοιπες συμφωνίες με βάση μια κορυφαία προσωρινή συμφωνία.

Δεν είναι άμεσα σαφές πόσο θα αυξήσουν οι εργασιακές συμφωνίες το κόστος εργασίας για τις εταιρείες, οι οποίες είχαν υποστηρίξει ότι η υποχώρηση σε όλες τις απαιτήσεις του συνδικάτου θα επηρέαζε την ανταγωνιστικότητά τους, ακόμη και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.

Η Deutsche Bank εκτιμά πρόσφατα ότι η συνολική αύξηση του κόστους της συμφωνίας στη Ford θα είναι 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη General Motors και 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια στη Stellantis.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!