Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

General Motors: Συμφωνία λήγει την απεργία των εργαζομένων

Ολοκληρώνεται η απεργία των εργαζομένων της General Motors μετά από περίπου έξι εβδομάδες, μετά από προσωρινή συμφωνία στην οποία φέρεται να καταλήγουν το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) και η εταιρεία, βάζοντας τέλος στις συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του συνδικάτου και των αυτοκινητοβιομηχανιών του Ντιτρόιτ των ΗΠΑ.

Η General Motors είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ που κατέληξε σε συμφωνία με το συνδικάτο, κατόπιν πολυήμερων διαπραγματεύσεων με τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ. Η Ford Motor ήταν η πρώτη που κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με το συνδικάτο την Τετάρτη (26/10) και ακολούθησε συμφωνία με τη μητρική εταιρεία της Chrysler, τη Stellantis το Σάββατο (28/10). Απεργίες, ωστόσο, ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια των εταιρειών αυτών στον Καναδά.

Τα κύρια οικονομικά στοιχεία των προσωρινών συμφωνιών διάρκειας τεσσεράμισι ετών, με πρότυπο την αρχική συμφωνία με την Ford, αφορούν στις αυξήσεις μισθών κατά 25%. Οι αυξήσεις και οι παροχές αυξάνουν αθροιστικά τον ανώτατο μισθό κατά περισσότερα από 40 δολάρια την ώρα, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης κατά 68% των αρχικών μισθών σε πάνω από 28 δολάρια την ώρα, σύμφωνα με το συνδικάτο. Οι συμφωνίες αυτές επανέφεραν επίσης τις προσαρμογές του κόστους ζωής, μείωσαν την οκταετή πορεία προς τους ανώτατους μισθούς σε τρία χρόνια και επέτρεψαν το δικαίωμα απεργίας για το κλείσιμο εργοστασίων, μεταξύ άλλων σημαντικά ενισχυμένων παροχών.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τη General Motors, η απεργία της κόστισε περίπου 800 εκατομμύρια δολάρια. Οι απεργίες έχουν κοστίσει συλλογικά στις τρεις εταιρείες δισεκατομμύρια δολάρια σε χαμένη παραγωγή. Η Ford δήλωσε ότι η απεργία του συνδικάτου της έχει κοστίσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια και η συμφωνία, εάν επικυρωθεί από τα μέλη, θα αυξήσει το εργατικό κόστος κατά περίπου 850 έως 900 δολάρια ανά παραγόμενο όχημα.

Το συνδικάτο ξεκίνησε διαπραγματεύσεις και με τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες ταυτόχρονα, ξεφεύγοντας από την πρόσφατη ιστορία όπου οι ηγέτες της UAW διαπραγματεύονταν με κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ξεχωριστά, επέλεγαν μια κορυφαία εταιρεία για να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους και στη συνέχεια κατάρτιζαν τις υπόλοιπες συμφωνίες με βάση μια κορυφαία προσωρινή συμφωνία.

Δεν είναι άμεσα σαφές πόσο θα αυξήσουν οι εργασιακές συμφωνίες το κόστος εργασίας για τις εταιρείες, οι οποίες είχαν υποστηρίξει ότι η υποχώρηση σε όλες τις απαιτήσεις του συνδικάτου θα επηρέαζε την ανταγωνιστικότητά τους, ακόμη και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.

Η Deutsche Bank εκτιμά πρόσφατα ότι η συνολική αύξηση του κόστους της συμφωνίας στη Ford θα είναι 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της συμφωνίας, 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη General Motors και 6,4 δισεκατομμύρια δολάρια στη Stellantis.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!